...

...

...

...

.

ATENTIE!!! Din motive pe care nu le cunosc, dar le pot banui avand in vedere anumite pareri exprimate pe acest blog, mai ales in ultimul an si jumatate, PROBABIL, CINEVA PRICEPUT a reusit sa-mi anuleze sectiunea care permitea cititorilor sa se aboneze (gratuit) prin e-mail la blogul meu, iar, in plus, a reusit sa anuleze toate setarile unor cititori care primeau pe e-mail continut atunci cand postam ceva pe blog! Acest lucru l-am aflat zilele trecute, absolut intamplator, de la o cititoare (care m-a intrebat de ce nu mai scriu pe blog, pentru ca nu a mai primit prin e-mail nicio notificare de la blogul meu de peste 1 an de zile) motiv pentru care fac urmatorul anunt: CINE DORESTE SA PRIMEADCA PE E-MAIL (bineinteles, gratuit) CONTINUTUL POSTARILOR MELE, VA FI NEVOIT SA-MI SCRIE PE ADRESA DE E-MAIL mirciulica232@yahoo.com CA DORESTE ACEST LUCRU, IAR EU II VOI FACE O INVITATIE PRIN E-MAIL. Altfel, nu se poate (am verificat), pentru ca...cineva priceput a avut grija sa nu se poata! :)))

.

.

marți, 16 februarie 2016

CARD DE SANATATE, ADEVERINTA, O INTREAGA NEBUNIE.

Buna ziua, dragii mei!

Cardul de sanatate! Cine nu a auzit de el sau nu s-a stresat din cauza lui, indiferent ca ne referim la "ridicarea" acestuia, la activare, sau...de ce nu, la imposibilitatea de a-l folosi, in momemtele in care "cade" sistemul?

Nu stiu daca introducerea acestui card a fost un lucru menit sa mai corecteze imperfectiunile din sistemul de monitorizare si evaluare a sanatatii populatiei, dar o intrebare pot pune:

DE CE, CA NATIE, NE PLAC LUCRURILE ATAT DE COMPLICATE?

Fiindu-mi rau (raceala puternica), acum aproape o saptamana am ajuns la medicul de familie care, dupa ce m-a consultat, mi-a prescris tratamentul si mi-a dat concediu medical, m-a informat ca, inainte de a-mi inmana certificatul de concediu, trebuie sa aduc de la serviciu o ADEVERINTA din care sa rezulte cate zile de "medical" am avut in ultimul an!

Stiam ca asa se proceda (in trecut), dar am fost extrem de surprins sa constat ca, si dupa implementatea CARDULUI DE SANATATE, s-a ramas la aceeasi procedura primitiva de monitorizare a zilelor de concediu de care un pacient a beneficiat in ultimul an.

Aici este marea mea nedumerire! Exista un card de sanatate, pe care, cel putin la nivel declarativ, se sustine ca ar trebui sa existe toate amanuntele despre starea de sanatate a unui pacient, despre interventiile medicale, tratamente samd.

DE CE NU EXISTA SI INFORMATII CU PRIMIRE LA ZILELE DE CONCEDIU MEDICAL?

De ce, trebuie sa pui pacientul (dupa ce si asa nu se simte bine) sa mai faca inca un drum (la angajator) pentru a obtine o adeverinta din care sa rezulte niste informatii care ar trebui sa existe si pe CARDUL DE SANATATE?

Aaaa...uitasem. M-a mai frapat ceva! Fiind prima data cand am utilizat cardul de sanatate, am fost trimis la o doamna care mi-a activat cardul. Iar la un moment dat, am fost pus sa tastez pe o tastatura un COD, pe care trebuie sa-l tin minte. Ceea ce am si facut.

Ulterior, cand am ajuns la medic, asistenta mi-a solicitat a-i spune CODUL. Bai, asa de rau imi era incat i-am dat CODUL fara sa mai pun vreo intrebare. Dar n-am inteles la ce naiba am mai fost pus sa stabilesc acel COD???


Bineinteles, DOAR O PARERE!


Un comentariu:

  1. Hmmm....Mirciulica, postarea ta contine anumite informatii incorecte in ceea ce priveste mult contestatul card de sanatate.
    Implementarea cardului national de sanatate nu a urmarit existenta initiala a dosarului medical al pacientului inscriptionat pe card, scopul implementarii acestui card fiind monitorizarea circuitului banilor si a platii serviciilor de sanatate publica.

    Cardul este elementul care face legatura dintre ceea ce declara furnizorii si ceea ce primeste pacientul.
    Ce cuprinde cardul? Pe card şi în memoria electronică a cardului sunt imprimate următoarele informaţii minimale si anume datele de identificare ale asiguratului:numele şi prenumele asiguratului; codul unic de identificare în sistemul de asigurări sociale de sănătate;numărul de identificare al cardului naţional de asigurări sociale de sănătate (CID);data naşterii si termenul de valabilitate al cardului .

    Cardul are o componenta de accesare a serviciilor, legata de calitatea de asigurat, si alta legata de informatiile despre starea pacientului, adica dosarul lui medical electronic. Aceasta a doua componenta, dosarul medical, nu este activ odata cu activarea cardului national de sanatate.

    Doar la cererea asiguratului, medicul de familie poate inscripţiona pe cardul de sănătate date medicale, actiune lasata STRICT la optiunea asiguratului.

    Cand cardului ii va fi atasat si dosarul medical al pacientului, va putea fi accesat istoricul acestuia.
    Singurul avantaj al acestui card este ca pacientul nu va mai fi plimbat pentru o adeverinta de asigurat. Cardul ii va confirma calitatea de asigurat si nu il va mai trimite nimeni dupa adeverinta.
    Fiecare accesare de serviciu de sanatate se poate face in baza acestui card, care va avea un cod PIN, la fel ca un card bancar. Daca acest cod nu va fi introdus si cardul nu va fi accesat, serviciul respectiv nu va putea fi raportat si platit.

    De asemenea, nu vor mai exista servicii simultane: pacient internat in spital care in acelasi timp beneficiaza de reteta gratuita, de consult in ambulatoriu sau de investigatii paraclinice.
    Cardul ne spune daca a beneficiat de serviciul respectiv si trebuie decontat. Nu stiu si nu sunt in masura sa apreciez daca fraudele din sistemul medical vor scadea prin aceasta informatizare chiar si la nivelul apreciat de 10%.

    Solicitarea pinului cardului tau de sanatate de catre asistenta medicala, a fost realizata pentru a putea beneficia de un serviciu medical gratuit in scopul validarii serviciului şi, mai apoi, decontarea acestuia din fondul asigurărilor sociale de sănătate.

    In consecinta, cardul naţional de sanatate face dovada calităţii de asigurat şi confirma prezenţa asiguratului la furnizorul de servicii medicale, pentru a se verifica daca banii din sistemul asigurărilor de sănătate sunt cheltuiţi mai eficient şi mai transparent.

    In concluzie, draga Mircea, i-ai solicitat medicului de familie inscriptionarea datelor medicale?
    Daca nu, la prima vizita sa iti manifesti aceasta optiune. :)
    Sper ca starea ta de sanatate sa se fi imbunatatit!
    L



    RăspundețiȘtergere