...

...

...

...

.

ATENTIE!!! Din motive pe care nu le cunosc, dar le pot banui avand in vedere anumite pareri exprimate pe acest blog, mai ales in ultimul an si jumatate, PROBABIL, CINEVA PRICEPUT a reusit sa-mi anuleze sectiunea care permitea cititorilor sa se aboneze (gratuit) prin e-mail la blogul meu, iar, in plus, a reusit sa anuleze toate setarile unor cititori care primeau pe e-mail continut atunci cand postam ceva pe blog! Acest lucru l-am aflat zilele trecute, absolut intamplator, de la o cititoare (care m-a intrebat de ce nu mai scriu pe blog, pentru ca nu a mai primit prin e-mail nicio notificare de la blogul meu de peste 1 an de zile) motiv pentru care fac urmatorul anunt: CINE DORESTE SA PRIMEADCA PE E-MAIL (bineinteles, gratuit) CONTINUTUL POSTARILOR MELE, VA FI NEVOIT SA-MI SCRIE PE ADRESA DE E-MAIL mirciulica232@yahoo.com CA DORESTE ACEST LUCRU, IAR EU II VOI FACE O INVITATIE PRIN E-MAIL. Altfel, nu se poate (am verificat), pentru ca...cineva priceput a avut grija sa nu se poata! :)))

.

.

duminică, 28 noiembrie 2010

CAT "COSTA", VIATA UNUI OM ???

Buna dimineata, dragii mei!

Vineri, spre seara, aud ca imi suna unul dintre telefoane. Ma uit, si....vad ca este sora mea. Ii raspund jovial, insa....in secunda urmatoare, dupa vocea grava, cu care m-a intrebat "Mircea, ai aflat si tu?", mi-am dat seama ca s-a intamplat ceva.

Firesc, i-am raspuns: "Nu, ce sa aflu? Ce sa intamplat?"

Ceea ce urma sa aflu, era ca....tatal, sotului ei, in urma cu doar 1 ora, fusese spulberat pe o trecere de pietoni, in urma impactului, decedand pe loc.

Pe moment, am spus ca nu poate fi adevarat, insa.....imediat, am intrebat, ce face sotul ei, unde este, daca are nevoie de mine, sa merg cu masina, daca are nevoie de bani, samd.

Culmea, era ca.....exact in acea seara de vineri, pana sa ajung acasa, am vazut, la mine in cartierul Titan, cum.....un nenorocit, frustrat si vai de capul lui, conducand bineinteles un Bmw, a fost la un pas sa spulbere pe trecerea de pietoni, un barbat, care....daca nu avea prezenta de spirit sa se retraga imediat, cu siguranta, ar fi fost omorat. Nenorocitul, care conducea Bmw-ul in fata mea, cu toate ca, l-a vazut pe barbat ca vrea sa traverseze, ca deja, calcase trecerea de pietoni, in loc sa incetineasca....a accelerat.

Vineri noapte, oricat am incercat, nu am putut. Am reusit sa atipesc, spre 5 dimineata, si....sa dorm 2 ore, pana sa ma intalnesc cu cumnatul meu.

Cel mai socant lucru, s-a petrecut aseara, cand....a trebuit sa mergem in Pipera, la Politia Ilfov, care instrumenteaza dosarul, si....implicit, sa ne intalnim cu cel care a prosus tragedia.

Ma gandesc, ce-a fost in sufletul cumnatului meu, cand am intrat in biroul politistului, si....pe un scaun, statea individul care ii ucisese tatal.

Au urmat clipe, ce nu pot fi descrise in cuvinte, in momentul in care, individul, a inceput sa-si ceara scuze, ca i-a omorat tatal. Credeti-ma, sunt momente, pe care....nici dusmanilor nu le doresti.

Este cumplit, sa privesti in ochi, pe cel care....ti-a omorat tatal, si....indiferent, cate scuze si-ar cere, sa realizezi ca, niciodata, nu-ti vei mai vedea tatal.

Politistul, ne-a informat ca, s-a deschis dosar penal, pentru ucidere din culpa, saptamana viitoare, o sa fie inaintat dosarul la Parchetul Ilfov, etc, etc, etc.

Tatal individului, ne-a rugat sa stam de vorba, despre o eventuala compensatie financiara. Din nou, momente, absolut penibile. Parca, viata unui om, se poate cantari in bani.

Avocata, care o sa-l reprezinte pe cumnatul meu, i-a spus, ca....UZUAL, la un astfel de caz, se platesc, 20 mii de euro, insa.....n-am reusit sa ma abtin, a intreba:

"Ok, maine dimineata, va dam noi, 20.000 de euro, si....facem schimb de situatii???"

Orice om poate gresi, cu atat mai mult UN SOFER, insa.....grav imi pare faptul ca, in comportamentul multor dintre soferi, simtul civic, raspunderea fata de un amarat care traverseaza pe trecerea de pietoni....PUR SI SIMPLU, NU MAI EXISTA.

Cu ochii mei, am vazut, soferi care, vad cu o femeie cu un copil, sau....un batran, s-a angajat in traversare pe "zebra", si....in loc, sa calce frana, din contra, accelereaza, bazandu-se pe faptul ca pietonul, n-o sa indrazneasca a mai inainta pe trecere.

Nu vreau sa dau verdicte, pentru ca....poate ma insel, insa....imi este imposibil, a nu ma intreba, daca....si acest individ, nu face cumva parte, din aceasta categorie de soferi, pentru ca....in mometul impactului mortal, nu a pus nici cea mai mica frana.

Cat valoreaza viata unui om???

20 DE MII DE EURO??? 30 DE MII DE EURO ???

Imi aduc aminte de un individ, pe nume Cornel Nistorescu (mare analist politic), care.....in urma cu ceva vreme, si-a intors Jeep-ul prin loc nepermis, nenorocind 2 tineri, care mergeau regulamentar pe o motocicleta.

Din ziare, am inteles ca, marele analist politic, in loc sa-si recunoasca vina, sa aiba compasiune, fata de acei tineri, pe care i-a nenorocit, a incercat, sa deformeze realitatea si sa scape de raspundere.

Nu a putut, insa.....GANDITI-VA.....acest "brav" analist politic, mai are si tupeul, sa iasa la televizor, si....sa dea lectii "norodului", despre una, despre alta, fiind....deh.....deontolog.

Acei tineri, dupa zeci de zile de spitalizare si operatii, ramanand cu grave sechele, i-au cerut, drept despagubire, 50.000 euro, ca sa nu mai ajunga la proces, insa.....deontologul, cu maxim de tupeu, le-a spus ca.....DACA S-AR IMPRUMUTA (!!!), poate.....ca, ar putea sa le dea, 20.000 euro.

Auziti, voi....DACA S-AR IMPRUMUTA (!!!!). Adica, sa intelegem ca, marele ziarist si deontolog, nu are bani !!!

Ajunsi in instanta, cu siguranta ca, o sa fie nevoit de judecatori, sa plateasca, cu mult, peste cei 50.000 de euro.

Aici este problema....multe dintre aceste tragedii, care se intampla, pe trecerea de pietoni, nu sunt cauzate de regretabile neatentii, ci.....majoritatea dintre ele, au la baza, o doza imensa de NESIMTIRE, NEPASARE, LIPSA DE CONTIINTA, SI....CREDINTA IN DUMNEZEU.

Toti acesti indivizi, stiu ca.....cel putin in Romania, daca ucizi pe cineva pe trecerea de pietoni, nu vei face nici macar o singura zi de puscarie, ci....vei primi o pedeapsa cu "suspendare".

Iar....in cel mai rau caz, vei fi obligat de instanta, sa platesti o suma de bani, drept compensatie financiara.

20-25-30-50 DE MII DE EURO !!! Atat valoreaza viata unui om, poate....a unei mame, a unui tata, a unei bunici, samd.

Pentru multi, care produc aceste accidente, 50.000 de euro, inseamna.....un mizilic, pe care-i platesc, fara sa clipeasca.

Dupa care, se urca in masina si.....poate, candva....m-ai fac o victima.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu