...

...

...

...

.

ATENTIE!!! Din motive pe care nu le cunosc, dar le pot banui avand in vedere anumite pareri exprimate pe acest blog, mai ales in ultimul an si jumatate, PROBABIL, CINEVA PRICEPUT a reusit sa-mi anuleze sectiunea care permitea cititorilor sa se aboneze (gratuit) prin e-mail la blogul meu, iar, in plus, a reusit sa anuleze toate setarile unor cititori care primeau pe e-mail continut atunci cand postam ceva pe blog! Acest lucru l-am aflat zilele trecute, absolut intamplator, de la o cititoare (care m-a intrebat de ce nu mai scriu pe blog, pentru ca nu a mai primit prin e-mail nicio notificare de la blogul meu de peste 1 an de zile) motiv pentru care fac urmatorul anunt: CINE DORESTE SA PRIMEADCA PE E-MAIL (bineinteles, gratuit) CONTINUTUL POSTARILOR MELE, VA FI NEVOIT SA-MI SCRIE PE ADRESA DE E-MAIL mirciulica232@yahoo.com CA DORESTE ACEST LUCRU, IAR EU II VOI FACE O INVITATIE PRIN E-MAIL. Altfel, nu se poate (am verificat), pentru ca...cineva priceput a avut grija sa nu se poata! :)))

.

.

luni, 19 decembrie 2016

BAI, TAXIMETRISTILOR, VA ESTE TEAMA DE "UBER"? ESTE DOAR O CHESTIUJE DE TIMP...

Buna seara, dragii mei!

Cine nu a calatorit, vreodata, cu TAXIMETRUL? Cu totii am mers, macar o data, si cu totii am trait SUPLICIUL unei astfel de calatorii.

De ceva vreme au aparut TAXIMETRELE UBER. Recunosc ca, pana acum, nu am avut ocazia sa calatoresc cu un astfel de taximetru, dar din ceea ce am auzit, PAREREA GENERALA ESTE FOARTE, FOARTE, FOARTE BUNA.

Primii care au luat "foc", desigur, la aparitia UBER-ului pe piata taximetriei, au fost...taximetristii existenti deja pe piata.

Bai, fratilor, sunt un baiat de cartier, crescut cu "cheia de gat" printre golani si derbedei (unde, indiferent ce educatie aveam de acasa, a trebuit a invata sa supravietuiesc printre ei), asa ca, nu pot fi banuit ca as fi vreun "pretios", plin de pretentii.

Dar ceea ce voi scrie in randurile ce urmeaza...VA DUREA! Jur! Fireste, nu uit ca, inainte, sa precizez ca NU GENERALIZEZ si accept faptul ca, exista si exceptii!

Bai, taximetristilor, VA OFTICATI GRAV CA A APARUT PE PIATA UBER-ul, nu????

De ce, va ofticati si vociferati, BAI, obraznicilor????

Cumva, pentru ca, ati auzit despre masinile curate si sigure cu care sunt transportati clientii firmei UBER?

Cumva, pentru ca, ati auzit ca taximetristii firmei UBER nu manuiesc bani si totul se rezolva electronic?

Cumva, pentru ca, taximetristii firmei UBER sunt politicosi, spalati, curat imbracati si parfumati?

Cumva, pentru ca, din ce in ce mai multi oameni cu o educatie peste medie, nici nu mai vor sa auda de serviciile voastre, alegand fara sa clipeasca, firma UBER?

Pai, BAI, taximetristilor, de ce v-ar alege pe voi?

Eu am masina mea, asa ca, doar accidental apelez la serviciile voastre. Dar am trait cu voi, experiente, SOCANTE SI PENTRU MINE, un baiat de cartier.

BAI, taximetristilor, hai sa va dau cateva exemple.

1. Vara. Cald. Patruzeci de grade afara. Plec din centru cu un taximetru, aflandu-ma intr-o grava criza de tensiune arteriala. La volan, UN "REVARSAT" avand in jurul gatului un prosop. Geamurile masinii (toate 4) deschise laaaaaaaaarg. Indraznesc sa-l intreb: "Nu AVETI aer conditionat la masina?".

Raspunsul vine promt: "FRATIOARE, daca mai dau drumul si la aerul conditionat, nu mai raman cu nimic. MA intelegi, nu?".

Vazand ca "revarsatul" cu gusa infasurata in prosop, nu a auzit despre adresarea la persoana a doua, mi-am reamintit imediat ca am copilarit in Militari, pe strazi, cu cheia de gat, si ii replic:

"Manca-ti-as talentul tau, doar nu imi vei spune ca merg pana in Titan, cu tine, sa iau ceva de acasa si apoi pana la Spital la Floreasca, CU DOGOAREA ASTA DIN MASINA. Hai, te rog io, trai-ti-ar familia, da drumul la aerul conditionat..."

In acel moment, "revarsatul" ma masoara din priviri si imi spune:

"Sa moara familia mea, dau drumu' la aerul conditionat, dar voi iesi in pierdere cu aceasta cursa".

Ne-am "imprietenit" pana la urma, iar la final, PENTRU "BUNAVOINTA", pe langa pretul cursei (vreo 35 lei), i-am lasat spaga, 15 lei.

2. Intr-o noapte, ma indrept catre un taximetru parcat undeva prin centrul capitalei. Deschid usa, spun "buna seara" si intreb politicos "SUNTETI liber?".

La volanul taximetrului, un cetatean cu varsta undeva pe la 55 de ani si imagine de GROBIAN "din tata in fiu", muscand dintr-o shaorma imensa, ma intreaba:

"Unde MERGI, fratele meu?"

Dupa ce ii comunic ca merg in Titan, muscand inca o data din shaorma (putea in masina a usturoi de te usturau ochii), ma priveste si imi spune:

"Titan???? Nuuuuuu...este PREA DEPARTE!!!! Acum, mananc si eu, fratele meu! Daca era, undeva, pe aici, prin apropiere, te duceam!"

Plec de la masina imbibata in USTUROI si ma indrept spre alt taximetru. De data aceasta, ce imi spun: nu mai deschid usa si intreb daca este liber, ci intru direct in masina.

Zis si facut! Deschid usa, si pana sa se dezmeticeasca soferul, ma arunc pe scaunul din dreapta. Dupa "aterizare", zambesc si spun "Buna seeeeara".

La volan, un cetatean la vreo 65-70 de ani. Cetateanul se "tinea" foarte bine si era curat imbracat. Dupa ce ma priveste SOCAT, ma intreaba: "Unde MERGETI?"

Aproape plangand de fericire ca, in sfarsit, am trait momentul in care, un taximetrist, mi-a vorbit la persoana a doua, zambind, ii spun ca merg in Titan.

Cand aude despre "Titan", taximetristul se "albeste" la fata. Fireste, il intreb daca este vreo problema sa mearga in Titan. Raspunsul vine promt:

"Domnule, eu vreau sa merg in Berceni. NU IN TITAN. Acum, ce sa fac, daca v-ati urcat asa, fara sa imi spuneti unde vreti sa mergeti, VA DUC, CE SA FAC."

Imi venea sa plang si sa rad in hohote, deopotriva...

Auzi, am intrat intr-un taximetru cu luminita pe..."verde" (adica liber), fara sa am decenta de a spune dinainte unde vreau sa merge si sa ma rog ca dorinta mea sa coincida cu dorinta soferului de TAXIMETRU!!!!

Uluitor!

3. In alta zi, ma indrept catre un taximetru, stationat, avand luminita "verde". Nici nu deschid bine usa, ca aud "Nu sunt liber". Ma uit la luminita de la masina, care se incapatana sa ramana "verde" si intreb: "Pai, vad ca sunteti liber. Luminita este verde!"

Primesc replica imediat!

Dupa ce vad mana soferului, cum apasa un buton si...luminita "verde" se transforma in "rosu", il aud, spunandu-mi:

"Acum este rosie! Hai, te rog, inchide-mi usa de la masina!"

Bai, sincer, mi-a venit sa ma infig in gatul lui si sa-l tavalesc un pic! Dar mi-am adus aminte ca nu vreau ca pentru un GROBIAN, sa ajung cu vreun dosar penal. DAR, CU GREU M-AM STAPANIT!

4. Noptea de revelion. Se intampla acum cativa ani. Ies in coltul strazii sa iau 2 taximetre. (fireste, pe aplicatie sau telefon nu aveai nicio sansa)

Ajuns in colt de strada, ma indrept catre un taximetru. Dupa ce ii comunic soferului ca vreau sa merg din Titan pana la Restaurantul Voievodal (pe la Baneasa), dar si faptul ca mai am nevoie de inca o masina, SOFERUL, un tanar, striga la o masina din fata sa: "Colegaaaaaaaa, bagam si noi o cursa pana la Baneasa? Hai, ca omu' vrea doua masini. Ce spui, te bagi?"

Soferul de la a doua masina il cheama pe primul, sa vorbeasca. Dupa un minut, primul sofer (tanarul) se intoarce si imi spune:

"Frate, mergem cu tine, dar NUMAI daca lasi si tu o spaga de 10 lei, peste costul cursei!"

Zambesc si ii spun: "Bai, eu voiam, pentru ca, REALIZEZ CA ESTE NOAPTEA DE REVELION, sa va platesc cursa dublu, dar daca am convenit ca vreti 10 lei spaga, ok!"

Pustiul se "ingalbeneste"! Fireste, cursa facea, minim, 25 de lei. Dupa ce isi revine din uluiala, imi spune:

"Boss, sa moara mama daca am stiut cat de "baiat" esti! Iarta-ma boss, dar stii cum ESTE astia, BULANGII, nu lasa si ei...2 lei spaga! Si este noaptea de revelion, boss, daca nu faceam si noi, acum, cascaval, cand sa facem, ca suntem baieti amarati!"

M-a "induiosat" pana la lacrimi si i-am platit cursa dublu, asa cum voisem initial!

PENIBIL! SUPER PENIBIL!

Si am dat doar cateva exemple! Nu mai vorbesc despre NESIMTITII carora le platesti cursa dublu (spre exemplu, cursele care fac 5 lei)...si nici macar, "multumesc" nu iti spun!

Nu mai vorbesc despre NESIMTITII care miros a transpiratie sau care s-au scaldat intr-un castron cu mujdei de usturoi, iesind ulterior cu taximetrul!

Nu mai spun despre NESIMTITII care asculta MANELE in masina sau vorbesc la telefon cu..."colega", tot drumul, de parca, pe tine te-ar interesa sa auzi "intimitatile" lor!

Astia sunteti, BAI, taximetristilor!

Niste grobieni, nespalati, needucati, nesimtiti, mitocani, agramati, obraznici samd!

CORECT! EXISTA SI EXCEPTII! Dar sunt coplesite de catre VOI!

Este DOAR o chestiune de timp, pana ce firme ca UBER vor castiga aproape toata piata taximetriei din Romania.

Bineintes, DOAR O PARERE!

Un comentariu: