...

...

...

...

.

ATENTIE!!! Din motive pe care nu le cunosc, dar le pot banui avand in vedere anumite pareri exprimate pe acest blog, mai ales in ultimul an si jumatate, PROBABIL, CINEVA PRICEPUT a reusit sa-mi anuleze sectiunea care permitea cititorilor sa se aboneze (gratuit) prin e-mail la blogul meu, iar, in plus, a reusit sa anuleze toate setarile unor cititori care primeau pe e-mail continut atunci cand postam ceva pe blog! Acest lucru l-am aflat zilele trecute, absolut intamplator, de la o cititoare (care m-a intrebat de ce nu mai scriu pe blog, pentru ca nu a mai primit prin e-mail nicio notificare de la blogul meu de peste 1 an de zile) motiv pentru care fac urmatorul anunt: CINE DORESTE SA PRIMEADCA PE E-MAIL (bineinteles, gratuit) CONTINUTUL POSTARILOR MELE, VA FI NEVOIT SA-MI SCRIE PE ADRESA DE E-MAIL mirciulica232@yahoo.com CA DORESTE ACEST LUCRU, IAR EU II VOI FACE O INVITATIE PRIN E-MAIL. Altfel, nu se poate (am verificat), pentru ca...cineva priceput a avut grija sa nu se poata! :)))

.

.

luni, 7 decembrie 2015

LEGEA "DAREA IN PLATA". (partea a doua)

Buna seara, dragii mei!

Pentru ca nu am foarte mult timp la dispozitie sa scriu, voi adauga cateva pareri la ceea ce am opinat in postarea anterioara.

Asadar, vorbim despre controversata lege "DAREA IN PLATA".

La o prima vedere, mai ales daca ar fi si promulgata de catre presedintele tarii, POPULATIA PROFANA s-ar grabi sa deschida sticla de sampanie si in timp ce ar da cu capul de lustra de bucurie, ar urla ca...in sfarsit, bancile au fost puse cu botu' pe labe.

Eu nu-mi doresc a le strica BUCURIA, dar un lucru este cert! NICI PRIN CAP SA NU-I TREACA CUIVA CA, PROMULGATA FIIND, LEGEA, II VA ASIGURA ORICARUI CETATEAN, BINE SAU RAU INTENTIONAT, POSIBILITATEA CA, IN CAZUL IN CARE, NU POATE PLATI CREDITUL IMOBILIAR CONTRACTAT, SA ARUNCE CHEILE PE BIROUL BANCHERULUI SI SA II SPUNA ZEFLEMITOR..."SPALA-TE PE CAP CU DATORIA MEA CATRE TINE! EU PLEC LA MARE!"

Doar profan fiind, sa poti crede asa ceva!

Pentru ca in realitate, ACEL CETATEAN CARE ASTAZI ISI FREACA PALMELE DE BUCURIE, foarte curand, va constata ca, pentru a se mai "califica" la obtinerea unui credit imobiliar, devine un lucru imposibil!!!

Da, da, da! Daca astazi un credit imobiliar se obtine cat de cat usor (ma refer in special la valoarea "avansului" si la accesibilitatea modelului de scoring care contine factori calitativi si cantitativi...in fine, vreau sa evit limbajul de lemn), IN NOILE CONDITII, bancile vor inaspri excesiv conditiile de creditare.

Populatia profana ar trebui sa inteleaga ca NICIO LEGE PE LUMEA ASTA nu poate obliga un investitor privat din sistemul bancar sa-si riste banii altfel decat in conditii acceptabile! Daca conditiile de desfasurare a rambursarii creditului imobiliar ii vor parea FOARTE RISCANTE, fireste, va purcede la luarea unor masuri prudentiale extrem de severe.

Rezultatul? Nea Marin, Tanta si Costel, vor ramane doar cu visul ca ar putea sa aiba casa lor!

Stiu! Suna foarte cinic! Dar asta-i adevarul, si nu cel "fluturat" cu maxima ipocrizie pe la nasul populatiei profane de catre intreg esicherul politic!

Hai sa ne gandim cati romani ar putea sa prezinte un avans de 50% din valoare unui credit imobiliar in suma de 60.000 euro? Nu spun mai mult!

Apoi sa ne gandim cat de fructuos s-ar mai putea aplica programul PRIMA CASA?

Si sa ne mai gandim cati romani castiga PE CARTEA DE MUNCA un salariu destul de generos pentru a se "califica" in fata unor criterii extrem de severe de creditare? (vorbesc de gradul maxim de indatorare)

Va spun eu! Extrem de putini!

In final as dori a corecta o MAROTA! Opinez ca principalul venit al bancilor, CEL PUTIN IN PREZENT, cand portofoliul de credite si-a inrautatit mai mult sau mai putin calitatea, nu este din dobanzi ci...din TAXE SI COMISIOANE.

Asa ca...

Repet! Fara discutie ca, POPULATIA, trebuie sa fie protejata intr-o masura rezonabila de RISCURILE CE DECURG DIN CONTRACTAREA UNUI CREDIT, MAI ALES IMOBILIAR, insa acest lucru trebuie facut intr-o deplina armonie cu realitatea sistemului bancar, si nu intr-o maniera aberanta izvorata din capsorul unui parlamentar pus pe glume proaste, care, cred ca si el a fost UIMIT de comportamentul de "turma" al intregului esicher politic care a achiesat fara sa realizeze consecintele!

Bineinteles, DOAR O PARERE!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu