...

...

...

...

.

ATENTIE!!! Din motive pe care nu le cunosc, dar le pot banui avand in vedere anumite pareri exprimate pe acest blog, mai ales in ultimul an si jumatate, PROBABIL, CINEVA PRICEPUT a reusit sa-mi anuleze sectiunea care permitea cititorilor sa se aboneze (gratuit) prin e-mail la blogul meu, iar, in plus, a reusit sa anuleze toate setarile unor cititori care primeau pe e-mail continut atunci cand postam ceva pe blog! Acest lucru l-am aflat zilele trecute, absolut intamplator, de la o cititoare (care m-a intrebat de ce nu mai scriu pe blog, pentru ca nu a mai primit prin e-mail nicio notificare de la blogul meu de peste 1 an de zile) motiv pentru care fac urmatorul anunt: CINE DORESTE SA PRIMEADCA PE E-MAIL (bineinteles, gratuit) CONTINUTUL POSTARILOR MELE, VA FI NEVOIT SA-MI SCRIE PE ADRESA DE E-MAIL mirciulica232@yahoo.com CA DORESTE ACEST LUCRU, IAR EU II VOI FACE O INVITATIE PRIN E-MAIL. Altfel, nu se poate (am verificat), pentru ca...cineva priceput a avut grija sa nu se poata! :)))

.

.

duminică, 8 decembrie 2013

PARERE KIA SPORTAGE, DUPA 3 LUNI SI 2.500 KM PARCURSI.

Buna seara, dragii mei!

In vine sa rad cand ma gandesc ca va spun "buna seara" desi.....mult mai nimerit ar fi sa va spun "buna dimineata", avand in vedere ca, ceasul meu arata ora 1 noaptea. Nu, nu sunt nebun ca ma apuc a scrie la aceasta ora pe blog, ci doar....nu am somn. Nu am somn, pentru ca, vineri noapte am fost in oras cu niste amici, de unde am revenit pe la ora 3 dimineata si....cum, sambata am dormit pana la ora 13, uite ca.....acum, nu pot sa dorm.

In fine. De15 minute m-am intors din nou din oras (da, m-am distrat si azi, daca tot am inceput-o de vineri) si intrand pe mail-ul atasat acestui blog, asa cum s-a intamplat in dese randuri in ultima vreme, am gasit o solicitare venita din partea unei persoane, care, dorind sa-si achizitioneze un suv KIA SPORTAGE, ma roaga sa-mi expun o parere sincera, dupa primele luni de folosinta a masinutei.

Scumpilor, DOAR O PARERE, in mod clar SINCERA, pot sa-mi exprim despre noua mea masinuta KIA SPORTAGE pe care o conduc de fix 3 luni, sperand din tot sufletul ca tot ce voi scrie in randurile ce urmeaza o sa va foloseasca tuturor celor interesati.

Cu masinuta, am o singura poza, facuta undeva pe la inceputul lunii noiembrie, cand, prinzand o zi superba, mi-am luat baietelul si nepotelul, dand o fuga pana la Mamaia, unde, am revazut cu placere plaja pe care ma tolaneam vara trecuta si, bineinteles.....ocazie cu care am testat si masinuta in afara Bucurestiului.

Asadar, dupa 3 luni de folosinta a masinii si aproximativ 2500 km parcursi, parerea mea despre KIA SPORTAGE este:

PARTI POZITIVE:

a) confort;

Este mai mult decat ok, spatiul oferit de constructor, atat in ceea ce priveste pasagerii cat si bagajele fiind mai mult decat generos; In plus, masina este extrem de bine dotata, in afara de "camera" de marsarier care este pe oglinda retrovizoare si pe care eu nu am luat-o, considerand ca sunt suficienti doar senzorii de parcare (ce idiot, pentru doar 150 euro), nu-i lipseste absolut nimic. Ex: volan imbracat in piele si cu comenzi pe el, toate scaunele din piele si incalzite, sensori de ploaie, lumina si parcare, dublu climatron, pilot automat, toate geamurile electrice, oglinzi rabatabile electric, calculator de bord, bluetooth, samd.

b) consum in oras si in afara orasului;

Cel putin din ce-mi arata calculatorul de bord, se situeaza intre 13,5-14% pentru condus in oras, ceea ce din punctul meu de vedere, este mai mult decat ok pentru un motor de 1,6 si 135 cai putere. Pot sa va spun ca fostul meu Opel Astra H care avea un motor tot de 1,6 si 115 cai putere, consuma mai mult, pentru ca, mergeam foarte sportiv cu el, schimband vitezele undeva pe la 3000-3200 turatii. (asa-mi placea sa merg si asa obisnuisem si masina) In afara orasului, la o viteza constanta de 140-150 km/ora + aer conditionat (autostrada Buc-C-ta), calculatorul de bord mi-a aratat un consum de 9,8%, ceea ce, imi pare mai mult decat ok.

c) motor de 1,6 sau 2,0 ???

Parerea mea, pentru "benzinarii" care au aceasta dilema si stiu ca in marea majoritate a timpului vor folosi masinuta in oras, este fara doar si poate.....varianta 1,6. Spun acest lucru, pentru ca, inainte sa comand varianta mentionata, am facut un drive test cu motorul de 2,0, chiar daca pe un Hyundai IX35 (motorul este absolut identic) si, sa stiti ca, nu m-a impresionat absolut deloc, ramanand cu intrebarea, unde naiba sunt cei 165 de cai putere. In plus, ganditi-va si la consum. Daca motorul de 1,6 are un consum urban de 14% (nu va luati dupa ce scrie in cartea masinii), la cat ajunge consumul unui motor de 2,0. Si....pentru ce? Cine ma cunoaste, stie cat de sportiv sunt obisnuit sa conduc in oras, iar daca acest motor de 1,6 m-a multumit total (jur ca nu mint), nu vad la ce ar fi necesar un motor de 2,0, multora, care, conduc infinit mai "potolit" decat conduc eu?

d) cutia de viteze

Din punctul meu de vedere, este absolut ok. Este o cutie cu 6 trepte, rapoarte scurte, ceea ce mie imi place foarte mult si functioneaza perfect.

e) stabilitatea masinii

Pentru ca, n-am reusit a renunta la mersul sportiv, am testat-o in dese randuri in curbe destul de stranse in care intram cu o viteza total inoportuna pentru un suv si.....NICIODATA, n-am simtit ca pierd controlul masinii, bineinteles acest lucru tinand si de stiinta cu care iti alegi momentul optim de franare si apoi accelerare, atunci cand intri agresiv intr-o curba.

f) cauciucurile cu care vine echipata masina

Desi, o firma coreana, pentru mine necunoscuta, sunt cauciucuri de VARA (!!!), foarte bune, nesimtind vreo problema cu ele, desi....eram obisnuit cu cauciucuri Michelin cu care imi echipasem Opel-ul. Pentru iarna, insa, mi-am cumparat niste cauciuuri Bridgestone Blizzak (clasamentele le dau ca cele mai bune pentru suv-uri) pe care am dat 4.000 ron. Nu merita a te ambitiona sa mergi iarna cu cauciucuri de vara, doar si pentru faptul ca, in timp, faci praf ambreiajul.

PARTI NEGATIVE:

a) Poate gresesc, insa....tabla masinii imi pare ceva cam subtirica, nu stiu, poate este doar o senzatie, dar....parerea mea este ca Opel-ul avea o tabla mai sanatoasa. Repet....ESTE DOAR O PARERE.

b) radio-cd-ul cu care este utilata masina imi pare destul de slabut in comparatie cu sony pe care-l aveam pe Opel, astfel ca, sfatuiesc a se comanda un radio-cd sony ce cred ca se gaseste in "optionale" chiar daca acest lucru mai poate costa cateva sute de euro in plus. Eu, daca stiam ca este asa slabut radio-cd-ul de "serie" (habar nu am ce marca este), sigur optam pentru ceva "extra".

c) CEL MAI IMPORTANT NEAJUNS imi pare puterea motorului atunci cand conduci IN AFARA ORASULUI SI INTRI INTR-O DEPASIRE. In mod clar, cei 135 de cai nu prea fac fata, desi.....personal, coboram din viteza 6 in viteza 4 si o turam pe la 4000. In fine, motorul fiind inca "crud", nu m-am dat la el prea tare, pentru ca, peste o vreme, cand voi face o depasire, voi cobori din viteza 6 in viteza 3 si o voi accelera in 5000-5500 turatii, rezultatul fiind sigur altul. INSA, CU TOATE ACESTEA, AICI CRED CA ESTE SINGURUL NEAJUNS NOTABIL. Dar, pentru mine, care ies din Bucuresti de maxim 3-4 ori pe an, nu este foarte deranjant.

CONCLUZIE: Sincer, niciodata n-am fost un pasionat de masini. Chiar nu am o slabiciune pentru ele, considerandu-le un accesoriu necesar. Dar, va spun sincer ca, aceasta masinuta, KIA SPORTAGE, merita absolut fiecare banut pe care il dai. Dupa ce mi-a venit masinuta, am inteles perfect pe cei care scriau pe internet ca, din momentul in care au intrat in posesia masinii, nu le mai venea sa se dea jos din ea. Nu ma mira, de ce, Kia Sportage a inregistrat VANZARI RECORD in toata lumea si, de ce, perioada de asteptare este destul de mare (aproximativ 4 luni)

Consider ca, cei aproximativ 20.000 euro, cat este pretul variantei pe care o am eu (exista niste reduceri si programul "Rabla" care scad pretul la 18.500 euro) este un pret mai mult decat rezonabil la ceea ce iti ofera aceasta masinuta. Bineinteles, cei care isi doresc multa putere, demaraje sportive si mers agresiv, o sa se indrepte catre alte modele, insa.....pentru cei ca mine, ajunsi la o varsta de 35-40 de ani, cu famile si copil, este alegerea absolut perfecta.

Si....credeti-ma, masinuta "tine" destul de bine si la un mers semi-sportiv. Normal ca nu mai pot sa fac ceea ce faceam cu Opel-ul Astra H (din Titan pana in centru, dimineata, in timpul saptamanii faceam 17 minute, asa ca, va dati seama cum mergeam), este diferenta de gabarit si inaltime, dar este surprinzator de "ascultatoare" atunci cand te "dai" la ea. 

P.S. Nu stiu daca tot ceea ce am scris in randurile de mai sus, este o descriere profesionsta a punctelor forte si a neajusurilor acestei masinute KIA SPORTAGE (la naiba, chiar nu ma pricep la masini), insa.....este DOAR O PARERE, 100% sincera, dupa 3 luni de utilizare si 2.500 km parcursi.

Dumnezeu sa ne aiba in paza!

2 comentarii:

  1. Iti multumesc pentru prezentare. Cautam ceva despre Kia sportage intrucat sunt super interesat de aceasta masinuta de cand am vazut-o prima oara. In curand o sa o cumpar si vroiam sa stiu daca se merita sau nu. Conduc la fel ca tine, semi-sportiv, nu am nevoie de cai multi, mai lent cateodata...dar am nevoie de spatiu mult in portbagaj. Ms mult

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sper ca ti-am fost de fooos si...multa bafta la achizitionarea suv-ului. Sigur vei fi mutumit.

      Ștergere