...

...

...

...

.

ATENTIE!!! Din motive pe care nu le cunosc, dar le pot banui avand in vedere anumite pareri exprimate pe acest blog, mai ales in ultimul an si jumatate, PROBABIL, CINEVA PRICEPUT a reusit sa-mi anuleze sectiunea care permitea cititorilor sa se aboneze (gratuit) prin e-mail la blogul meu, iar, in plus, a reusit sa anuleze toate setarile unor cititori care primeau pe e-mail continut atunci cand postam ceva pe blog! Acest lucru l-am aflat zilele trecute, absolut intamplator, de la o cititoare (care m-a intrebat de ce nu mai scriu pe blog, pentru ca nu a mai primit prin e-mail nicio notificare de la blogul meu de peste 1 an de zile) motiv pentru care fac urmatorul anunt: CINE DORESTE SA PRIMEADCA PE E-MAIL (bineinteles, gratuit) CONTINUTUL POSTARILOR MELE, VA FI NEVOIT SA-MI SCRIE PE ADRESA DE E-MAIL mirciulica232@yahoo.com CA DORESTE ACEST LUCRU, IAR EU II VOI FACE O INVITATIE PRIN E-MAIL. Altfel, nu se poate (am verificat), pentru ca...cineva priceput a avut grija sa nu se poata! :)))

.

.

vineri, 13 iunie 2014

ATUNCI CAND FOTBALUL...SFIDEAZA.

Buna ziua dragii mei!

Dupa cum aproape toata lumea cunoaste, aseara s-a dat startul Campionatului Mondial de Fotbal 2014 ce se desfasoara in Brazilia. Aceasta tara mi-a starnit curiozitatea acum cativa ani cand am inceput sa pariez pe meciurile din campionatul brazilian de fotbal. Si daca tot am inceput sa invat echipele, clasamentele, statisticile si sa pierd o groaza de nopti (datorita diferentei de fus orar) am considerat oportun a ma documenta si despre viata din Brazilia.

Tocmai de aceea nu am fost surprins deloc acum cateva zile cand, pe mai toate televiziunile lumii erau prezentate mari manifestatii de protest ale populatiei braziliene impotriva organizarii campionatului mondial de fotbal in tara lor. De fapt, nu organizarea in sine ii deranjeaza ci suma uriasa de bani pe care guvernul sud-american a alocat-o pentru sustinerea acestui eveniment. (11 miliarde de dolari)

Nu multa lume stie ca Brazilia, desi a 6-a economie mondiala, este tara in care DISCREPANTELE SOCIALE SUNT ABSOLUT URIASE! In plus, coruptia, violenta si criminalitatea ating cote inspaimantatoare.

Astfel, documentandu-ma si, totodata, avand si privilegiul sa vorbesc cu o persoana care a vizitat in dese randuri Brazilia, am aflat ca in metropole precum Sao Paulo gasesti bulevarde spatioase si frumoase impanzite cu hoteluri, magazine, baruri, cluburi si restaurante de lux, iar la o aruncatura de bat distanta, incep acele cartiere EXTREM DE SARACE (favele) stapanite cu autoritate de traficantii de droguri si carne vie, unde populatia abia daca isi poate duce traiul.

In astfel de metropole precum Sao Paulo, exceptand zonele super-luxoase, pericolul de a fi talharit sau chiar a-ti pierde viata este extrem de mare. (mai ales noaptea) Ca sa dau doar un exemplu, pe langa faptul ca, in cazul in care, turist fiind, doresti a te aventura printr-o favela (chiar si cu masina) INCLUSIV POLITIA te sfatuieste sa nu opresti masina la niciun semafor, iar daca totusi, esti nevoit s-o faci si ghinionul face sa te trezesti cu un pistol in dreptul geamului indreptat spre scafarlie, sa faci ceea ce ti se cere SI SA NU RIPOSTEZI IN NICIUN FEL, in caz contrar, sansa de a ajunge “ingeras” creste exponential.

Toate aceste lucruri se cunosc (macar in parte) si din cate se pare sunt acceptate inclusiv de catre Federatia Internationala de Fotbal care a aprobat ca prezentul campionat mondial sa se desfasoare in Brazilia. Dar ma intreb de ce nu se face nimic in sensul UNEI MINIME ECHILIBRARI A DISTRIBUIRII RESURSELOR FINANCIARE in Brazilia, avand in vedere ca, dupa cum am precizat mai sus, este a 6-a economie din lume?

Despre Brazilia nu se poate spune ca este o tara saraca (o certifica clasamentele economice) insa…PARADOXAL, aceleasi clasamente certifica IMENSA SARACIE SI DISCREPANTA DINTRE CLASELE SOCIALE! Asadar, cel putin din umilu-mi punct de vedere, in mod clar avem de-a face cu o distribuire EXTREM DE INJUSTA (granita cu inimaginabilul) A RESURSELOR FINANCIARE, lucru girat si acceptat de guvernele braziliene care s-au perindat la putere in ultimii multi ani!

Si atunci? Mai este de mirare ca tinerii din favela prefera sa-si riste libertatea sau chiar viata, pentru activitati ilegale conduse de cartelurile de droguri in loc sa-si gaseasca un loc de munca cinstit???

In concluzie, opinez ca, desi surprinzatoare pentru multi, demonstratiile stradale masive ce au loc in aceste zile in Brazilia sunt perfect legitime pentru ca, cel putin din punctul meu de vedere, alocarea de catre guvernul sud-american a uriasei sume de 11 miliarde de dolari (se vorbeste chiar de 17 miliarde) pentru FOTBAL, reprezinta o URISA SFIDARE la adresa milioanelor de brazilieni a caror nivel de trai este granita cu saracia lucie.

Bineinteles, DOAR O PARERE!

P.S. Ca un exemplu al ABSURDULUI, in jungla amazoniana a fost construit un stadion de fotbal in valoare de 300 milioane de dolari ce va gazdui 4 meciuri ale campionatului mondial. Multi se intreaba ce naiba se va intampla cu acel stadion dupa terminarea competitiei?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu