...

...

...

...

.

ATENTIE!!! Din motive pe care nu le cunosc, dar le pot banui avand in vedere anumite pareri exprimate pe acest blog, mai ales in ultimul an si jumatate, PROBABIL, CINEVA PRICEPUT a reusit sa-mi anuleze sectiunea care permitea cititorilor sa se aboneze (gratuit) prin e-mail la blogul meu, iar, in plus, a reusit sa anuleze toate setarile unor cititori care primeau pe e-mail continut atunci cand postam ceva pe blog! Acest lucru l-am aflat zilele trecute, absolut intamplator, de la o cititoare (care m-a intrebat de ce nu mai scriu pe blog, pentru ca nu a mai primit prin e-mail nicio notificare de la blogul meu de peste 1 an de zile) motiv pentru care fac urmatorul anunt: CINE DORESTE SA PRIMEADCA PE E-MAIL (bineinteles, gratuit) CONTINUTUL POSTARILOR MELE, VA FI NEVOIT SA-MI SCRIE PE ADRESA DE E-MAIL mirciulica232@yahoo.com CA DORESTE ACEST LUCRU, IAR EU II VOI FACE O INVITATIE PRIN E-MAIL. Altfel, nu se poate (am verificat), pentru ca...cineva priceput a avut grija sa nu se poata! :)))

.

.

joi, 14 decembrie 2017

SILVIU BRUCAN A FOST DRAGUT! DAR, CRED CA, SI DACA INMULTEA CU 4, TOT SE INSELA!

Buna seara, dragii mei!

Astazi, mi-am adus aminte despre "jignirea" pe care, Silviu Brucan, undeva pe la inceputul anilor '90, a adus-o norodului. Si, facand un calcul simplu, am realizat cu amaraciune ca, pana si Brucan a fost luat prin surprindere, atunci cand, cu optimism, a opinat ca va dura vreo 25 de ani. :)))

Locuiesc in cartierul Titan, intr-un bloc cu 4 etaje, care, anul acesta, a fost "ANVELOPAT".

Ideea cu "anvelopatul" nu a fost rea, la fel cum nu a fost, acum vreo 15 ani, nici cea cu "repartitoarele" de caldura.

Daca, atunci cand s-a luat decizia de a se monta "repartitoare" de caldura in fiecare apartament, legiuitorul a avut in vedere faptul ca, spre exemplu, daca intr-un apartament cu 3 camere, una dintre acestea este libera, sa ai posibilitatea ca, in masura bunului simt, sa reduci cantitatea de caldura din acea camera, in prezent, cand se "anvelopeaza" blocurile, legiuitorul a avut in vedere, economia la consumul de caldura.

Ambele idei au fost foarte bune! Numai ca, MAJORITATEA ROMANILOR SUNT NISTE ZGARCITI PENIBILI, care renunta ffff usor la calitatea vietii, CARE NU SE VEDE, in detrimentul celei, CARE SE VEDE. (ex: isi cumpara o masina scumpa, dar dardaie in casa, pe timp de iarna, tinand repartitoarele inchise)

Asa ca, ca sa fiu mai exact, in nenumaratele ierni care au trecut de la montarea repartitoarelor de caldura, DESI TINEAM CALDURA LA MAXIM (in toate camerele), TOTUSI, ERA FRIG IN CASA! Mai ales, in bucatarie, locul unde stau foarte mult timp, atunci cand sunt acasa!

Explicatia "tremuratului" cu repartitoarele date la maxim, era cat se poate de logica:

DEGEABA LE TINEAM EU PE MAXIN, DACA MULTI DINTRE VECINII MEI, LE TINEAU INCHISE!

Romanii, de cand se nasc, invata un lucru: indiferent de cat de multi bani ai in cont, TREBUIE SA TE VAITI CA NU TE MAI AJUNGI CU BANII!

Asa ca, nu o data, am vazut cum curgeau prin fata blocului, rauri de lacrimi, din ochii celor care preferau sa stea in casa, imbracati cu gecile de iarna pe ei, dar REPARTITOARELE SA FIE INCHISE, explicatia fiind ca, nu au bani sa plateasca caldura!

Romanul este ahtiat dupa "mocangeala" sau, daca nu se poate "mocangeala", atunci, SA FIE "ALL INCLUSIVE".

Adica, daca tot ajunge sa scoata din buzunar niste bani, pai, atunci, SA AIBA GARANTIA CA, POATE SA CONSUME CU MUUUUULT, PESTE CEEA CE ARE NEVOIE!

Romanul, cu greu, intelege CIVILIZATIA! Si, cu atat mai greu, intelege sa consume, IN CAZUL IN CARE PLATESTE LA "COMUN", atat cat ii trebuie!

Acest "neajuns", transpus in situatia BLOCURILOR CARE AU FOST "ANVELOPATE" SI CARE, ATENTIE !!!....AU RENUNTAT LA REPARTITOARELE DE CALDURA, se traduce, cam asa:

Desi, ne aflam in luna decembrie, STAI IN CASA, IMBRACAT INTR-UN TRICOU CU MANECA SCURTA SI SORT, SIMTIND CUM TE SUFOCI DE CALDURA!

Acum, cand scriu aceste randuri, stau in bucatarie, cu geamul deschis, desi, am inchis total repartitorul de caldura montat pe caloriferul din aceasta incapere!

Degeaba!!!!!

Vecinii mei, daca tot platesc, LE TIN LA MAXIMUM! Asa cum, daca nu as fi intervenit, si bunica baietelului meu, le tinea la fel! Chiar am intrebat-o:

"Bai, bunico, anul trecut, te certam pentru faptul ca, desi era frig afara, cand nu eram atent, dadeai repartitoatele la un nivel mai mic, IAR, ACUM, DESI AFARA ESTE CALD, cand nu sunt atent, dai repartitoarele la maxim!"

Pai, daca tot se calculeaza la "PAUSAL", atunci...sa le tinem la maxim!

Nota: Desi, spre deosebire de anul trecut, acum, caldura se calculeaza si se imparte egal, in apartamente, repartitoarele au ramas functionale, pe calorifere.

Penibil!

Bai, Brucan a fost dragut! Nici in 100 de ani, nu ne vom civiliza!

ANVELOPAREA BLOCULUI, cu adevarat, aduce un mare plus de confort termic! Axiomatic, caldura ar trebui sa fie reglata la un nivel, mult mai mic!

GREU SA SE INTELEAGA ACEST LUCRU!

Si, uite asa (jur ca, nu va mint!), simt transpiratia pe la tample si pe spate, chiar acum, in timp ce scriu, DESI SUNTEM IN LUNA DECEMBRIE, iar caloriferul din bucatarie, este inchis total!

Uluitor!!!! Cata prostie si lipsa de civilizatie!

Bineinteles, DOAR O PARERE!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu