...

...

...

...

.

ATENTIE!!! Din motive pe care nu le cunosc, dar le pot banui avand in vedere anumite pareri exprimate pe acest blog, mai ales in ultimul an si jumatate, PROBABIL, CINEVA PRICEPUT a reusit sa-mi anuleze sectiunea care permitea cititorilor sa se aboneze (gratuit) prin e-mail la blogul meu, iar, in plus, a reusit sa anuleze toate setarile unor cititori care primeau pe e-mail continut atunci cand postam ceva pe blog! Acest lucru l-am aflat zilele trecute, absolut intamplator, de la o cititoare (care m-a intrebat de ce nu mai scriu pe blog, pentru ca nu a mai primit prin e-mail nicio notificare de la blogul meu de peste 1 an de zile) motiv pentru care fac urmatorul anunt: CINE DORESTE SA PRIMEADCA PE E-MAIL (bineinteles, gratuit) CONTINUTUL POSTARILOR MELE, VA FI NEVOIT SA-MI SCRIE PE ADRESA DE E-MAIL mirciulica232@yahoo.com CA DORESTE ACEST LUCRU, IAR EU II VOI FACE O INVITATIE PRIN E-MAIL. Altfel, nu se poate (am verificat), pentru ca...cineva priceput a avut grija sa nu se poata! :)))

.

.

joi, 12 iunie 2014

RESPECTUL SE CASTIGA SAU SE IMPUNE?

Buna seara dragii mei!

De cate ori ati auzit discutandu-se despre RESPECT, dar mai ales daca acesta SE CASTIGA SAU SE IMPUNE?

Personal, mereu am opinat cu fermitate ca, RESPECTUL, in 90% dintre cazuri SE IMPUNE, iar in 10% SE CASTIGA. Cand spun acest lucru am si argumente! In randurile ce urmeaza as putea sa dau atatea exemple (traite personal) incat as scrie pana maine dimineata, iar daca ar fi sa adaug si pe cele vazute in diverse cazuri ce nu aveau legatura cu persoana mea, cred ca as avea material de scris pentru cel putin cateva saptamani.

Dar voi da doar un exemplu, ultimul, bineinteles trait de mine!

Aseara ma aflam intr-o discutie cu 2 amici la terasa! Repet...AMICI! Si foarte important, aproape de aceasi varsta cu mine. Discutia fiind in toi, iar subiectul interesant, facea ca atmosfera sa fie mai mult decat placuta. La un moment dat, dupa ce mi-am exprimat o opinie despre "ceva" care nu avea legatura cu niciunul dintre noi (cei de la masa) unul dintre amici (cu doi ani mai mare decat mine...43 ani) m-a privit in ochi si mi-a spus:

"Bai, sa nu te superi! DUTE-N P--A MEA DE PROST!"

Fratilor, jur! Cand l-am auzit, prima impresie a fost ca am halucinatii! Imediat, acceptand ca totul se petrece REAL, ajutat si de nesimtit care, parca pentru a fi sigur ca l-am auzit, a repetat vorbele, instinctul mi-a comandat sa pun mana pe masa (tipul statea fata in fata cu mine), si sa i-o rastorn in cap intr-o "ploaie" de injuraturi la care ma pricep extrem, extrem, extrem de bine, numai si pentru simplul motiv ca toata copilaria si adolescenta mi-am trait-o printre anumite persoane. (intelegeti voi la cine ma refer)

Cred ca a fost vorba de secunde (nu mai mult de 2-3) in care RATIUNEA A INVINS, realizand ca terasa barului este plina de oameni civilizati, iar in plus, patronii fiindu-mi foarte dragi. Asa ca am tacut, sau mai bine spus am INCERCAT sa tac! Bineinteles ca nu mi-a reusit mai mult de 1 minut, pentru ca pur si simplu ma luase ameteala de nervi si vedeam deja "negru" in fata ochilor.

Asa ca, m-am uitat in ochii mitocanului (culmea, ca nu pare) si, cred ca avand si o privire ce nu mai lasa loc de vreo interpretare, i-am spus:

"Bai, ti-o spun cat pot de frumos! Sa fie prima si ultima oara in viata ta cand M-AI INJURAT! Uita-te bine in ochii mei...SA NU MAI EXISTE SI A DOUA OARA!"

Desi spumegam de nervi, va jur ca inca am avut luciditatea sa MA ROG pentru ca mitocanul sa nu aiba vreo reactie aiurea, caz in care nu mai puteam garanta ceea ce ar fi urmat. Norocul a fost de partea TUTUROR, pentru ca mitocanul nu numai ca si-a cerut instant scuze insa nici nu mai putea sa mai vorbeasca coerent.

N-am insistat deloc asupra mizerabilului episod (nedorind sa stric atmosfera de la masa) insa, ulterior, ma gandeam: consoarta mea mereu ma acuza ca creez conflicte si am reactii dure, dar JUR ca in 99% dintre cazuri (valabil toata viata) AM FOST PROVOCAT! In vecii vecilor amin nu mi-as fi permis vreodata sa injur un AMIC cu care doar ma salut si, uneori, port anumite discutii, fara alte "apropieri", cum dealtfel...de multi ani, in dicutiile chiar si cu cei aproiati nu mi-am mai permis sa-i injur. (fie si in gluma)

NOTA: Doar cu Jungle Man ma mai injuram, dar asta dupa ani de PRIETENIE, sau mai corect spus de "fratie", stiut fiind deja faptul ca era singurul meu prieten pe care il iubeam precum un frate. Asa este, uneori ne mai injuram, in gluma sau in serios! Dar atat! Era singurul!

Si, desi sunt un om mai mult decat respectos, in dese randuri dau de catre un MITOCAN care, fara sa fie provocat, MA "INCEARCA" sa vada daca "merge" (doar v-am spus ca am copilarit intr-un anumit mediu, asadar, cunosc la perfectie "strategia") iar reactia mea, DURA, dar fireasca (si nu pe cat ar trebui sa fie de dura) ma arunca tot pe mine intr-o lumina proasta! SI MA INTREB, DE CE??? SAU, CE NAIBA VINA AM EU?

Chiar ma gandeam aseara! Am cunoscut in viata, si cunosc si in continuare, o gramada de SMECHERI (multi dintre ei cu "diploma") si nu si-au permis macar O DATA sa-mi vorbeasca in "nas", cu atat mai mult sa ma injure, respectul fiind reciproc! Si ajung sa ma injure un BULANGIU! Cum este posibil, bai, fratilor?

Repet, am adus doar un exemplu pentru a-mi sustine opinia ca RESPECTUL SE IMPUNE IN 90% DINTRE CAZURI, dar as putea sa scriu "fara numar"! Din pacate, aceasta este realitatea! Majoritatea romanasilor nu mai stiu ce este RESPECTUL! Daca te vad slab, ti se urca in cap! Asadar, sa crezi cu naivitate ca daca tu te vei comporta frumos si respectos, vei primi acelasi comportament din partea tertilor, este o imensa greseala!

Nu, scumpii mei! Sa tineti minte ce va spun:

RESPECTUL, CEL PUTIN IN ROMANIA, SI CEL PUTIN IN 90% DINTRE CAZURI...SE IMPUNE !!!

Bineinteles, DOAR O PARERE!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu