...

...

...

...

.

ATENTIE!!! Din motive pe care nu le cunosc, dar le pot banui avand in vedere anumite pareri exprimate pe acest blog, mai ales in ultimul an si jumatate, PROBABIL, CINEVA PRICEPUT a reusit sa-mi anuleze sectiunea care permitea cititorilor sa se aboneze (gratuit) prin e-mail la blogul meu, iar, in plus, a reusit sa anuleze toate setarile unor cititori care primeau pe e-mail continut atunci cand postam ceva pe blog! Acest lucru l-am aflat zilele trecute, absolut intamplator, de la o cititoare (care m-a intrebat de ce nu mai scriu pe blog, pentru ca nu a mai primit prin e-mail nicio notificare de la blogul meu de peste 1 an de zile) motiv pentru care fac urmatorul anunt: CINE DORESTE SA PRIMEADCA PE E-MAIL (bineinteles, gratuit) CONTINUTUL POSTARILOR MELE, VA FI NEVOIT SA-MI SCRIE PE ADRESA DE E-MAIL mirciulica232@yahoo.com CA DORESTE ACEST LUCRU, IAR EU II VOI FACE O INVITATIE PRIN E-MAIL. Altfel, nu se poate (am verificat), pentru ca...cineva priceput a avut grija sa nu se poata! :)))

.

.

joi, 2 martie 2023

CUM ARATA UN AUTIST FUNCTIONAL!

Buna seara, dragii mei!


In aceasta seara il voi lasa in pace pe dansatorul pe tocuri de la Kiev, alegand sa va povestesc cum arata un AUTIST FUNCTIONAL, in forma cea mai pura!

Acum vreo ora, aflandu-ma la volanul masinii mele si indreptandu-ma spre casa, pe o straduta din cartier (Titan) vad o femeie impreuna cu un copilas (care nu parea sa aiba mai mult de 2 ani- 2 ani jumatate) PLIMBANDU-SE EXACT PE MIJLOCUL STRAZII.

Apropiindu-ma de acestia imi dau foarte repede seama ca femeia nu avea absolut nicio intentie sa se retraga in lateralul strazii, fiind mai preocupata de telefonul pe care il butona decat de copilasul care abia mergea pe picioruse, astfel ca, FIRESTE, incetinesc masina pana aproape ca am oprit-o.

Ajungand langa respectiva femeie (avea pana in 30 de ani), nu ma abtin si, deschizand geamul, in cel mai politicos mod cu putinta, o intreb:

"Fiti amabila, doresc sa va intreb ceva si am sa va rog sa nu mi-o luati in nume de rau! NU VA ESTE FRICA sa mergeti cu acest copilas care nu pare sa aiba mai mult de 2 ani jumatate, exact pe mijlocul strazii, si sa nu va retrageti in lateral cand vedeti ca se apropie o masina?".

Femeia, intai, ma priveste foarte surprinsa, dupa care imi raspunde:

NU, NU IMI ESTE FRICA!

Privind-o stupefiat, totusi, mai fac o incercare:

"Deci, spuneti ca nu va este frica! Dar, v-ati gandit ca, spre exemplu, nu toti soferii sunt ca mine, un cetatean la 50 de ani, care indiferent ca nu aveti ce sa cautati, mai ales, cu un copil atat de mic, plimbandu-va pe mijlocul strazii, BINEINTELES CA ALEG SA INCETINESC PANA LA A OPRI MASINA? V-ati gandit ca poate veni un pusti teribilist si neexperimentat cu viteza mare si se poate intampla o tragedie?"

Bai, fratilor, mi-as fi dorit sa vedeti SATISFACTIA acelei femei cand mi-a dat urmatorul raspuns:

"NU AM DE CE SA MA GANDESC, aceasta este o strada de cartier, intre blocuri, unde soferii trebuie sa mearga cu o viteza de sub 50 km/ora!".

O priveam stupefiat, iar tot ceea ce am mai simtit nevoia a mai spune a fost... "Ok, Doamne Ajuta"!

Ma privea si ea....ULTRA SATISFACUTA! Mai mult! Sunt 100% convins ca in prima discutie pe care a avut-o dupa scurtul dialog avut cu mine, nu a uitat sa-i spuna interlocutorului ca UN IDIOT DE SOFER S-A APUCA SA-I ATRAGA ATENTIA CA MERGE CU COPILUL PE MIJLOCUL STRAZII! :))))

Am imbatranit, iar infarctul si stopul cardiac pe care l-am suferit in 2018, m-au schimbat destul de mult!

In loc sa-i fi spus "Cretino, daca un sofer teribilist sau neatent iti spulbera copilul, in momentul in care vei ajunge sa-l ingropi, NU VA MAI AVEA VREO IMPORTANTA FAPTUL CA SOFERUL A MERS CU VITEZA MAI MARE DECAT CEA LEGALA, asa ca mars in p---a matii pe trotuar!"....am preferat sa tac si sai urez o seara buna alaturi de un...Doamne Ajuta!

Dar, ulterior, ma gandeam cat de nedreapta este viata cu atatia copii nevinovati care se nasc AUTISTI, iar cumplita boala ii face SA NU REALIZEZE PERICOLUL! Acei copii nu au sansa sa realizeze pericolul si sa fie atenti a se feri de el, pentru ca un blestemat de "circuit" neconform cu care s-au nascut, ii face sa nu poata reactiona normal!

In timp ce, altii, perfect sanatosi, manati doar de un orgoliu stupid, ignora pericole uriase, transformandu-se in....AUTISTI FUNCTIONALI!

Bineinteles, DOAR O PARERE!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu