...

...

...

...

.

ATENTIE!!! Din motive pe care nu le cunosc, dar le pot banui avand in vedere anumite pareri exprimate pe acest blog, mai ales in ultimul an si jumatate, PROBABIL, CINEVA PRICEPUT a reusit sa-mi anuleze sectiunea care permitea cititorilor sa se aboneze (gratuit) prin e-mail la blogul meu, iar, in plus, a reusit sa anuleze toate setarile unor cititori care primeau pe e-mail continut atunci cand postam ceva pe blog! Acest lucru l-am aflat zilele trecute, absolut intamplator, de la o cititoare (care m-a intrebat de ce nu mai scriu pe blog, pentru ca nu a mai primit prin e-mail nicio notificare de la blogul meu de peste 1 an de zile) motiv pentru care fac urmatorul anunt: CINE DORESTE SA PRIMEADCA PE E-MAIL (bineinteles, gratuit) CONTINUTUL POSTARILOR MELE, VA FI NEVOIT SA-MI SCRIE PE ADRESA DE E-MAIL mirciulica232@yahoo.com CA DORESTE ACEST LUCRU, IAR EU II VOI FACE O INVITATIE PRIN E-MAIL. Altfel, nu se poate (am verificat), pentru ca...cineva priceput a avut grija sa nu se poata! :)))

.

.

miercuri, 20 septembrie 2017

CEA MAI PERICULOASA CATEGORIE DE MINCINOSI!

Buna seara, dragii mei!

Nu voi scrie mult (sau...asa intentionez) pentru ca, astazi, din nou, a trebuit sa merg la Spitalul Medicaver, unde urmeaza sa fac un rmn si niste analize.

Desi, am jumatate de an de cand ma autosugestionez ca am forta sa-mi revin, sa-mi recapat apetitul verbal, fara a-mi fi frica ca, incepand sa ma agit, incep sa simt o oboseala cumplita a capului (nu stiu sa ma exprim altfel) si sa simt cum incep sa ametesc, totusi, inca nu sunt bine.

Cred ca ceea ce am trait in primavara, stresul si nervii...de data aceasta, au lasat urme serioase si, numai Dumnezeu stie, de cati ani voi avea nevoie pentru a-mi reveni.

In fine, cu Dumnezeu inainte!

Scriam aseara despre MINCIUNA! Multi, foarte multi dintre noi, atunci cand o intalnim, o tratam cu superficialitate, IGNORAND TOTAL faptul ca, dintre toate mizeriile pe care le-am trait si le putem trai, EXACT MINCIUNA PE CARE NU STIM SA O DESTRUCTURAM, SI, IN PLUS, AJUNGEM SA O ACCEPTAM, REPREZINTA CAUZA!

Mincinosii se impart pe cateva categorii:

a) cei care mint in diverse ocazii (iar, aici, cred ca ne incadram cu totii), insa nu au vreo placere sa minta, din contra, in momentul cand o fac, in sinea lor, SIMT O RUSINE, iar daca interlocutorul nu se lasa pacalit si, uzitand o sintagma de genul "Bai, esti un om serios si de calitate, DE CE MA MINTI?", o mare parte din aceasta categorie de mincinosi, accepta sa recunoasca ca au mintit si spun adevarul;

b) cei care mint de cate ori au ocazia, considerand minciuna ca pe ceva normal, fara sa-si faca procese de constiinta si sa se simta rusinati, dar, o data ce le spui ca nu te lasi pacalit, stiind ca au mintit, NU INSISTA....ci....cel mult, arunca sintagma "Ok, nu ma crezi, asta este! Nu incerc sa te conving!", schimband subiectul, imediat.

c) CEA MAI PERICULOASA CATEGORIE DE MINCINOSI care, pe langa faptul ca, din tot ceea ce spun...minimum, 80-85% sunt minciuni, iar cand intalnesc pe cineva care incepe sa le demonstreze ca au mintit, nici pomeneala sa bata in retragere, ci, din contra...CU O FURIE OARBA, DUBLATA DE O DOZA IMENSA DE TUPEU, se napustesc asupra respectivului, jignindu-l, injurandu-l, dracuindu-l, chiar...BLESTEMANDU-L, sustinandu-si in continuare minciunile.

Aceasta ultima categorie de mincinosi, nu detine nicio farama de constiinta, rusine sau frica de Dumnezeu. In plus, daca observa ca interlocutorul nu se lasa pacalit si incearca sa le demonstreze ca au mintit cu nerusinare, AJUNG SA PROLIFEREZE BLESTEME CRUNTE LA ADRESA RESPECTIVULUI, BA, MAI MULT, IN CAZURI EXTREME, CHIAR SI A COPIILOR RESPECTIVULUI, spunand ca asa se va intampla daca...EI NU AU MINTIT.

Tehnica aceasta, dura, impetuoasa, obraznica si socanta, pe care o aplica aceasta categorie de MINCINOSI, la nivel psihologic, de cele mai multe ori, da rezultate favorabile lor!

Hai, sa va explic, de ce!

Spre exemplu, daca o persoana mincinoasa incepe sa urle si sa te blesteme in toate chipurile cu putinta (inclusiv, copiii) ca....DACA NU ESTE ASA CUM SPUI TU, blestemele sa se intample, incepi si tu sa te gandesti ca, disperarea afisata, poate explica "derapajele" verbale si...POATE, NU AI DREPTATE CU CEEA CE SUSTII!

In realitate, MINCINOSUL A APLICAT CEA MAI RADICALA FORMA DE APARARE A MINCIUNII!

Poate va intrebati, de ce, ACEASTA GROAZNICA CATEGORIE DE MINCINOSI, aleg forma cea mai radicala a apararii minciunilor?

Raspunsul este simplu:

DACA ESTI SLAB DE INGER SI, SUB POTOPUL DE URLETE, INJURATURI, DRACUIELI SI BLESTEME (explicate, ulterior, de catre mincinos...ca fiind forma disperarii absolute la care a ajuns, datorita acuzelor tale, nefondate)...CEDEZI!!!!...pe viitor, esti victima sigura, indraznind din ce in ce mai putin sa incerci a demonstra minciuna!

Am trait extrem de multe in viata! Daca as scrie o carte despre tot ceea ce am trait, NIMENI NU AR CREDE CA CEEA CE SCRIU ESTE REAL SI NU, FICTIUNE!

Hai sa va dau un exemplu (nu cel real, ci o fictiune) care sa demonstreze ceea ce am scris cateva randuri mai sus!

La un moment dat, banuiam pe cineva ca, DE CONIVENTA CU ALTCINEVA, imi inselase increderea. Dupa o perioada in care am suportat tot repertoriul specificat mai sus, MINCINOSUL, stand langa mine, pune mana pe telefon si imi spune "Hai s-o sun pe respectiva persoana, care nu stie ca esti langa mine, in acest fel, avand ocazia sa te convingi ca NU TE-AM MINTIT CU NIMIC".

Urmeaza discutia care, intr-adevar, parea sa demonstreze ca o acuzasem degeaba pe persoana care se afla langa mine, iar, cealalta, pe care o sunase, nu avea absolut nicio implicare. Dupa ce s-a incheiat discutia, axiomatic, cu un tupeu absolut incredibil, MINCINOSUL imi solicita sa-mi cer scuze pentru acuzele nefondate pe care i le-am adus.

AM FACUT-O, desi, in ciuda oricarei evidente (discutia telefonica, pe care nu o mai puteam respinge, cu argumente), FLERUL MEU IMI SPUMEA CA SUNT GROAZNIC MINTIT.

Credeti ca tupeul MINCINOSULUI s-a oprit aici????

Nuuuuu! Dupa ce mi-am cerut scuze (nu aveam ce sa fac, evidenta, adica discutia telefonica, demonstra ca m-am inselat), MINCINOSUL, cu o voce blanda si prietenoasa, imi spunea:

"RECUNOSTI, MAI, MIRCEA, CAT DE MULT TE-AI INSELAT IN PRIVINTA MEA? RECUNOASTE CA, ATATA DE MULT TIMP M-AI ADUS LA DISPERARE MAXIMA CU INCERCARILE TALE BOLNAVE DE A-MI DEMONSTRA CA TI-AM INSAT INCREDEREA, IN TIMP CE EU, TIN LA TINE SI AM FOST CORECT CU TINE".

Din nou, ce sa fac, a trebuit sa spun "Da, recunosc ca ai avut dreptate!", insa....ATENTIE!!!....flerul meu facuse o criza de nervi si imi dadea palme din toate directiile, pentru faptul ca pot accepta asa ceva!

Din nou, credeti ca tupeul MINCINOSULUI s-a oprit aici? Nuuuuu! Ulterior, atunci cand ma mintea si eu ma prindeam, ce credeti ca imi aducea ca si argument irefutabil?

Bineinteles, faza cu discutia telefonica, prin care am avut ocazia sa ma conving cat de corect este el cu mine si cat de grav ma inselasem eu in privinta lui.

N-o mai lungesc! Cine ma cunoaste (mai rau este pentru cei care nu ma cunosc si ma "cantaresc" asa cum arat, un tip superficial si imprastiat), stie prea bine ca, atat de antrenat sunt sa descopar o minciuna, incat, si daca-mi ia luni de zile sa scormonesc la 200 de metri sub pamant...NU MA LAS SI O FAC!

Asa ca, la foarte scurta vreme dupa epidodul cu discutia, care avusese darul de a-mi inchide gura si a ma face sa-mi cer scuze, AM REUSIT SA-I DEMONSTREZ MINCINOSULUI (recunoscand, in final, si el)...NU NUMAI FAPTUL CA, EXACT ASA CUM BANUIAM DEMULT, CA FIIND DE CONIVENTA CU CEALALTA PERSOANA, IMI INSELASE CRUNT INCREDEREA, DAR, IN PLUS, AM MAI REUSIT SA-I DEMONSTREZ SI ALTE LUCRURI MULT MAI GRAVE PE CARE LE FACUSE CU ACEA PERSOANA IMPOTRIVA MEA, lucruri pe care, la momentul discutiei telefonice, nu i le imputam!

Concluzie!

Cu MINCINOSII de la categoria "c", este extrem de greu sa te lupti! Nu au picatura de scrupule, constiinta, rusine, frica de Dumnezeu, radicalizand la maxim respingerea acuzelor ca ar fi mintit si...cel mai periculos fapt pentru, TINE, VICTIMA MINCIUNI, utilizand psihologia inversa la cote de risc maxim (cum a fost faza cu discutia la telefon), pentru a reusi sa te puna cu botul pe labe si sa-ti inchida gura.

Poate, maine, daca-mi voi gasi timp, va voi explica, pe indelete, cum puteti contracara PSIHOLOGIA INVERSA din actiunea de dezvinovatire pe care o abordeaza CEA MAI PERICULOASA CATEGORIE DE MINCINOSI! Din punctul meu de vedere, este vital sa stiti cum functioneaza, dar, mai ales, ce posibilitati aveti s-o destructurati.

Bineinteles, DOAR O PARERE!

2 comentarii:

  1. Ce mai face Jungle Man?La el te referi?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nuuuu! Nici pomeneala! N are absolut nicio importanta...numele! Altceva, cred ca este important..

      Ștergere