...

...

...

...

.

ATENTIE!!! Din motive pe care nu le cunosc, dar le pot banui avand in vedere anumite pareri exprimate pe acest blog, mai ales in ultimul an si jumatate, PROBABIL, CINEVA PRICEPUT a reusit sa-mi anuleze sectiunea care permitea cititorilor sa se aboneze (gratuit) prin e-mail la blogul meu, iar, in plus, a reusit sa anuleze toate setarile unor cititori care primeau pe e-mail continut atunci cand postam ceva pe blog! Acest lucru l-am aflat zilele trecute, absolut intamplator, de la o cititoare (care m-a intrebat de ce nu mai scriu pe blog, pentru ca nu a mai primit prin e-mail nicio notificare de la blogul meu de peste 1 an de zile) motiv pentru care fac urmatorul anunt: CINE DORESTE SA PRIMEADCA PE E-MAIL (bineinteles, gratuit) CONTINUTUL POSTARILOR MELE, VA FI NEVOIT SA-MI SCRIE PE ADRESA DE E-MAIL mirciulica232@yahoo.com CA DORESTE ACEST LUCRU, IAR EU II VOI FACE O INVITATIE PRIN E-MAIL. Altfel, nu se poate (am verificat), pentru ca...cineva priceput a avut grija sa nu se poata! :)))

.

.

marți, 20 iunie 2017

O NOAPTE PE BALTA CORBEANCA.

Buna seara, dragii mei!

Acum 2 ani, pe vremea aceasta, ma gandeam cu groaza ca piciul va incepe (din toamna) scoala. Auzisem de certuri intre parinti, intre parinti si educatoare, batai intre copii, ce sa mai...stres maxim.

Spre surprinderea mea (placuta), inca de la prima sedinta pe care am avut-o in prima zi de scoala, poate ca, asa s-o fi nimerit, insa toti parintii prichindeilor s-au inteles perfect. Am convenit inca de la inceput ca, nu are sens sa ne certam, noi, pentru un diferend aparut intre copii, si chiar ne-am tinut de cuvant.

Au trecut (deja) doi ani! Pe nesimtite! Iar noi, parintii, in proportie de 95% ne intelegem perfect. Evident ca, pe parcursul celor 2 ani, au mai existat si cazuri de parinti care nu au putut coabita cu majoritatea, alegand sa-si mute copiii la alta clasa sau scoala.

Acum aproape 2 saptamani, cu totii, copii, parinti si invatatoare, am ales sa facem o iesire la Cernica, la una dintre terasele de acolo. Si cum "iesirea" a fost o reusita (mai ales pentru copii, distrandu-se pe cinste), am venit cu propunerea sa FACEM UN "PESCUIT". Zis si facut! Asa ca, vinerea trecuta, un grup de 8 parinti (numai barbati) am ajuns pe balta de la Corbeanca.

Despre balta as vrea sa vorbesc un pic, in randurile ce urmeaza.

Privelistea este absolut minunata. Balta, curata si ingrijita. Pontoanele de pescuit, deasemenea. (sunt mochetate) Casutele (din lemn) ofera conditii mai mult decat decente. Exista "baie" in camera, patul este foarte comod, asternuturile curate, frigider si televizor.





In plus, afara, langa ponton, exista amenajat "gratarul", langa el, exista chiuveta si un fel de mobila de bucatarie (nu stiu cum sa ma exprim, altfel). Au facut baietii, la gratar, niste coaste de berbecut si pastram de oaie, atat de apetisante incat, dupa 44 de ani, am fost convins sa gust si eu. Nu mai mancasem niciodata, refuzand cu indarjire. :)))



Deasemenea, cel mai important pentru pescari, EXISTA PESTE IN BALTA! Si este chiar mare!





Una peste alta, pe balta Corbeana exista conditii excelente pentru petrecerea unei zile si nopti, la pescuit.

Cu toate acestea, am cateva nemultumiri, dupa cum urmeaza:

a) S-au dus vremurile "primitive", cand pescarii voiau sa vina cu un sac de peste acasa. Dar, sa nu-mi spuneti ca, pescar fiind (desi, multi NU mananca peste), nu ti-ai dori sa opresti o "bucata" in juvelnic! Aici este problema: regula baltii spune ca, poti retine pana la 10 kg de peste, dar, doar bucatile a caror greutate este pana la 4 kg. Peste aceasta greutate, pestele trebuie eliberat.

Ok! N-ar fi o problema daca, majoritatea pestelui ar oscila (ca greutate), undeva pe la 4-5 kg. Dar, din cate am observat, toate bucatile pe care le-am prins, au depasit cu mult aceasta greutate. (7-8-10 kg)

Sincer, din cate am vazut (si este logic sa fie asa, avand in vedere ca, pestele, eliberat fiind, daca are peste 4 kg, cu fiecare an care trece, se mareste) NU PREA EXISTA PESTE SUB 4 KG. Axiomatic, nu poti retine nimic.

Sincer, nu inteleg, de ce, nu exista urmatoarea regula: Asadar, ai dreptul sa retii 10 kg de peste. Ok! O SINGURA DATA, in cazul unei "bucati" a carei greutate este de maximum 7 kg (am dat un exemplu), sa o poti retine daca, accepti sa platesti diferenta intre cele 4 kg si cat cantareste pestele, la un anumit pret pe kg.

In felul acesta, aproape orice pescar, s-ar "califica" pentru a retine o "bucata".

b) Nu am inteles, de ce, regula spune ca, nu ai voie sa "PLANTEZI" CU VAPORASUL??? (exista un navomodel cu telecomanda, care are 2 cuve unde se pune porumb, iar cand iti duce firul cu montura la locul ales, desarta si acel porumb)

Chiar nu inteleg aceasta restrictie, mai ales ca, regula "retinerii" este atat de stricta, iar majoritatea pestelui din balta, cantareste peste cele 4 kg admise!

c) Paznicii sunt foarte intruzivi. Cum pare ca ai prins ceva, vin pe capul tau. Ar trebui sa fie mai discreti, avand in vedere ca, din ceea ce am vazut, oamenii care aleg sa pescuiasca pe balta Corbeanca, nu par a fi necivilizati.

d) Pentru o zi de pescuit (24 de ore), un pescar plateste (in weekend) 350 ron. (pontonul de pescuit si casuta). Daca mergi cu un prieten, CHIAR DACA NU ESTE PESCAR, este obligat sa platesca o taxa de insotitor, in valoarea de 100 ron. Deasemenea, nici aceasta regula nu-mi pare foarte inspirata.

Bineinteles, DOAR O PARERE!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu