...

...

...

...

.

ATENTIE!!! Din motive pe care nu le cunosc, dar le pot banui avand in vedere anumite pareri exprimate pe acest blog, mai ales in ultimul an si jumatate, PROBABIL, CINEVA PRICEPUT a reusit sa-mi anuleze sectiunea care permitea cititorilor sa se aboneze (gratuit) prin e-mail la blogul meu, iar, in plus, a reusit sa anuleze toate setarile unor cititori care primeau pe e-mail continut atunci cand postam ceva pe blog! Acest lucru l-am aflat zilele trecute, absolut intamplator, de la o cititoare (care m-a intrebat de ce nu mai scriu pe blog, pentru ca nu a mai primit prin e-mail nicio notificare de la blogul meu de peste 1 an de zile) motiv pentru care fac urmatorul anunt: CINE DORESTE SA PRIMEADCA PE E-MAIL (bineinteles, gratuit) CONTINUTUL POSTARILOR MELE, VA FI NEVOIT SA-MI SCRIE PE ADRESA DE E-MAIL mirciulica232@yahoo.com CA DORESTE ACEST LUCRU, IAR EU II VOI FACE O INVITATIE PRIN E-MAIL. Altfel, nu se poate (am verificat), pentru ca...cineva priceput a avut grija sa nu se poata! :)))

.

.

miercuri, 13 ianuarie 2016

INCURABILA MINCIUNA SI, REPETATIVITATEA COMPORTAMENTULUI INCORECT.

Buna seara, dragii mei!

Despre MINCIUNA SI EFECTELE EI, ABSOLUT DEVASTATOARE (cel putin pentru unii), voi vorbi in acest comentariu.

Personal, viata mi-a demonstrat in atatea randuri ca, daca exista ceva a carei forta ce se declanseaza cu o furie nucleara in relatiile dintre oameni, nimiceste totul pana la ultima "caramida", ACEASTA ESTE MINCIUNA.

Nu are absolut nicio importanta despre care "palier" facem vorbire (relatii profesionale, de afaceri, intime sau prietenesti), pentru ca rezultatul este intotdeauna acelasi.

Cred ca, cu minuscule exceptii, TOTI OAMENII, intrebati fiind, declara la unison ca...DETESTA MINCIUNA! Iar daca-si doresc dezvoltarea uni relatii interumane (de orice natura), apoi, aceasta trebuie facuta cu SINCERITATE SI CORECTITUDINE.

Dar tot viata, si nu numai mie, ne arata in fiecare zi...EXACT CONTRARIUL.

Cate proiecte profesionale nu au inceput sub spectrul si promisiunea SINCERITATII SI CORECTITUDINII, iar dupa o vreme, una dintre persoanele implicate, pe la spate, miseleste, A INFIPT CUTITUL IN SPATELE CELUILALT/LALTI?

Cate afaceri nu au fost demarate sub acelasi spectru si promisiune a SINCERITATII SI CORECTITUDINII TOTALE, iar la un moment dat, pe la spate, miseleste, CUTITUL A FOST INFIPT INTRE OMOPLATII UNEIA DINTRE PARTI?

Deasemenea, in cate relatii intime sau de prietenie, desfasurarea evenimentelor, cat si deznodamantul, nu a fost identic?

As spune ca...TOATE, insa decenta ma obliga sa acord EXCEPTIA!

Mereu m-am intrebat, de ce aleg oamenii sa MINTA?

Bineinteles, nu ma refer la minciuni banale, aproape firesti, cum ar fi sa-i spui sefului ca te doare stomacul si iti vei lua o zi de concediu, ca doar nu o sa-i spui ca ai petrecut pana la 5 dimineata si nici nu mai vezi pe unde mergi.

Si tot mereu m-am intrebat, de ce, TOCMAI ACEI OAMENI CARE NU SE SFIESC SA SE BATA CU PUMNUL IN PIEPT CA NU MINT, SI SUNT PROSTI DE SINCERI, o fac cel mai abitir, sub o forma aproape profesionista?

Nimic (in orice domeniu) nu se cladeste fara implicare totala, eforturi imense, corectitudine si sinceritate, iar pana ce CUTITUL SE INFIGE INTRE OMOPLATII UNEIA DINTRE PERSOANELE IMPLICATE, totul pare a se desfasura intr-o deplina corectitudine.

MINCIUNA SI COMPORTAMENTUL INCORECT, CAND SUNT DESCOPERITE, fiind prima data, se va accepta cu usurinta varianta unei regretabile greseli. Si, din nefericire, desigur, pentru cel care se trezeste cu cutitul infipt intre omoplati, TENDINTA de a accepta ca a fost DOAR O GRESEALA, coroborat de promisiunea ferma ca s-a invatat din greseala, iar aceasta nu va mai fi NICIODATA REPETATA, face ca a doua sansa sa fie acordata!

Dar nimic nu mai poate fi ca inainte, pentru ca INCREDEREA A FOST, CEL PUTIN "CIUPITA".

Din nou as spune ca...INTOTDEAUNA, daca, avand cutitul infipt intre omoplati, acorzi o a doua sansa, nu vei face altceva decat sa sporesti sansele celui care ti l-a infipt, ca a doua oara, cand o va face, sa nu mai apuci a articula vreun sunet, insa, tot DECENTA, ma face sa accord EXCEPTIA!

De multe ori m-am gandit (pentru ca n-am fost niciodata in situatia in care sa infig cutitul in spatele cuiva) CE SIMT respectivii care, tocmai isi pregatesc TRADAREA si...infigerea cutitului intre omoplati?

Inainte sa INFIGI CUTITUL, ar trebui sa intervina, macar RUSINEA, dictata de constiinta, oprindu-te sa LOVESTI un om care, incearca sa-si apere fata si lateralele de posibilele pericole, INSA NICI CU GANDUL NU SE ASTEAPTA SA PRIMEASCA LOVITURA, PE LA SPATE, acolo unde crede ca esti, TU, aliatul lui!

Mai mult! Daca in cazul celor care acorda o a doua sansa, desi au cutitul infipt in spate, incercand sa ma gandesc care este motivul pentru care o fac, ajung inevitabil la concluzia NAIVITATII SI PRIZONIERATULUI SINTAGMEI..."poate a fost doar o greseala si...cel ce a facut-o, o regreta profund!", cand incerc sa ma gandesc la cei care isi pregatesc sa infiga pentru a doua oara cutitul in spatele aceluiasi aliat, pe care l-au mai "intepat" o data, este mult mai complicat!

Se presupune ca, descoperita fiind MINCIUNA SI INCORECTITUDINEA, impricinatul, in momentul in care alege A-SI CERE IERTARE SI A PROMITE CA A FOST DOAR O GRESEALA DIN CARE A INVATAT CEVA SI NU O VA MAI REPETA NICIODATA, ar trebui ca, RUSINEA, cea de care vorbeam mai sus, dictata, desigur, de aceeasi constiinta, sa-l faca a nu mai repeta niciodata gestul tradarii.

Si, totusi...de ce nu se intampla asa???

Bineinteles ca va urma si a doua tentativa de infigere a cutitului intre omoplati! IAR, EXCEPTIA, DESIGUR, EXISTA, INSA EU NU AM INTALNIT-O PANA ACUM, SI NICI NU AM AUZIT-O!

In schimb, am vazut si am auzit mereu despre REPETATIVITATEA minciunii si comportamentului incorect!

De ce nu se OPRESTE MINCIUNA SI INCORECTITUDINEA?

Ar fi atat de usor, din moment ce a fost descoperita, iar partea vatamata TE-A IERTAT SI TI-A MAI DAT O A DOUA SANSA???

De ce, oare, chiar si atunci cand, prima data, prins fiind cu minciuna si comportamentul incorect, incercand SA EXPLICI REGRETABILA GRESEALA, in loc sa soliciti un "moment zero", iar pe viitor raul sa fie eliminat, si greseala NICIODATA REPETATA, alegi a UZITA DE ALTE MINCIUNI CARE SA O EXPLICE (!!!) PE PRIMA???

Bai, ma consider un om inteligent, calitate care, nu este negata nici macar de catre DETRACTORII MEI, insa, indiferent de cat mi-am strofocat mintea si am incercat sa gasesc un altfel de raspuns la ceea ce am scris mai sus, n-am gasit decat unul!

NICIO CLIPA NU REGRETI GRESEALA, STIIND CLAR CA IN CAZUL IN CARE TI SE MAI DA O SANSA, VEI CONTINUA SA MINTI SI SA TE COMPORTI INCORECT!

Asadar, cutitul a zburat si a doua oara spre omoplatii celui ce a mai fost "intepat" o data, ocazie cu care, MINCIUNA SI COMPORTAMENTUL INCORECT, au fost descoperite pentru a doua oara!

Fara tagada ca, INCREDEREA A FOST SPULBERATA!

Si, din nou, in cazul in care vatamata/ul mai RESPIRA, iar cu siderare il intreaba pe agressor "De ce??? Ai mai facut-o o data! si ti-am dat o a doua sansa, crezandu-te ca regreti si nu vei mai repeta greseala!", acesta/a, cu maxim tupeu, in incercarea de a gasi o explicatie pentru REPETAREA GESTULUI, in niciun caz nu va solicita un "moment zero" care ar putea pune capat pentru totdeauna MINCIUNII SI COMPORTAMENTULUI INCORECT, fireste, in urma unei introspectii personale, ci va apela la ALTE MINCIUNI care sa le explice pe celelalte descoperite anterior!

Si...da! De cele mai multe ori, exista si o a treia sansa (stiu! curios, dar parca mereu exista), in care nimic nu se schimba in sensul bun al cuvantului, CI DOAR SE VA AUZI, DIN NOU, "FASAITUL" LAMEI DE CUTIT CARE, DE DATA ACEASTA, VA AVEA SI MAI MARI SANSE SA LOVEASCA VITAL!

Bineinteles, DOAR O PARERE!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu