...

...

...

...

.

ATENTIE!!! Din motive pe care nu le cunosc, dar le pot banui avand in vedere anumite pareri exprimate pe acest blog, mai ales in ultimul an si jumatate, PROBABIL, CINEVA PRICEPUT a reusit sa-mi anuleze sectiunea care permitea cititorilor sa se aboneze (gratuit) prin e-mail la blogul meu, iar, in plus, a reusit sa anuleze toate setarile unor cititori care primeau pe e-mail continut atunci cand postam ceva pe blog! Acest lucru l-am aflat zilele trecute, absolut intamplator, de la o cititoare (care m-a intrebat de ce nu mai scriu pe blog, pentru ca nu a mai primit prin e-mail nicio notificare de la blogul meu de peste 1 an de zile) motiv pentru care fac urmatorul anunt: CINE DORESTE SA PRIMEADCA PE E-MAIL (bineinteles, gratuit) CONTINUTUL POSTARILOR MELE, VA FI NEVOIT SA-MI SCRIE PE ADRESA DE E-MAIL mirciulica232@yahoo.com CA DORESTE ACEST LUCRU, IAR EU II VOI FACE O INVITATIE PRIN E-MAIL. Altfel, nu se poate (am verificat), pentru ca...cineva priceput a avut grija sa nu se poata! :)))

.

.

marți, 3 iunie 2014

GRADINITA PRIVATA SAU DE STAT?

Buna seara, dragii mei!

Astazi am citit un articol in ziar care, pe langa faptul ca m-a socat, mi-a adus aminte si de o perioada in care a trebuit sa "cantaresc" bine situatia si sa iau o decizie: GRADINITA DE STAT SAU PRIVATA pentru baietelul meu?

Da scumpilor! Am citit un articol despre o GRADINITA A GROAZEI din Constanta unde copiii erau loviti, bruscati si tarati de catre ingrijitoare, sau obligati sa stea neschimbati atunci cand vreunul indraznea sa faca pe el, si nu in ultimul rand...ATENTIE (!!!)...li se dadea sa bea VIN pentru a adormi.

Prima data cand citesti articolul, om normal fiind, in mod sigur ai impresia ca este o gluma! Dar nu este asa! Din nefericire totul este cat se poate de adevarat, iar cel mai ironic lucru este ca, pentru "tratamentele" aplicate acelor copii, parintii mai plateau si sume lunare cuprinse intre 600-1000 ron. Asadar gradinita era privata!

Analizand cu atentie datele prezentate in articolul respectiv, ceva mi-a sarit in ochi! Acea gradinita desi functiona linistita, NU DETINEA ACREDITARE din partea organelor competente ale statului si, implicit nici AVIZELE necesare. Bai, faptul ca un individ sau grup de indivizi mai mult sau mai putin calificati, decid sa-si deschida o gradinita si ignora cu desavarsire obligatiile legale, nu ma mira cat de putin.

DAR PUR SI SIMPLU MA SOCHEAZA IGNORANTA DESAVARSITA A ACELOR PARINTI CARE AVEAU INSCRISI COPIII LA RESPECTIVA GRADINITA, ce n-au avut macar minima curiozitate de a cere angajatilor prezentarea acreditarii si avizelor de functionare !!!

Va spuneam ca articolul citit mi-a adus aminte de o situatie traita acum aproape un an de zile cand, SI EU, trebuia sa decid pentru baietelul meu daca il inscriu la o gradinita de stat sau privata.

Bineinteles ca prima varianta luata in calcul a fost de a-l inscrie la o "privata", astfel incat, cu ajutorul recomandarilor primite de la cunostinte, precum si a domnului Google, am purces la vizitarea unor gradinite private din cartierul meu. (Titan)

Ce impresie mi-am facut despre gradinitele private? (nu generalizez! cele care le-am vazut eu)

PROASTA, FOARTE PROASTA!

Iar cand spun acest lucru vreau sa aduc si cateva argumente!

a) Ce fac copiii la gradinita?

Se joaca, nu? Tocmai in acest context este de mentionat faptul ca, la absolut toate gradinitele private vizionate de catre subsemnatul, SPATIUL DE JOACA, atat interior, dar mai ales exterior (curte) era total insuficient. Explicatia era cat se poate de simpla: cladirile si curtile in care functionau acele gradinite nu fusesera nici pe departe proiectate ca si gradinite ci erau niste VILISOARE ce au fost utilate mai mult decat discutabil pentru a functiona in acest sens.

b) Care este unul dintre pericolele ce pandesc atunci cand esti un "ghemotoc" impiedicat?

Sa cazi si sa te lovesti, nu? In acest context as mentiona faptul ca, in absolut toate gradinitele private vizionate am gasit scari interioare genul acela "spirala" (cu trepte care se ingusteaza spre interior) extrem de periculoase chiar si pentru un adult neatent dar pentru un "ghemotoc" care abia a inceput sa mearga.

c) Jucariile si recuzita pentru invatat sunt importante, nu?

In acest context precizez ca in toate cazurile gradinitelor private vizionate, CONTRAR ASTEPTARILOR, am gasit o extrem de slaba dotare in ceea ce priveste jucariile si recuzita pentru invatat. (totul ieftin si de proasta calitate)

d) Ca parinti, ne plangem mereu ca s-a imbolnavit copilul la gradinita, nu?

Fara discutie! colectivitatea implica riscul imbolnavirii mai ales in cazul picilor cu sistemul imunitar insuficient dezvoltat, dar cand observi ca in camera de somn (aflata la o mansarda) FUNCTIONEAZA AERUL CONDITIONAT in timp ce micutii dorm (unii la distanta de maximum 3 metri de aparat) atunci lucrurile nu mai pot fi intelese! Si ca adult, daca faci imprudenta sa adormi intr-o camera in care functioneaza aerul conditionat, GARANTAT te vei trezi racit!

Vazand toate aceste neajunsuri (importante, spun eu) am decis sa-mi inscriu baietelul la o gradinita de stat! Si bine am facut, pentru ca am gasit o gradinita foarte spatioasa si frumoasa unde totul a fost ok. Numai curtea si locul de joaca sunt absolut imense, iar clasele, holurile si scarile sunt concepute exact pentru o gradinita!

Lipsuri? Mult mai putine decat m-am asteptat! Iar jucariile si recuzita pentru invatat, desi vorbesc de o gradinita de stat (!!!) sunt aproape identice daca nu chiar superioare celor existente in gradinitele private pe care le-am vizionat. Iar in ceea ce priveste numarul mare de copii care formeaza o grupa (32-34) nu trebuie sa va sperie pentru ca, GARANTAT, in aproape nicio zi, nu sunt mai mult de 15-18 copii prezenti intr-o grupa! (restul lipsind din varii motive)

Bineinteles, DOAR O PARERE!

P.S. Atentie!!! Subliniez inca o data faptul ca NU GENERALIZEZ! Ceea ce am scris in randurile de mai sus, se refera strict la gradinitele private vizionate in cartierul meu. (Titan) Vorbeam cu o colega care locuieste in Pipera si este foarte multumita de gradinita privata la care este inscrs copilul sau. (curte uriasa cu spatii de joca, jucarii foarte frumoase, recuzita pentru invatat, etc)  Ok! Nu contest! Asa o fi! Dar eu locuiesc in Titan!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu