...

...

...

...

.

ATENTIE!!! Din motive pe care nu le cunosc, dar le pot banui avand in vedere anumite pareri exprimate pe acest blog, mai ales in ultimul an si jumatate, PROBABIL, CINEVA PRICEPUT a reusit sa-mi anuleze sectiunea care permitea cititorilor sa se aboneze (gratuit) prin e-mail la blogul meu, iar, in plus, a reusit sa anuleze toate setarile unor cititori care primeau pe e-mail continut atunci cand postam ceva pe blog! Acest lucru l-am aflat zilele trecute, absolut intamplator, de la o cititoare (care m-a intrebat de ce nu mai scriu pe blog, pentru ca nu a mai primit prin e-mail nicio notificare de la blogul meu de peste 1 an de zile) motiv pentru care fac urmatorul anunt: CINE DORESTE SA PRIMEADCA PE E-MAIL (bineinteles, gratuit) CONTINUTUL POSTARILOR MELE, VA FI NEVOIT SA-MI SCRIE PE ADRESA DE E-MAIL mirciulica232@yahoo.com CA DORESTE ACEST LUCRU, IAR EU II VOI FACE O INVITATIE PRIN E-MAIL. Altfel, nu se poate (am verificat), pentru ca...cineva priceput a avut grija sa nu se poata! :)))

.

.

miercuri, 28 ianuarie 2015

CUM SA LE MAI PLACA COPIILOR SCOALA?

Buna ziua, dragii mei!

Nu mai reprezinta un secret pentru nimeni faptul ca, in prezent, generatia care a ajuns pe la 14-15 ani, cunoaste mai degraba “secretele” sexului decat ale LIMBII ROMANE. Si m-am exprimat cu “perdea”!

Probabil ca nu o data, noi, sau cei mai in varsta ca noi, ne-am pus intrebare CE NAIBA SE VA ALEGE DE ACESTI TINERI, atata timp cat, abia daca sunt in stare sa se faca intelesi atunci cand aleg forma scrisa a exprimarii! Nemaivorbind de acuratetea GRAMATICALA, pentru ca jalea este si mai mare!

Si fireste, ne intrebam: CINE SUNT VINOVATII?

Cel mai usor ar fi sa dam vina pe copii, dar la o mai atenta analiza a cauzelor, OPINEZ CA, vinovatul este unic:
SISTEMUL DE INVATAMANT PE CARE ROMANIA SE INCAPATANEAZA SA-L PASTREZE!

Stati, stai, stati! Nu sariti la jugulara mea, pentru ca voi argumenta!

Dupa cum majoritatea dintre voi cunoaste, sunt parintele unui baietel de 5 ani si jumatate. La toamna, fireste, ma voi conforma ABERATIEI numita….CLASA “ZERO”. (neintrand in amanunte)

Personal, din cate imi amintesc, am fost dat la scoala la 6 ani (fiind nascut pe 1 august, am intrat in clasa 1-a la 6 ani si 1 luna jumatate), si cel putin prima jumatate de an petrecuta pe bancile scolii, a fost dedicata….”liniutelor si bastonaselor”. Poate gresesc, dar din ce imi aduc aminte, in partea a doua a anului (ma refer la clasa 1-a), am inceput sa invatam ABECEDARUL.

Ce se intampla in prezent, dar atentie (!!!)…nu in clasa 1-a de scoala ci….IN GRUPA MARE DE LA GRADINITA?

LECTII VIS-A-VIS DE…CUVINTE OMONIME !!! Pe langa alfabet, bineinteles, nici nu mai precizez.

Bai, fratilor! Vorbim despre niste copii cu varste intre 5 si 6 anisori! Si drept consecinta a acestei ABERATII, fireste, parintii apasa “pedala de acceleratie”, considerand ceva normal ca prichindeii, inca inainte de a implinii 6 anisori, sa stie sa scrie si sa citeasca!

Zilele trecute am avut o “ciocnire” severa cu a mea consoarta care incepuse sa-mi TERORIZEZE copilul pentru ca nu stie sa scrie diverse cuvinte! (are o tabla si niste litere cu magnet) Saracul copil, la 5 ani si jumatate, deja stie sa numere peste o suta, stie sa recunoasca TOT ALFABETUL, stie sa silabiseasca cuvintele (cu un usor ajutor), dar intampina oarece greutati cand trebuie sa scrie cuvintele pe tabla.

Dar consoartei mele nu ii este indeajuns, avand in vedere ca, DEH, a auzit ea ca alti copii deja stiu sa scrie si sa citeasca la aceasta varsta!!! (inclusiv baietelul surorii mele, dar care…uita ca este mai mare ca pustiul meu cu aproape 1 an de zile)

DE CE TREBUIE SA NE TERORIZAM COPIII DE LA VARSTE ATAT DE FRAGEDE, RAPINDU-LE PANA SI ACEI CATIVA ANI PE CARE II AU DE COPILARIE???

Vorbeam de COPILARIE! Sa fim clari! Adevarata copilarie exista pana cand copilul ajunge la SCOALA. Din acel moment, mai ales in sistemul de invatamant din Romania, copilul devine un SCLAV PE PLANTATIE!

Stiu! Eu am fost si, de ce nu, poate inca sunt perceput de diverse persoane, un individ mai apropiat de golaneala decat de “carte”. Dar am o intrebare:

DE CE, DUPA 4-5-6 ORE PETRECUTE ZILNIC LA SCOALA, COPIILOR LI SE MAI DAU SI TEME PENTRU ACASA???

Pai sa ne intelegem! Copilul se trezeste la 7 dimineata si merge la scoala. Dupa ce termina orele, sa presupunem ca ajunge acasa, unde mananca si doarme 1 ora. Deja s-a facut ora 15. (cel putin) Pana sa se faca ora 21, cand….obligatoriu trebuie sa fie in pat, pentru ca a doua zi dimineata sa se poata trezi la ora 7, nu mai raman decat vreo 6 ore. DE CE TREBUIE SA-L MAI TERORIZAM CU TEME PENTRU ACASA? NU A FACUT DEJA SCOALA TIMP DE 5-6 ORE IN ACEA ZI???

Si am pus doar o intrebare! Exista zeci de alte intrebari!

Uite, sarind peste timp, si ajungand la FACULTATE, SAU CEEA CE INSEAMNA FACULTATEA IN ROMANIA, ma intreb pentru care motiv, un student, trebuie sa invete la atatea materii in timpul unui an???

In Anglia, la colegii de renume, studentii au 3-4 materii/an la care invata!

Stiti cate MATERII absolut imbecile si care nu mi-au folosit la nimic in viata, am fost nevoit sa le suport de-a lungul timpului, incepand cu scoala generala si terminand cu momentul in care am iesit pe poarta ASE-ului cu diploma in mana? Mai mult ca sigur ca stiti! Pentru ca si voi ati indurat la fel.

Si intreb simplu? De ce acest calvar?

Copiilor trebuie sa le placa scoala! Dar cum ii putem face sa le placa scoala cand, inca de la varsta de 6-7 ani, dupa 4-5-6 ore petrecute dimineata la scoala, ii mai obligam si in a doua parte a zilei sa faca tot scoala ??? (prin intermediul temelor pentru acasa)

Fara doar si poate, in anii ce vor urma, voi avea de infruntat si rezolvat o mare problema! Nu contest nicio clipa ca SCOALA este extrem de importanta pentru viitorul unui copil, insa nici nu pot uita ca, si eu, la timpul respectiv, detestam din toata inima aberatiile pe care eram nevoit sa le invat, doar pentru ca asa era…PROGRAMA SCOLARA.

An de an, in ultima vreme, NEGRESIT, ne plangem de slaba promovabilitate a examenului de bacalaureat, sau de nivelul foarte scazut al notelor, chiar si pentru cei care reusesc sa treaca de “bariera”, DAR NICIO CLIPA NU NE GANDIM SA RESTRUCTURAM CU ADEVARAT ACEST SISTEM INVECHIT SI URAT MIROSITOR A INVATAMANTULUI DIN ROMANIA!

Dar, tragedia cea mai mare, desigur, din punctul meu de vedere, o reprezinta faptul ca, ROMANIA, chiar nu duce lipsa de copii inteligenti! DIN NEFERICIRE, INSA, NU AVEM UN SISTEM DE INVATAMANT CARE SA II FACA SA CONSIDERE SCOALA O PLACERE SI NU O…CORVOADA!

P.S. Asa este! Multi m-ar putea contrazice, argumentandu-mi prin "OLIMPICII" pe care sistemul educational din Romania i-a produs de-a lungul timpului, insa daca dorim sa fim REALISTI, ar trebui sa calculam care este ponderea copiilor proveniti din medii foarte sarace, si care, INSTINCTUAL, au ales sa INVETE PE RUPTE, constientizand foarte timpuriu ca este UNICA sansa de a evada din saracie! Incontestabil!!! Tot respectul pentru acei copii, insa performantele, din umilu-mi punct de vedere, nu pot fi atribuite SISTEMULUI DE INVATAMANT DIN ROMANIA. Acei copii, desi nu au realizat, au invatat de GROAZA saraciei, si nicidecum ca le-ar fi placut. Am rezerve uriase ca, in altfel de conditii de viata, aceeasi copii ar mai fi performat.

Asadar, raman la parerea ca SISTEMUL DE INVATAMANT ROMANESC, nici pe departe nu a reusit sa devina atractiv pentru copii, ci din contra.

Bineinteles, DOAR O PARERE!

2 comentarii:

  1. Mestere lasa doamna sa treaca de la gaina la faina, nu te supara pe dansa, ca copilul e sanatos.
    Inchide ochii ca e mama de profet si tu esti tata de profet.
    Tu vezi ce are manzul mic in mana cand poza la putza goala asta vara?..una pereche de catuse.

    RăspundețiȘtergere
  2. in ziua de azi, copii se duc la scoala gata invatati. Daca nu sunt gata invatati, se uita d-na inavatatoare urat, ca deja trebuia sa stie sa scrie si sa citeasca !!! ca ceilalti stiu!
    cred ca porcaria asta a aparut din dorinta parintilor de a se lauda ca au copii genii: al meu stia din fasa sa scrie, sa citeasca, sa faca socoteli
    asa sunt vremurile
    cu fetele cred ca e viata mai usoara ca sunt mai harnice, dar cu baietii cam e de tras

    RăspundețiȘtergere