...

...

...

...

.

ATENTIE!!! Din motive pe care nu le cunosc, dar le pot banui avand in vedere anumite pareri exprimate pe acest blog, mai ales in ultimul an si jumatate, PROBABIL, CINEVA PRICEPUT a reusit sa-mi anuleze sectiunea care permitea cititorilor sa se aboneze (gratuit) prin e-mail la blogul meu, iar, in plus, a reusit sa anuleze toate setarile unor cititori care primeau pe e-mail continut atunci cand postam ceva pe blog! Acest lucru l-am aflat zilele trecute, absolut intamplator, de la o cititoare (care m-a intrebat de ce nu mai scriu pe blog, pentru ca nu a mai primit prin e-mail nicio notificare de la blogul meu de peste 1 an de zile) motiv pentru care fac urmatorul anunt: CINE DORESTE SA PRIMEADCA PE E-MAIL (bineinteles, gratuit) CONTINUTUL POSTARILOR MELE, VA FI NEVOIT SA-MI SCRIE PE ADRESA DE E-MAIL mirciulica232@yahoo.com CA DORESTE ACEST LUCRU, IAR EU II VOI FACE O INVITATIE PRIN E-MAIL. Altfel, nu se poate (am verificat), pentru ca...cineva priceput a avut grija sa nu se poata! :)))

.

.

joi, 5 noiembrie 2015

NU SUNT UN OPTIMIST! AM FOST ACUM 25 DE ANI!

Buna seara, dragii mei!

Aseara pe la ora 20 aud bip-ul de la whatsapp. Deschid mesajul si vad o poza. Era din Piata Universitatii. (pancarte, oameni care strigau, gesticulau samd) Apoi, langa (poza), vad mesajul de CHEMARE IN PIATA!

N-am achiesat! Stiu, poate multi ma considera las sau ignorant! Nimic mai fals! Doar ca, cei 42 de ani traiti in Romania, mi-au conferit o ANUMITA EXPERIENTA DE VIATA, bineinteles, dupa ani de suturi in fund, lovituri pe la spate, idealuri tradate samd.

Chiar ma gandeam cum se repeta istoria!

In primavera anului 1990 aveam 16 ani si jumatate! Daca treceai pe la Piata Universitatii, INCA se mai simtea mirosul de cartuse, sange, lumanari arse si flori. Si abia trecusera 3 luni de la evenimentele din 1989 (nu-i pot spune revolutie), unde, la fel ca si acum, au fost VICTIME NEVINOVATE.

Nu voi intra in detalii politice, PENTRU CA, EU, DE 20 DE ANI (mai precis, din 1996) NU MAI SUNT INTERESAT DE POLITICA, dar va pot spune ca, atunci, in primavara primului an de “democratie”, am participat la ZECI DE MITINGURI (!!!), inclusiv la vestita “Piata a Universitatii”. (va mai aduceti aminte de imnul golanilor, de Paturca…Dumnezeu sa-l odihneasca samd)

Ce sperante aveam? Exact ca cele pe care le au si tinerii care in prezent ies in strada!

INSA EXISTA O IMENSA DIFERENTA!
Atunci, in 1990, o mare parte dintre politicienii care in prezent se bat cu PUMNU’ IN PIEPT CA SUNT DEMOCRATI SI CU VEDERI PRO-EUROPENE, erau total impotriva curentului liberal. Iar, noi, cei care nu ii sustineam, ba mai mult, ii mai aratam si cu degetu’ ca fiind continuatorii fostului regim comunist, eram priviti ca niste PARIA.

Cat au durat aceste SPERANTE? Vreo 6 ani, pana intr-o seara cand, pe neasteptate, UN PROFESOR A REUSIT SA DEVINA PRESEDINTELE TARII. (nu vreau nici macar sa-i pronunt numele, nu merita!) Am plans de fericire in acea noapte, alaturi, fireste, de alte zeci de mii de persoane stranse in….Piata Universitatii.

N-a durat jumatate de an pana sa-mi dau seama ca…AM FOST INSELAT CRUNT! Acela a fost momentul in care mi-am dat seama ca, din nefericire, in politica, doar in fata “camerelor” exista POZITII DIFERITE, pentru ca, in spatele acestora, CU “CIOLANUL” IN FATA, consensul este perfect!

Atunci am plans din nou! Si nu mint! De ciuda! De ciuda ca mi-am irosit adolescenta participand la zeci de mitinguri unde, nu o data, am ramas fara voce de cat de tare strigam!

Ce a urmat dupa 1996?

Au urmat 20 de ani de SCARBA PROFUNDA! Douazeci de ani in care, “sobolanii”, atat cei cu gulere albe, dar si cei care pana atunci stateau la colt de strada in cartiere, scuipand seminte, AU AJUNS SA DETINA AVERI URIASE! Pe banii statului, adica pe banii fiecaruia dintre noi.

Imi doresc din tot sufletul sa se redevenim o SOCIETATE NORMALA! Dar tare imi este teama ca, ceea ce s-a naruit in acest sfert de secol de "democratie" va fi mult mai greu de reparat decat ne putem imagina!

Romania, daca suntem sinceri, a devenit o tara in care HOTIA SI SMECHERIILE sunt mai normale decat a spune "Buna dimineata!".

Nu fac parte dintre OPTIMISTI! Si imi asum riscul de a fi catalogat in orice fel. Cred cu tarie ca, exact cum s-a intamplat acum 25 de ani cand, cateva zeci de mii de oameni si-au petrecut multe seri pe strazile Bucurestiului strigandu-si SPERANTA, iar singurul rezultat a fost, cel mult, UN PAS IN SPATE a celor ce erau aratati cu degetu', urmat, din nefericire, DE O REVENIRE IN FORTA, asa se va intampla si acum!

Cum sa schimbi clasa politica? Cu cine?

NU FITI NAIVI! Acum 25 de ani se cerea retragerea ELEFANTILOR si intinerirea mediului politic. Care a fost rezultatul?

S-A DEMONSTRAT CA TINERII POLITICIENI AU O MAI MARE APETENTA CATRE CORUPTIE DECAT "VECHEA GARDA"!

Puscariile sunt pline de POLITICIENI TINERI! Iar daca justitia si-ar face datoria pana la capat, nu stiu cati tineri politicieni ar mai ramane liberi!

Asadar, DE UNDE SPERANTA? Si de la cine sa vina SPERANTA?

Cumva, de la milioanele de cetateni care seara de seara se uita la Capatos, Gherghe, Maruta si Ionescu?

Sau de la MAMELE SI TATII (!!!) care au ajuns sa-si imcurajeze fetele sa se PROSTITUEZE? Si stiti ca nu exagerez!

Am dat doar cateva exemple!

Am cunostinte care spun ca SISTEMUL TREBUIE SCHIMBAT, insa ani de zile au facut exact ca cei INCRIMINATI. Cata ipocrizie!

Nu-i rau ca s-a iesit in strada! Dar tare mi-e teama ca istoria se va repeta! Si noi, cei din generatia mea, am militat acum 25 de ani pentru aceleasi lucruri, iar cei care ne INFIERAU CU MANIE PROLETARA, ne-au sfidat ulterior de la inaltimea MUNTILOR DE BANI!

Nu sunt un OPTIMIST! Am fost acum 25 de ani, si mi-am furat-o de nu m-am vazut! Intre timp m-am maturizat si nu mai pot crede in ILUZII.

Suntem o tara adusa in stare de METASTAZA de catre coruptie. Iar METASTAZA nu se trateaza! Poate doar o...minune!

Este foarte mult de discutat! Enorm! Dar ma voi opri aici! Cat am scris aceste randuri, m-am intristat, aducandu-mi aminte de felul in care mi-am irosit ADOLESCENTA! Pe strazi, strigand din tot sufletul. In fine...

Bineinteles, DOAR O PARERE!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu