...

...

...

...

.

ATENTIE!!! Din motive pe care nu le cunosc, dar le pot banui avand in vedere anumite pareri exprimate pe acest blog, mai ales in ultimul an si jumatate, PROBABIL, CINEVA PRICEPUT a reusit sa-mi anuleze sectiunea care permitea cititorilor sa se aboneze (gratuit) prin e-mail la blogul meu, iar, in plus, a reusit sa anuleze toate setarile unor cititori care primeau pe e-mail continut atunci cand postam ceva pe blog! Acest lucru l-am aflat zilele trecute, absolut intamplator, de la o cititoare (care m-a intrebat de ce nu mai scriu pe blog, pentru ca nu a mai primit prin e-mail nicio notificare de la blogul meu de peste 1 an de zile) motiv pentru care fac urmatorul anunt: CINE DORESTE SA PRIMEADCA PE E-MAIL (bineinteles, gratuit) CONTINUTUL POSTARILOR MELE, VA FI NEVOIT SA-MI SCRIE PE ADRESA DE E-MAIL mirciulica232@yahoo.com CA DORESTE ACEST LUCRU, IAR EU II VOI FACE O INVITATIE PRIN E-MAIL. Altfel, nu se poate (am verificat), pentru ca...cineva priceput a avut grija sa nu se poata! :)))

.

.

sâmbătă, 2 mai 2015

DE CE IN POIANA BRASOV, DOAR HOTEL ALPIN FUNCTIONEAZA LA CAPACITATE MAXIMA?

Buna dimineata dragii mei!

Minivacanta de 1 mai o petrec la Poiana Brasov, cazat fiind la Hotel Alpin. Am mai adaugat 2 zile acestei minivacante (joi si luni) din ratiuni ce tin strict de sistemul meu nervos. (greu incercat in umila-mi existenta) N-am dorit sub nicio forma sa petrec, atat la dus, cat si la intors, 5-6 ore pe drum, incolonat intr-un sir nesfarsit de masini care merg "bara la bara". Asa ca, de plecat, am facut-o joi dimineata, iar de intors, o voi face luni dupa pranz!

Nu sunt un consumator de MUNTE (nici pomeneala), dar acum 3 saptamani, ajungand din intamplare la Poiana Brasov, si cazandu-ma la Hotel Alpin, am descoperit ca si in Romania se poate merge la munte, altfel decat la niste pensiuni care mie nu mi-au placut niciodata, sau la niste hoteluri a caror servicii se afla intr-o contradictie totala cu...PRETURILE!

Serviciile si conditiile aproape ireprosabile ce sunt oferite de Hotel Alpin, am incercat a le detalia pe larg intr-un comentariu scris acum cateva saptamani, mai precis, in data de 24 martie 2015. (cautati in arhiva)

DAR POIANA BRASOV, CEL PUTIN TEORETIC, NU AR TREBUI SA INSEMNE NUMAI HOTEL ALPIN. Si totusi, asa este! Fireste, m-am intrebat "de ce?", si astazi cred ca pot da un raspuns cat de cat pertinent!

In aceste zile Hotel Alpin este incarcat la capacitate maxima! Asta inseamna vreo 700 de persoane cazate! Daca te plimbi prin statiune, asa cum am facut-o eu, ieri, cand la rugamintile copiilor am urcat cu telecabina, constati ca ceea ce iti este spus de catre orice angajat al Hotelului Alpin, este perfect adevarat! DOAR ACEST HOTEL ESTE PLIN OCHI DE TURISTI, IN RESTUL STATIUNII BATAND VANTUL!

Cine nu a auzit de HOTEL AURELIUS? Si daca nu vrei, deschizand diverse site-uri, n-ai cum sa nu dai de RECLAMA acestui hotel. De curiozitate am intrat si eu ieri in acest hotel, bineinteles, dupa ce a trebuit sa accept ca este DESCHIS, pentru ca in jurul sau, nu exista absolut nicio miscare!

Ce sa va spun? HOTELUL ARATA ABSOLUT SUPERB, iar cei care cunosc ceea ce inseamna cu adevarat un HOTEL, stiu ca SPATIUL (indiferent ca ne referim la receptie, holuri, camere, bar, restaurant) inseamna enorm raportat la confort! Dragii mei, Hotel Aurelis indeplineste fara discutie acest criteriu de evaluaare superioara. Mai mult, luxul este predominant! SI TOTUSI HOTELUL ESTE PUSTIU!







Raspunsul la intrebarea, DE CE, in timp ce la Hotel Alpin, absolut toata capacitatea de cazare este ocupata, la Hotel Aurelisus, la fel de mare, SI CHIAR MAI LUXOS (preturile fiind aproape identice) pur si simplu "bate vantul", este unul singur:

DIFERENTA URIASA A CALITATII MANAGEMENTULUI!

Iar mai jos, atat cat se poate pricepe un obscur economist, fara pic de experienta in domeniul TURISMULUI, voi incerca a exemplifica!

1.) PRETURILE LA CAZARE

Voi vorbi de apartamente, pentru ca intr-un apartament sunt cazat. La hotel Alpin, un apartament in care pot locui doua familii, costa intre 150 si 210 euro/noapte. La Hotel Aurelius, receptionera mi-a spus ca, daca intr-un apartament se cazeaza inca o persoana in plus, fata de 2 persoane cat este permis "standard", SE MAI PERCEPE O TAXA DE 20 DE EURO/PERSOANA!

De ce fratilor? Asta este pur si simplu o TIGANEALA ROMANEASCA, ceea ce arata o lipsa crasa de profesionalism! Pai, cum sa locuiasca intr-un apartament de 150-200 metri patrati (un living enorm, doua dormitoare si doua bai) doar doua persoane? Pai in acel apartament, LEGER!!!, pot locui 4 persoane!

RESTAURANTELE

In timp ce Hotel Alpin, cu fiecare an care trece, incearca atat cat poate SA-SI DIVERSIFICE BUCATARIA OFERITA CLIENTILOR, in acest sens, in prezent, EXISTAND 4 RESTAURANTE, la Hotel Aurelius nu exista decat un singur restaurant! Apropos, ca tot veni vorba de restaurante...din ceea ce am inteles, Hotel Alpin pregateste in viitor, deschiderea celui de al 5-lea restaurant, cu specific mexican.

ACTIVITATI DE RECREERE PENTRU COPII

La Hotel Alpin daca ajungi cu copii, vei gasi in permanenta niste fete care SUNT ANGAJATE sa ditreze copiii. Nu trebuie sa stai langa copii, nu trebuie sa-i distrezi tu, totul intrand in sarcina personalului. Nu mai spun de petrecerile (vezi poza) pentru copii, teatru (chiar ieri a fost organizat unul), samd. La Hotel Aurelius NU EXISTA ABSOLUT NICIO ASTFEL DE ACTIVITATE SAU LOC DE JOACA PENTRU COPII!


DISCOUNT LA SERVICII

De doua ori am fost cazat la Hotel Alpin, si tot de atatea ori am avut REDUCERE DE 25% la tot ceea ce am consumat in cadrul hotelului. (restaurant, bar, club, samd) Conteaza, pentru ca la o consumatie medie de 300-350 ron o masa de 4 persoane, reducerea este destul de semnificativa. La Hotel Aurelis nu exista absolut nicio reducere la ceea ce consumi in cadrul hotelului.

PERSONALUL

Numai daca ne referim la diversi sefi, la Hotel Alpin, acestia sunt vreo 14. Pe langa acestia, mai misuna cred ca peste 150 de persoane! De la baietii de la poarta care te ajuta cu bagajul, pana la ospatari, picoli, receptionere, samd. La Hotel Aurelius, numarul acestora este cosiderabil mai mic!

MUZICANTII

Daca intri in Hotel Alpin, sa nu fii surprins daca, la receptie, vei auzi muzica de pian. Nu, nu, nu, nu este in difuzoare ci...live. Exista un pian in receptia hotelului la care presteaza un artist! Seara, in restaurante, in functie de specific, vei auzi tot muzica live. La Hotel Aurelius, nu stiu sa existe asa ceva!

CONCLUZIA ESTE CLARA: DIFERENTA URIASA DE MANAGEMENT face ca Hotel Alpin sa fie plin la capacitate maxima, iar Hotel Aurelius (la fel de luxos, sau...poate chiar mai luxos) sa fie aproape gol!

Nu voi intelege absolut niciodata cum acest STAT, total impotent in ceea ce priveste turismul in Romania, a permis ca importante obiective turistice sa intre in posesia unor cetateni care pe langa faptul ca habar nu au de ceea ce inseamna MANAGEMENTUL IN TURISM, nici macar dorinta de a copia reteta de succes a alora nu o au!

Dar speranta exista! Si asta ma face sa raman un FANATIC sustinator al turismului romanesc! Mai devreme sau mai tarziu, si in turismul romanesc lucrurile se vor schimba! TREBUIE SA SE SCHIMBE! ESTE UN PROCES IREVERSIBIL! Macar asa imi place sa cred!

P.S. Am facut comparatia intre Hotel Alpin si Hotel Aurelius, pentru ca sunt cele mai mari hoteluri din Poiana Brasov, iar ambele sunt clasificate ca hoteluri de lux!

Bineinteles, DOAR O PARERE!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu