...

...

...

...

.

ATENTIE!!! Din motive pe care nu le cunosc, dar le pot banui avand in vedere anumite pareri exprimate pe acest blog, mai ales in ultimul an si jumatate, PROBABIL, CINEVA PRICEPUT a reusit sa-mi anuleze sectiunea care permitea cititorilor sa se aboneze (gratuit) prin e-mail la blogul meu, iar, in plus, a reusit sa anuleze toate setarile unor cititori care primeau pe e-mail continut atunci cand postam ceva pe blog! Acest lucru l-am aflat zilele trecute, absolut intamplator, de la o cititoare (care m-a intrebat de ce nu mai scriu pe blog, pentru ca nu a mai primit prin e-mail nicio notificare de la blogul meu de peste 1 an de zile) motiv pentru care fac urmatorul anunt: CINE DORESTE SA PRIMEADCA PE E-MAIL (bineinteles, gratuit) CONTINUTUL POSTARILOR MELE, VA FI NEVOIT SA-MI SCRIE PE ADRESA DE E-MAIL mirciulica232@yahoo.com CA DORESTE ACEST LUCRU, IAR EU II VOI FACE O INVITATIE PRIN E-MAIL. Altfel, nu se poate (am verificat), pentru ca...cineva priceput a avut grija sa nu se poata! :)))

.

.

duminică, 12 ianuarie 2014

OARE, A AJUNS VREODATA OMUL PE...LUNA?

Buna dimineata, dragii mei!

Ma gandeam, asa, in treacat, daca as iesi pe strada si as intreba 1000 de persoane daca OMUL A AJUNS PE LUNA, cred ca, intr-un procent de aproape 100% voi primi un raspuns categoric: DA, BINEINTELES.

Conform "istoricului" anilor '60-'70, atat americanii cat si rusii au ajuns pe luna. In plus, personal, imi aduc aminte ca, acum vreo 2 ani, mi-am pierdut aproape o zi intreaga vizionand pe Discovery un sir de episoade dedicate tuturor misiunilor americane pe luna incununate cu succes. (Apollo 11, care a fost prima, urmata de alte 5 misiuni)

Zilele trecute, intr-o seara, stand cu tableta in fata si navigand pe internet pe unde vedeam cu ochii, am dat de un articol despre acest subiect. Asa ca, m-am pus temeinic pe citit, ocazie cu care, am luat cunostinta despre pozitiile ambelor tabere, pentru ca sunt doua:

a) autoritatile americane (NASA) care sustin cu vehementa ca s-a ajuns intr-adevar pe luna, aducand ca argumente toate dovezile existente (fotografii, roci culese de pe luna, declaratiile astronautilor, samd)

b) scepticii sau cei care au aderat la TEORIA CONSPIRATIEI, care, la randul lor, sustin ca omul niciodata nu a ajuns pe luna, indiferent ca a fost vorba despre americani sau rusi si ca totul a fost doar o magistrala regie, avand in vedere cursa nebuna pentru "Cucerirea spatiului" in care cele doua super-puteri intrasera in anii '60 in timpul "razboiului rece".

Din umilu-mi punct de vedere, bineinteles, PROFAN, atat parerile celor care sustin ca s-a ajuns pe luna cat si ale scepticilor, sunt extrem de bine conturate, avand fiecare argumentele lor. Ca simplu muritor, nepriceput, dar care esti oarecum interesat de a ajunge la o concluzie cat mai apropiata de adevar, misiunea nu este deloc simpla, pentru ca.....daca, spre exemplu, iei in calcul argumentul scepticilor, care spun ca, in primele poze de pe luna, steagul american arata fluturand, lucru total imposibil, pentru ca, satelitul natural al pamantului nu are atmosfera, imediat....citind explicatiile NASA, pur si simplu nu mai sti ce sa mai crezi.

Dupa ce mi-am pierdut ore bune (vreo 4-5) disecand atoate argumentele "pro si contra" a celor doua tabere, am ajuns la o concluzie:

AM RETINERI URIASE CA OMUL, CEL PUTIN PANA IN ZIUA DE AZI, SA FI AJUNS VREODATA PE LUNA.

Stati, stati, stati, faptul ca declar ca am rezerve uriase ca omul ar fi ajuns pe luna, nu inseamna ca, dupa disecarea argumentelor din tabara SCEPTICILOR, am sfarsit prin a achiesa punctului lor de vedere. Nici vorba ci....din contra.

Asa cum fac intotdeauna cand sunt in fata unui lucru pe care vreau sa-l scot, cel putin pentru mine, din negura unei veridicitati discutabile, apelez la ceea ce iubesc enorm.....LOGICA. In plus, dupa cum, multi din cei care ma cunosc, stiu, INTOTDEAUNA incep prin a accepta argumentele celui care vreau sa-i demonstrez ca sustine un posibil neadevar. Exact asa am facut si cu acest subiect.

Am inceput judecata, acceptand TOTAL parerea oficiala a NASA care sustine cu vehementa ca numai in mintea celor ce iubesc TEORIA CONSPIRATIEI, exista scenariul conform caruia, omul nu a ajuns niciodata pe luna si totul a fost o regie. Totusi, se pune o intrebare. Daca nu ma inseala memoria, am retinut ca ultima misiune a omului pe luna, a fost americana, fiind indeplinita cu succes in anul 1972.

La un calcul simplu, azi, cand am intrat in 2014, sunt peste 40 DE ANI (!!!) de cand niciuna dintre cele doua super-puteri n-a mai incercat MACAR O SINGURA DATA sa ajunga pe luna. Normal si firesc, ma pot intreba, de ce?

Adica, cu tehnologia din anii '60-'70 americanii prin oficialii de la NASA (este valabil si pentru rusi) sustin ca OMUL A AJUNS PE LUNA, iar la peste 40 de ani distanta, cand....orice muritor de pe pamant, cu un simplu calcul de gandire, poate face diferenta intre tehnologia actuala si cea de acum aproape jumatate de secol, NU S-A MAI INCERCAT NICI MACAR O SINGURA DATA CA OMUL SA AJUNGA PE LUNA !!!

Explicatia oficiala, cel putin in ceea ce priveste NASA si pe americani, este ca, SUNT COSTURI PREA MARI. :):):)

Personal, desi....DOAR O PARERE, consider ca, aceasta explicatie este cel putin ridicola. Mai cu seama ca, in prezent, cand toti oficialii lumii democratice vorbesc de GLOBALIZARE, PRIETENIE SI O LUME UNICA FARA FRONTIERE, o noua expeditie pe luna ar putea sa fie finantata de foarte multe tari, asa ca....implicit, costurile si dificultatea suportarii acestora s-ar imparti. :):):)

Din punctul meu de vedere, desi nu sustin ca este un argument IREFUTABIL, totusi....acest dezinteres total al celor doua super-puteri din ultimii 40 de ani fata de o noua expedietie pe luna, in contextul in care, tehnologia actuala este la ani lumina distanta fata de cea folosita in anii '60-'70, reprezinta un imens semn de intrebare fata de ceea ce ni se spune despre CUCERIREA LUNII DE CATRE OM.

Dar, am considerat ca, nu este suficient sa ma bazez doar pe atat ca sa sustin ca am rezerve, asa ca, am citit in continuare, ajungand la CENTURA DE RADIATII "VAN ALLEN". Conform parerii savantilor care au cercetat aceasta "centura", omul, ca sa ajunga pe luna, trebuie sa treaca prin ea, ceea ce, este absolut imposibil, pentru ca, efectele nivelului absolut imens al radiatiilor genearate de aceasta "centura", face ca niciun om sa nu-i poata supravietui, indiferent de gradul maxim de protectie cu care poate fi echipat de tehnologia existenta la ora actuala pe pamant.

In plus....ATENTIE MARE....se pare ca, acum ceva ani, in 1994, intr-un interviu acordat presei, Dan Codlin, seful NASA, a scapat "porumbelul" spunand ca, omul nu se poate aventura in spatiu cu tehnologia existenta pe pamant MAI MULT DE 400 KM, datorita efectelor nimicitoare tocmai ale acestei "centuri" Van Allen.

Imediat, firesc si normal, multi si-au pus urmatoarea intrebare: daca in anul 1994, un oficial NASA declara ca omul nu se poate aventura in spatiu mai mult de 400 km, cum a fost posibil, CU 25 DE ANI IN URMA, ca omul sa ajunga pe luna, care se afla la 400.000 km departare de pamant???

In conluzie, desi....DOAR O PARERE, sustin urmatoarele:

Am rezerve absolut uriase ca omul a ajuns vreodata pe luna. In anii '60-'70 cand exista RAZBOIUL RECE intre cere doua super-puteri, a fost suficient ca un singur oficial al uneia dintre acestea sa vina cu ideea "CUCERIRII LUNII DE CATRE OM" si....cursa nebuna a balivernelor a inceput. Multi se intreaba, de ce, rusii, n-au sustinut niciodata ca americanii n-au ajuns pe luna. Din punctul meu de vedere, raspunsul, poate fi simplu: pai, nici ei n-au ajuns vreodata pe luna.

Atunci, in acea epoca in care mapamondul era impartit in 2 ideologii, CAPITALISM-COMUNISM, nimeni nu-si putea dezamagi sustinatorii, asa ca....ambele tabere au preferat sa mearga pe "burta" si sa nu-si creeze probleme.

Azi, insa...cand nu mai exista RAZBOIUL RECE, nici americanii si, nici rusii, nu-si mai permit sa aloce sume colosale de la buget pentru ceva ce stiu ca niciodata nu o sa fie posibil: CUCERIREA LUNII DE CATRE OM.

Dar, peste orice argument care ar incerca sa arate ca omul nu a ajuns niciodata pe luna, imi pare tocmai DEZINTERESUL ABSOLUT TOTAL al tuturor marilor forte de pe pamant (SUA, Rusia, China, Marea Britanie, Germania, Franta, samd) care....in prezent, si-ar putea unii eforturile atat logistice cat si financiare, in asa fel incat, o noua expeditie pe luna sa fie mult mai usoara.

Si...totusi, n-o fac. De aproape jumatate de secol, niciun om n-a mai ajuns pe luna.

Bineinteles, DOAR O PARERE.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu