...

...

...

...

.

ATENTIE!!! Din motive pe care nu le cunosc, dar le pot banui avand in vedere anumite pareri exprimate pe acest blog, mai ales in ultimul an si jumatate, PROBABIL, CINEVA PRICEPUT a reusit sa-mi anuleze sectiunea care permitea cititorilor sa se aboneze (gratuit) prin e-mail la blogul meu, iar, in plus, a reusit sa anuleze toate setarile unor cititori care primeau pe e-mail continut atunci cand postam ceva pe blog! Acest lucru l-am aflat zilele trecute, absolut intamplator, de la o cititoare (care m-a intrebat de ce nu mai scriu pe blog, pentru ca nu a mai primit prin e-mail nicio notificare de la blogul meu de peste 1 an de zile) motiv pentru care fac urmatorul anunt: CINE DORESTE SA PRIMEADCA PE E-MAIL (bineinteles, gratuit) CONTINUTUL POSTARILOR MELE, VA FI NEVOIT SA-MI SCRIE PE ADRESA DE E-MAIL mirciulica232@yahoo.com CA DORESTE ACEST LUCRU, IAR EU II VOI FACE O INVITATIE PRIN E-MAIL. Altfel, nu se poate (am verificat), pentru ca...cineva priceput a avut grija sa nu se poata! :)))

.

.

miercuri, 11 iunie 2014

SACRIFICIUL UNUI FRATE.

Buna ziua dragii mei!

Aseara pe la ora 20 eram la terasa barului si aproape ca mi se inchideau ochii de somn. Fara discutie ca cele 4 nopti petrecute pe litoral in care media de somn nu a fost mai mare de 5 ore isi spuneau cuvantul. In momentul in care ma hotarasem sa fumez o ultima tigara si s-o intind spre casa, m-am trezit langa mine cu unul dintre cei doi cumnati ce era insotit de un domn. (nu stiam cine este)

Dupa efectuarea prezentarilor, ocazie cu care am aflat ca domnul ce il insotea pe al meu cumnatel era de profesie architect, n-am avut absolut nicio sansa de a mai pleca spre casa (asa cum intentionam) ci am ramas in continuare la terasa in compania celor doi. Va spun sincer ca imi era atat de somn incat eram convins ca voi adormi pe scaun insa…inca o data mi-a demonstrat viata ca o discutie cu o persoana EDUCATA SI INTELEGENTA te poate remonta fara sa-ti dai seama.

Una peste alta, vreau sa va spun ca ne-a prins ora 1 noaptea la terasa, iar din varietatea de subiecte abordate de domnul architect, unul m-a impresionat profund si vreau sa vi-l povestesc.

Ati auzit de ALBRECHT DURER? (eu nu auzisem pana aseara)

Domnul Albrecht Durer a fost un mare artist german. Mai precis pictor si creator de gravuri. A creat numeroase picturi, peste 350 de gravuri in lemn si peste 100 in cupru. Una dintre aceste opere de arta infatiseaza doua maini impreunate pentru o rugaciune.


Insa impresionanta cu adevarat este povestea (reala) a acestei opere de arta. Asadar, Albrecht Durer provenind dintr-o familie cu numerosi copii, a fost nevoit sa astepte decizia “hazardului” in momentul in care O MONEDA ARUNCATA IN SUS a hotarat cine dintre cei doi frati cu certe aptitudini in ceea ce priveste arta va urma drumul studiului la Academia din Nurenberg. A iesit castigator iar fratele sau a ramas sa munceasca in MINA.

Anii au trecut si Albrecht Durer incet dar sigur si-a castigat notorietatea si recunoasterea ca mare artist. Acela a fost momentul in care si-a dorit enorm sa-si rasplateasca fratele care a acceptat sa ramana sa lucreze in MINA (desi era cel putin la fel de talentat ca el) prin sustinerea financiara a studiilor si ajutarea acestuia in cariera.

Din pacate, in momentul in care plin de ganduri bune s-a intors acasa si i-a propus fratelui ajutorul, acesta i-a aratat cele doua maini muncite in mina, spunandu-i:

“Fratiorul meu, iti multumesc ca te-ai gandit la mine si nu m-ai uitat. Insa priveste-mi palmele! Sunt umflate si batatorite de anii de munca in mina. Oasele de la degete mi-au fost strivite si lovite, iar in plus sufar si de artrita. Nici daca as vrea n-as mai putea sa iau pensula sau dalta in mana pentru a crea”.

Impresionat pana la lacrimi si realizand cruda realitate, Albrecht Durer a hotarat sa creeze o pictura cu MAINILE FRATELUI SAU pe care a intitulat-o simplu: “MAINI”.

Foarte impresionant!!!

Bineinteles, DOAR O PARERE!

2 comentarii:

  1. Dragostea de frate este in opinia mea la fel de importanta ca cea de si pentru parinti. Iar setimentul care leaga doi frati / doua surori (sau dupa caz mai multi / mai multe) este UNIC. Dupa dragostea de mama si / sau tata, dragostea de frate si / sau sora este cea mai PURA si ETERNA. Numai bine!

    RăspundețiȘtergere
  2. Am mai scris un comentariu, nu stiu de ce nu apare. Reiau in cazul in care nu a fost postat (excluzand posibilitatea eliminarii). Spuneam ca....Dragostea de frate sau sora este dupa cea de parinti, cea mai PURA, NECONDITIONATA si mai ales ETERNA! In timp ce toti ceilalti te parasesc, cel/cea (partenerul/partenera de viata) spune ca esti dragostea vietii, sufletul pereche si alte balarii fara margini, insa la cea mai mica greseala te taxeaza cu o cruzime maxima...disparand precum dispar aburii toata acea dragoste....ei bine, un frate nu te va parasi niciodata! Si aici ma refer la cei care chiar simt si stiu ce inseamna dragostea de frate /sora, nu la bezmeticii aia care nu stiu sa aprecieze faptul ca Dumnezeu a vrut ca ei sa nu fie singuri pe ...pamant! Pentru ca atunci cand te parasesc toti...cand parintii sunt in alta parte...atunci doar fratele sau sora este singura persoana pe care vei putea conta si la 3 dimineata si mai ales nu te va parasi niciodata! Asa ceva nu se gaseste la partenerii care clocotesc de dragoste inchipuita, insa iti urmaresc si analizeaza fiecare miscare pentru a te taxa si a-ti face viata mizerabila. Ca doar trebuie sa se impuna, nu??? Asa ca, voi toti, cei care aveti frati / surori, pretuiti-va unul pe altul, habar nu aveti ce comoara v-a dat Dumnezeu!

    RăspundețiȘtergere