...

...

...

...

.

ATENTIE!!! Din motive pe care nu le cunosc, dar le pot banui avand in vedere anumite pareri exprimate pe acest blog, mai ales in ultimul an si jumatate, PROBABIL, CINEVA PRICEPUT a reusit sa-mi anuleze sectiunea care permitea cititorilor sa se aboneze (gratuit) prin e-mail la blogul meu, iar, in plus, a reusit sa anuleze toate setarile unor cititori care primeau pe e-mail continut atunci cand postam ceva pe blog! Acest lucru l-am aflat zilele trecute, absolut intamplator, de la o cititoare (care m-a intrebat de ce nu mai scriu pe blog, pentru ca nu a mai primit prin e-mail nicio notificare de la blogul meu de peste 1 an de zile) motiv pentru care fac urmatorul anunt: CINE DORESTE SA PRIMEADCA PE E-MAIL (bineinteles, gratuit) CONTINUTUL POSTARILOR MELE, VA FI NEVOIT SA-MI SCRIE PE ADRESA DE E-MAIL mirciulica232@yahoo.com CA DORESTE ACEST LUCRU, IAR EU II VOI FACE O INVITATIE PRIN E-MAIL. Altfel, nu se poate (am verificat), pentru ca...cineva priceput a avut grija sa nu se poata! :)))

.

.

joi, 20 martie 2014

UN MEDIC, MACAR BUNICEL, CASTIGA PROST IN ROMANIA?

Buna ziua, dragii mei!

Tocmai am citit presa online si mi-au cazut ochii pe un articol despre SITUATIA MEDICILOR ROMANI PLECATI SA MUNCEASCA IN OCCIDENT. Din nefericire, respectivul articol are ca subiect principal sinuciderea unui doctor anestezist, SIMONA ZAHAN, care lucra la un spital din Chateauroux. Cica dupa o saptamana de munca de 78 de ore (cu mult peste ceea ce inseamna "normal") a cedat psihic in urma extenuarii, administrandu-si in vena niste substante mortale.

Primul lucru care m-a interesat sa aflu despre sinucigasa a fost daca era "mama". Si...era, avand un baietel de 6 ani. Mai mult, cand a parasit Romania pentru a lucra in Franta, a plecat impreuna cu sotul si copilul. Asa ca, din umilu-mi punct de vedere, chestiunea cu SINUCIDEREA, oricat ne-ar placea s-o nuantam in asa fel inca sa para vina extenuarii si a muncii cu mult peste programul normal, nu este decat o "gogoasa" pe care, cel putin eu, n-o inghit, numai si pentru urmatoarele aspecte:

DOAR O FEMEIE PUTERNIC DEZECHILIBRATA PSIHIC ISI POATE LUA VIATA, CONSTIENTA FIIND CA LASA IN URMA UN COPILAS PE CARE CHIAR EA L-A ADUS PE LUME SI CARE NU ARE ABSOLUT NICIO VINA!

Din umilu-mi punct de vedere, desi iar ma veti acuza de sarcasm, aceste femei care se sinucid lasand in urma copii nevinovati, au probleme puternice la "mansarda" si, implicit, nu-mi creaza decat repulsie, cu atat mai putin mila.

Dar, asa cum v-am obisnuit, in drumul spre a demonstra ca defuncta nu are absolut nicio scuza pentru gestul sau (desi este comod sa acuzam autoritatile medicale franceze de discriminare si nerespectarea programului legal de munca) voi accepta ca SINUCIDEREA a avut ca punct de declansare o cadere psihica in urma surmenajului urias.

Asadar, pentru ca este foarte important (veti vedea de ce) fac precizarea ca defuncta inainte sa plece din Romania, lucra ca medic in TIMISOARA. Ok, din motive pe care le stim cu totii (deficitul de aparatura medicala si medicamente) a luat hotararea sa paraseasca tara si sa profeseze in Franta. Ajunsa acolo, dupa cateva luni realizeaza ca in loc sa munceasca 40 de ore pe saptamana, trebuie s-o faca 78 ore. In plus, mai constata ca nici colegii francezi n-o privesc cu ochi buni iar salariul desi, fac aceeasi munca, este mai mic decat al colegilor francezi.

Bai, fratilor....puteti sa-mi spuneti orice dar, sa accept ca o tanara mama, doctor anestezist de profesie, isi administreaza in vena o substanta mortala fara a se gandi macar in ultima clipa la COPILASUL SAU care l-a lasat dormind dimineata cand a plecat de acasa si care, firesc, abia o astepata sa se intoarca acasa, N-O VOI FACE NICIODATA, decat daca iau in consideratie ca respectiva avea probleme grave la "mansarda".

Ok, nu ti-a placut in Franta si ti-ai dat seama ca regimul de munca seamana cu "sclavia". Bai, nu esti muncitor necalificat....ESTI MEDIC ANESTEZIST! Iti strangi lucrurile, cumperi bilete de avion si in 2 ore esti in Romania!

Ce faci cand ajungi in Romania?

BAI, ESTI MEDIC ANESTEZIST INTR-O TARA IN CARE DEFICITUL DE MEDICI ESTE ABSOLUT URIAS!

Mai mult, nu ai plecat din Baicoi ci din...TIMISOARA!

Fratilor, sincer, cu tot respectul, hai sa lasam "vrajeala" asta cu traiul greu al medicilor din Romania! Aaaaaa, corect, daca ne referim la cabinetele de la sate, intr-adevar soarta medicilor nu este deloc buna. DAR DACA NE REFERIM LA MEDICII DIN MARILE ORASE (Bucuresti, Timisoara, Brasov, Sibiu, Constanta, Arad, Buzau, Cluj, samd) lucrurile nu mai stau deloc asa.

O tot "dam" ca medicii sunt prost platiti si...asa este! Dar, sa-mi spuna mie cineva care s-a dus la un medic (cu exceptia clinicilor private) si n-a avut in plic niste bani. NU EXISTA ASA CEVA!

Va dau doar cateva exemple:

a) Cand s-a nascut baietelul meu am avut nevoie de un medic pediatru care sa vina acasa, pentru ca nu am fost de acord sa ma perind cu copilul prin spitale. Mi-a fost recomandata o doamna doctor in varsta de 35 de ani (la acea vreme) si...se implinesc aproape 5 ani de zile de cand, de fiecare daca cand o chem acasa, ii platesc 150 ron. Credeti-ma pe cuvant ca, discutand cu doamna doctor, am aflat ca NU ARE FIZIC TIMPUL PENTRU A PUTEA FACE FATA NICI MACAR LA 60% DINTRE SOLICITARI!

Scumpilor, putem spune ca "echipamentul" din spitale si medicamentele existente lasa mult de dorit, ingreunand semnificativ munca medicilor insa.....DACA ESTI UN MEDIC, MACAR BUNICEL, IN PREZENT, SI IN ROMANIA CASTIGI FOARTE BINE! (cu mult peste ceea ce poate castiga un economist intr-o multinationala chiar bine platit)

b) inainte de nasterea baietelului meu, DESI NIMENI NU MI-A CERUT, m-am interesat cat trebuie sa-i dau doctorului care o sa execute operatia de cezariana si, firesc, cat trebuie sa dau pentru ANESTEZIST si neonatolog. Chirurgului i-am dat 500 euro, ANESTEZISTULUI si neonatologului cate 100 euro.

SCUMPILOR, NU MI-A CERUT NIMENI ACESTI BANI insa....toata lumea stia "regula"!

NOTA: Dupa cum ati vazut, am subliniat "ANESTEZIST" pentru ca am vrut sa va arat ceva care sunt sigur ca ati inteles. (nu uitati, sinucigasa era medic anstezist si se plangea ca in Romania nu se castiga bine)

c) bunica baietelului meu care are o pensie de 1.000 ron, de fiecare data cand merge la medicul de familie pentru a ridica reteta cu medicamentele pe care le ia zi de zi, NU EXISTA, DIN "PUTINUL" EI SA NU-I DEA MEDICULUI 20 RON. Cati pacienti are pe zi un doctor, macar saraci precum bunica baietelului meu?

Pot sa ma dau nenumarate exemple. Numai un mare nesimtit si ipocrit, cunoscand realitatea (cel putin in orasele mari) poate sa sustina ca, in prezent, IN ROMANIA, fiind un medic, macar bunicel, nu castigi suficienti bani pentru o viata linistita.

Dar cati bani ati vrea sa castige un medic pentru a fi multumit?

Majoritatea romanilor muncesc pe 10 milioane, iar cei mai bine platiti bat undeva intre 1.000-1.500 euro. Bai, hai sa nu fim ipocriti! Sa vina cineva sa-mi spuna ca un medic de spital nu pleaca acasa cu minim cu 200 ron pe zi! NU SPUN DE MARILE "NUME" DIN MEDICINA CARE PE LANGA ACTIVITATEA DIN SPITAL, MAI AU SI CABINETE PRIVATE. Spun doar de medicii, macar bunicei.

Ok, am inteles, vorbim de medicii rezidenti. Aceeia sunt abia la inceput insa...daca sunt buni si doctorii "primari" ii apreciaza, sa nu-mi spuneti ca nu le dau si lor din ceea ce primesc de la pacienti! Ca sa nu mai vorbesc daca sunt "mana" a doua sau a treia in sala de operatii.

Cei care pleaca "afara", o fac crezand ca tarile occidentale te primesc cu bratele deschise oferindu-ti 5-6-8 mii euro/luna. Nu, fratilor, contrar declaratiilor pompoase, nu te astepta nimeni in occident cu "bratele deschise", iar rasismul, este infinit mai pregnanat intr-o tara ca Franta (motorul UE si cea mai vocala in expectorarea de "gogosi" despre fratia intre popoare si spulberarea granitelor) decat in Romania. Drept marturie stau zecile de declaratii ale medicilor care, odata ce au ajunsi in Franta, s-au lovit crunt de aceste probleme. Nimeni nu te asteapta cu "bratele deschise" intr-o tara straina, mai ales din occident!

Va spun eu (desi nu generalizez) ce romani o duc foarte bine in occident: INTERLOPII SI PROSTITUATELE. (nu cele care fac "trotuarul" ci cele care in Romania au statut de "diva") Doar pentru aceste doua categorii de persoane a fost cu adevarat benefica eliminarea vizelor. Orice "diva" de pe taramurile mioritice isi cumpara un bilet pentru Paris si...in doua ore, cu o fusta scurta si un decolteu generos, ajunge la boss-ul care i-a promis ca o sponsorizeaza daca vine in Franta (am dat un exemplu, putea fi Roma sau Viena). Apoi, dupa o vreme, se intoarce in Romania si ne explica cat de bine este in Franta si cat de multi bani a facut ea acolo....MUNCIND CINSTIT, DECENT SI ONEST. Hai sa fim seriosi.

Asadar, nu sustin ca tot ceea ce am scris in acest comentariu are valoare de adevar absolut. (firesc, exista si exceptii) Apoi, accept ca in Romania deficitul de aparatura si instrumentar medical este urias. Accept cu rezerve (stiti cat se fura cu retete fictive) si faptul ca exista un deficit major de medicamente. Insa, consider ca fiind mari "gogosi" intoxicarile vis-a-vis de faptul ca, un medic, MACAR BUNICEL (nu foarte bun) nu castiga mai mult decat decent in Romania. Ok, salariile nu sunt mari...insa, SA NU FIM IPOCRITI pentru ca "regulile" nescrise compenseaza cu brio suma tiparita pe "fluturasul" de salariu!

Cat despre doamna doctor anestezist care S-A SINUCIS urmare surmenarii si epuizarii dobandite intr-un spital din Chateauroux, fiind alaturi de sot si de copil in Franta, sa fim seriosi. Doar o femeie avand probleme grave la "mansarda" isi poate injecta in vena substante mortale, acceptand sa lase in urma sa un copilas de 6 ani care o asteapta acasa.

Bineinteles, DOAR O PARERE.

8 comentarii:

  1. Eu nu stiu daca anestezista chiar s-a sinucis din cauza faptului ca a muncit prea mult ... O fi fost altceva , si au dat-o astia in balarii , desi nu neg ca o fi si muncit mai mult decat era in contract ! Acuma pe bune , cine crede ca daca te duci la straini sa muncesti , te pun aia in capul mesei ca esti tu roman , e o pers. naiva !!

    Imi pare rau ptr femeia asta ! o eternitate in infern nu e o fericire , insa imi pare rau si ptr cei lasati in urma . Naspa !!!

    RăspundețiȘtergere
  2. Baiete. esti total pe langa subiect. Mi-ar place sa aflu din "gurita" ta ca tu esti medic, ai dat pest 160 de examene la viata ta, ca ai facut 6 ani de facultate, urmati de inca 5 de specialitate. Mi-ar place sa aflu cum te-ai fi simtit la varsta de 30 de ani, sa aflii ca nimeni nu te vrea in tara ta, din diverse motive. Un medic anestezist nu lucreaza in cabinet...el face echipa cu chirurgul, deci locul lui este in sala de operatie.
    Imi este clar ca habar nu ai de situatia in care se afla sistemul sanitar din Romania. Nu mai spun de spitale si de sali de operatie.
    Iti pot spune asa: Simona a lucrat in Romania, in clinica privata, unde salariul bun, jumatate il primea la negru, unde conditiile sunt si mai grele acum.
    Simona nu a plecat pentru bani...asta nu era principala cauza. A plecat pentru recunoasterea muncii depuse, si pentru a se putea perfectiona.
    De asemenea, mi-e clar ca nu stii ce se-ntampla in Franta; vorbesti de sclavie, foarte degajat, ca si cand ar fi normal. Baiete, pentru ca nu iti pot spune altfel, viata unui medic care lucreaza in mod direct cu viata pacientului, nu se compara cu a unui alt lucrator. Arata putin respect.
    Tu nu stii ce inseamna sa-ti doresti sa fi cel mai bun, sa traiesti cu presiune pe tine, cu oameni care din ura de rasa te numesc tigan.
    Vorbesti asa de usor despre intoarcerea "acasa"! La ce sa te intorci? Sa fi somer?
    Tu nu stii ca inseamna sa lucrezi 78 de ore pe saptamana, cu viata altora in mainile tale. Nu stii ca aceste conditii erau total ilegale; nu stii ce obligatii avea managementul spitalului fata de angajatii sai;
    Ma intreb, tu ce stii?
    Fara sa te vreau sa te jignesc, observ ca doar cuvantul "mansarda" folosit intensiv, arata o lipsa crasa de respect. Nu esti de loc echidistant, pentru simplul fapt ca amesteci problemele personale cu cele generale.
    Te rog, inainte de ati prezenta elocutiunile, fie si pe blogul tau, macar fa o analiza inainte. Studiaza. cunosti cuvantul, nu?
    Nu oricine stie sa scrie, chiar stie sa scrie.
    Iti doresc sa ai succes in viata.

    Si nu uita...Simona nu este in Infern; cu siguranta ea nu a mers acolo; un om care salveaza vieti, care ingrijeste bolnavi, care vede atata suferinta...nu are cum sa ajunga in Infern.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Baiete? Ok, insa...daca tot ai incheiat postarea cu "Nu oricine stie sa scrie, chiar stie sa scrie".....baiatu' cu blogu' isi permite sa-ti atraga atentia ca forma corecta este "Mi-ar PLACEA" si....nu, cum ai scris tu. As fi comentat civiliat asupra continutului postarii tale (asa cum fac de obicei) insa....sunt sigur ca este sub demnitatea ta sa discuti cu un "baiete".

      Ștergere
    2. Ceea ce ai scris pe blog, este inacceptabil. nu te-ai documentat si ai amestecat problemele personale cu cele generale, de fond. Si ai continuat punand o eticheta, lucru specific dealtfel romanilor.
      Sunt convins ca ai inteles foarte bine ce am scris. Eu nu am blog ca sa fac comentarii despre viata altora, deci nu am nici pretentia ca as scrie bine. Eu pot trai cu asta, tu poti?
      Chiar te rog sa comentezi civilizat continutul postarii mele. Sa ne explici de ce generalizezi problemele tale si ne faci sa credem ca toti medicii sunt la fel, ca toti o duc bine, ca viata e roz, ca tu esti inteligent si ceilalti stupizi.
      Pentru ca eu m-am adaptat la felul in care ai scris, nu regret. Pot doar sa ma scuz ca ti-am adus ofensa, dar ceva imi spune ca nu esti afectat de modul meu de adresare.

      Ștergere
    3. Daca as fi o persoana rau intentionata, stii ce as spune acum...NU DISCUT CU OAMENI CARE M-AU ABORDAT CU DESCONSIDERATIE. Insa...am trecut peste "incident" si, desi, am argumentat inclusiv in comentariul la care faci referire, de ce, consider ca majoritatea medicilor din orasele mari (nu spun de la sate) castiga destul de bine, voi mai aduce cateva alte precizari. Cum procedam? Ne facem ca nu cunostem SPAGA pe care 70% dintre romani (demonstrat statistic) o dau la medici? Mai mult, spui ca esti medic si, axiomatic...ai avut tangenta cu spitalul (oricare ar fi)....cum esti tratat in cazul in care nu dai SPAGA? Incepand cu infirmierele, asistentele si terminand cu medicii. (nu ma refer la spitalele private) Cati medici, macar bunicei, ai vazut tu sa traiasca prost in Romania? Dar...sincer. In final, iti spun doar atat: RESPECT DIN TOT SUFLETUL DOCTORII !!! Si...nu sunt absolut deloc ironic. Pentru a ajunge un medic, macar bunicel, este nevoie de un volum de munca si sacrificii enorme. Si daca te doare o banala masea, fara un medic care sa intervina...te-ai zvarcoli de durere pana ti-ai pierde mintile. Insa, incerc sa nu-mi aduc aminte de medicii care au nenorocit oameni, dar mai ales copii...din nestiinta sau nepasare, si care....aproape niciodata nu patesc nimic. Subiectul este destul de vast si...NU PUTEM GENERALIZA.

      Ștergere
    4. Trebuie sa te gandesti, ca poate, acesta este unul din multele motive pentru care medicii, in special cei tineri, parasesc Romania. Nu vor sa traiasca din spaga, nu vor sa se umileasca, nu vor sa cerseasca, vor sa fie buni in meseria lor si pentru pregatire se platesc bani(cursuri, deplasari, carti de specialitate) si simt ca pentru aceste persoane nu mai este loc in RO. Romania a acceptat de mult sa devina fabrica de medici pentru Europa. Doar romanii sau prins mai greu.
      In Franta si in Europa, repercusiunile sunt greu de imaginat. Si mai greu de explicat efectele in timp asupra expatilor. Locuri multe neocupate, generatii intregi, mii, care iasa la pensie, echipe incomplete, ore suplimentare lucrate, ore de stres in echipa de 60-80%, presiunea chirurgilor(este binecunoscuta "divergenta" dintre chirurg si anestezist, in toata lumea); presiunea familiei pacientului, total diferita in Vest fata de Romania. Totul transforma medicina intr-un imens robot! Oare asta trebuie sa devina, asa trebuie sa facem medicina? Sa risti sa faci un implant de sold la 90-95 de ani stiind riscul mare ca pacientul sa moara, dar cu familia care-ti sufla in ceafa, ca i-a spus chirurgul ca el poate face operatia, dar uitand sa spuna, ca recuperarea poate fi fatala, sau ca organismul nu poate face operatiei si implicit anesteziei.
      Problema mea a fost urmatoare: cuvantul "mansarda" pe care Simona nu-l merita; Simona si-a iubit meseria, si si-a dedicat mii de ore din viata ei pentru studiu si pacientilor; multi vor zice ca nu era perfecta, dar cine este? din aceasta cauza ce i s-a intamplat, nu poate fi amestecat cu viata altora. Suntem indivizi, unici in felul nostru.
      Noi romanii, ar trebui sa apreciem generatiile de medici care pleaca si care aleg sa fie diferiti, sa fie mai buni. si sa nu uitam ca nici in Romania, nu sunt toti "bolnavi"; Da, am cunoscut medici foarte buni, care au avut/care au principii, si au murit saraci, sau sunt saraci.
      O ultima chestiune: personal te intreb, daca ai avea o problema medicala, si ai stii ca echipa de medici a lucrat peste 56 de ore in saptamana curenta, ai mai accepta sa te lasi pe mana lor?
      Sper ca stii ca in FR, saptamana este de 35 de ore, si doar in cazuri exceptionale se poate ajunge la 56 de ore.
      Si gandeste-te ca in urma ei este un sot si un copil; cum le suna cand citesc afirmatia "femeia a avut ceva la mansarda". Pune-te in locul lor...5 minute.
      Nu te alatura sleahtei de jurnalisti care alearga dupa o stire prin cimitir.

      In rest numai de bine. Si succes in proiectul tau.

      Ștergere
    5. Trebuie sa recunosc ca sunt de acord cu APROAPE tot ceea ce ai scris. De fapt...cu o singura exceptie: gestul suicidal. Ok, imi cer scuze pentru sintagma "probleme la mansarda". Nu am avut intentia de a jigni! Insa...ATENTIE LA CE VOI SPUNE IN CONTINUARE! Din umilu-mi punct de vedere, nu exista, pentru un om in deplinatatea facultatilor mintale, sa se sinucida, injectandu-si in vena substante otravitoare. Nu-mi doresc o polemica (recunosc ca esti o persoana inteligenta si educata) dar...ca medic, daca-mi poti spune ca gresesc cu rationamentul de mai sus, eu...ca profan, nu mai spun nimic. Cum sa te sinucizi si sa lasi in urma ta un copil, carne din carnea ta, pe care l-ai tinut in pantec timp de 9 luni, l-ai alaptat, leganat, samd. Din cate stiu (desi imi este foarte greu a crede, tocmai pentru ca nu sunt medic) depresia puternica cica ar putea crea MOMENTE DE NEBUNIE TEMPORARA. Am auzit de barbati care s-au aruncat de pe bloc cu copilul in brate, pentru a se razbuna pe "fosta" care l-a parasit. Sau...a luat copiii in masina si...inainte sa intre frontal cu mare viteza intr-un tir, a sunat-o pe fosta sotie care, in direct, a auzit "sfarsitul" copiilor sai. Domnule/doamna doctor, repet, sunt de acord cu tot ceea ce ai scris, mai putin cu gestul suicidal. Insa...eu nu sunt medic.

      Ștergere
    6. Gestul e greu de inteles, cu siguranta. Moartea nu este o solutie a problemelor. Asta nu-i ia meritul de a fi fost considerata profesionista. Legat de partea cu depresia, toti cred ca avem momente depresive in viata noastra; unii trec peste aceste momente, altii nu.
      E bine de stiut, ca statistic vorbind, exista o "situatie" referitoare la cateva meserii medicale; Psihiatru, Medicina de Urgenta, Anestezist, etc. In plus, datele fiind oficiale, angajatorul are cateva obligatii.
      E drept, in Romania, nimanui nu-i pasa...lasa, e medic, si are bani din spaga...in Vest nu e chiar asa!!! Esti medic, si muncesti.
      Totodata ar fi interesant daca cei din RO ar stii cu adevarat cum se simte un om atunci cand isi paraseste tara. Ar fi interesant sa aflam ce simte cel de langa noi.
      Biserica Ortodoxa nu accepta astfel de gesturi, si crestinii ortodocsi, nici atat. Interesant este ca representantii bisericii in Diaspora, inteleg perfect situatia de aici. Ei traiesc aici cu noi, vad ce simtim, vad suferintele noastre.
      Muncesti ca sa impresionezi, stii ca ai intrat in campul muncii relativ tarziu fata de restul meseriilor(din cauza rezidentiatului), esti uzat deja psihic de nevoile tale, pe care vezi ca in RO nu le poti implinii cinstit. In plus, observi ca nimeni nu te vrea, posturile sunt blocate, iar acolo unde sunt disponibile, e greu de apelat locul ca fiind o sala de operatie. Practic ai peste 30 de ani cand incepi viata. N-ai timp de pierdut daca vrei sa realizezi ceva.
      Apoi alegi sa pleci, cu gandul ca vei primii ceea ce meriti; realitatea este ca in Franta, lipsa acuta de medici isi spune cuvantul, balanta fiind de aproximativ 4000 de medici lipsa in fiecare an, luand in considerare si pe francezii care se pregatesc la Cluj si Iasi. Rezultatul...burn out!!!
      Mai poti arata cu degetul pe Simona. Da, poate ca nu a stiut sa spuna nu, sau sa se opreasca, dar asta vine din educatia noastra, din rusinea noastra, invatate ambele, in Romania. Este mostenirea noastra.

      Ștergere