...

...

...

...

.

ATENTIE!!! Din motive pe care nu le cunosc, dar le pot banui avand in vedere anumite pareri exprimate pe acest blog, mai ales in ultimul an si jumatate, PROBABIL, CINEVA PRICEPUT a reusit sa-mi anuleze sectiunea care permitea cititorilor sa se aboneze (gratuit) prin e-mail la blogul meu, iar, in plus, a reusit sa anuleze toate setarile unor cititori care primeau pe e-mail continut atunci cand postam ceva pe blog! Acest lucru l-am aflat zilele trecute, absolut intamplator, de la o cititoare (care m-a intrebat de ce nu mai scriu pe blog, pentru ca nu a mai primit prin e-mail nicio notificare de la blogul meu de peste 1 an de zile) motiv pentru care fac urmatorul anunt: CINE DORESTE SA PRIMEADCA PE E-MAIL (bineinteles, gratuit) CONTINUTUL POSTARILOR MELE, VA FI NEVOIT SA-MI SCRIE PE ADRESA DE E-MAIL mirciulica232@yahoo.com CA DORESTE ACEST LUCRU, IAR EU II VOI FACE O INVITATIE PRIN E-MAIL. Altfel, nu se poate (am verificat), pentru ca...cineva priceput a avut grija sa nu se poata! :)))

.

.

sâmbătă, 5 martie 2011

EXTRASUL DIN....CONTEXT.

Buna ziua, dragii mei!

Dragii mei, azi, mi-am propus sa scriu despre un subiect, spun eu, extrem de interesant: EXTRASUL DIN CONTEXT.

Nu v-as fi propus sa disecam acest "procedeu", daca nu ar fi extrem de interesant sa vedem, atat situatia in care este invocat in mod incorect cat si situatia in care este invocat in mod corect.

Din umilul meu punct de vedere, desi....acest procedeu numit "Extragerea din context" este foarte reclamat in ziua de azi, in 95% din cazuri, este reclamat INCORECT, fiind apanajul oamenilor lipsiti de orice gram de responsabilitate a cuvintelor si faptelor.

N-am sa stau sa va aburesc cu "TEORIE" ci in randurile ce urmeaza, am sa incerc a argumenta, atat cat ma duce capul, cum functioneaza acest "procedeu".

Asadar, hai sa vedem cum functioneaza "EXTRASUL DIN CONTEXT" atunci cand este invocata in mod incorect.

Un hot este prins de politist in autobuzul 136 cu mana in geanta unei batrane. I se pun catusele pe mana si este adus in fata procurorului. Procurorul ii prezinta "dovezile" care atesta ca este hot de buzunare, fiind prins in FLAGRANT, iar hotul invoca EXTRASUL DIN CONTEXT, spunand:

"Domnule procuror, politistul care m-a arestat in timp ce eram cu mana in geanta acelei femei, este un tip nebun si RIGID in gandire, nu vede decat parerea sa, fara sa tina seamna ca, nu toti cei care baga mana in geanta unei batrane, au ca intentie s-o fure, ci....DIN CONTRA, DUCA APUCAM SA-I SCOT PORTOFELUL DIN GEANTA, O BATEAM PE BATRANA PRIETENESTE PE UMAR SI II DADEAM PORTOFELUL INAPOI, SFATUIND-O CA PE VIITOR SA FIE MULT MAI VIGILENTA, PENTRU CA....NU TOTI CEI CARE BAGA MANA IN GEANTA CALATORILOR, VOR PROCEDA CA MINE".

In plus, distinsul hot de buzunare, se uita catre politistul care asista la discutia sa cu procurorul si ii spune:

"Politistule, esti un om cu care nu se poate comunica. Nu accepti decat parerea ta, nu suporti sa fii contrazis si nu vrei sa recunosti ca exista si oameni care atunci cand baga mana in geanta unei batrane, nu vor s-o fure, ci....sa-i testeze vigilenta, dupa care, i-ar inapoia portofelul si i-ar saruta respectos mana. AI EXTRAS DIN CONTEXT faptul ca m-ai vazut cu mana in geanta acelei batrane din autobuz, fara sa accepti ca exista si varianta pe care o prezint eu."

Dragii mei, daca in tribunale, EXTRASUL DIN CONTEXT, ar fi acceptata, sa fiti siguri ca niciun hot de buzunare, n-ar mai fi condamnat vreo data.

Hai sa luam alt caz, de invocare incorecta a acestui "procedeu".

Un barbat este surprins de iubita sa, intr-o camera de hotel cu o alta femeie. Momentul in care este surprins, coincide cu momentul in care acel barbat isi punea prezervativul.

Iubita ii spune ca s-a terminat relatia dintre ei, ca este un porc care a inselat-o, ca i-a demonstrat fara echivoc ca n-o iubeste si nu mai vrea sa-l vada niciodata. Barbatul insa, se apara, invocand EXTRASUL DIN CONTEXT:

"Iubita mea, esti incredibil de nedreapta si imi frangi inima cand imi spui ca te-am inselat. NU TE-AM INSELAT ABSOLUT DELOC, pentru ca.....exact in momentul in care ai intrat in camera, in timp ce imi "rulam" prezervativul pe madular, de fapt....cu lacrimi in ochi, imi dadusem seama ca nu pot sa ma culc cu acea femeie, pentru ca te iubesc enorm. In plus, daca mai intarziai cateva secunde, m-ai fi surprins in camera cum topaiam de fericire, dupa ce verificasem daca te mai iubesc sau nu. Exact acesta a fost si motivul pentru care m-am dus in acea camera de hotel cu acea femeie, vroiam sa vad daca te mai iubesc dupa 3-4 ani de relatie si daca pot sa te insel. Nici nu stii ce bucuros sunt ca mi-am dat seama ca inca este vie iubirea ce ti-o port, si.....in acest moment imi doresc sa fac dragoste cu tine. Nu fii rea si...NU EXTRAGE DIN CONTEXT, faptul ca atunci cand ai intrat in camera, eu...tocmai imi "rulam" prezervativul. Ti-am explicat, de ce, si....este total nedrept sa crezi ca toti barbatii care se duc cu o femeie intr-o camera de hotel, vor sa faca sex cu ea. Exista si barbati ca mine, care vor sa verifice daca inca isi mai iubesc sotia".

Buuuuun. Acum, hai sa vedem si situatia in care este invocata EXTRASUL DIN CONTEXT, in mod absolut corect.

Mirciulica, stie ca prietenul sau Jungle Man, este vecin de palier cu niste hoti de buzunare. Intr-o zi cand subsemnatul se ducea la Jungle Man, l-a surprins pe acesta, discutand in fata apartamentului cu vecinii sai, hoti de buzunare. Intrand in casa, Jungle Man, ii aduce la cunostinta faptul ca, scurta discutie purtata cu acei indivizi in fata aparatamentului sau a avut loc doar datorita faptului ca fiind vecini, acei indivizi i-au spus "Salut vecine", iar...ulterior, l-au intrebat daca are cunostinta sa fi venit baiatul care citeste repartitoarele de caldura.

Cu toate aceste informatii primite, peste o saptamana cand Mirciulica s-a certat cu Jungle Man, i-a spus plin de rautate:

"Du-te dracului de jegos. Stai de vorba si esti prieten cu niste hoti de buzunare! Ce vorbeati in acea zi pe palier, puneati la cale o spargere??? Si....te mai dai de baiat cuminte!"

Eeeee, dragii mei, din punctul meu de vedere, acesta este un exemplu in care Jungle Man il poate acuza pe Mrciulica ca a EXTRAS DIN CONTEXT. Desi...Mirciulica, cunostea perfect ca discutia avuta de Jungle Man cu acei indivizi a fost absolut accidentala si datorata unicului motiv ca a fost salutat de acestia, iar ulterior i-au pus o intrebare vis-a-vis de baiatul care vine sa citeasca repartitoarele de caldura, totusi....A EXTRAS DIN CONTEXT faptul ca i-a vazut discutand, acreditand ideea ca Jungle Man, are discutii si este prieten cu acei indivizi.

Una peste alta, nu stiu cat de bine mi-au iesit exemplificarile de mai sus, insa....atat cat am putut, am incercat sa prezint ambele variante (incorect si corect), cand este invocat EXTRASUL DIN CONTEXT.

Daca-mi este permisa o parere, si....nu vad niciun motiv care sa nu-mi permita DOAR O PARERE, consider ca, in ziua de azi, persoanele care sunt lipsite de orice gram de responsabilitate a cuvintelor si faptelor, au "imbratisat" cu mult succes invocarea acestui procedeu intitulat EXTRAS DIN CONTEXT.

Desi, extrem de rusinos ca si procedeu, atunci cand este invocat INCORECT, totusi....intr-o discutie, daca mai este coroborat si cu alt "arsenal" total neconventional pentru un dialog de calitate, iti asigura suprematia 100%.

INSA, ESTE O SUPREMATIE TOTAL INCORECT DOBANDITA SI LIPSITA COMPLET DE VALOARE !!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu