...

...

...

...

.

ATENTIE!!! Din motive pe care nu le cunosc, dar le pot banui avand in vedere anumite pareri exprimate pe acest blog, mai ales in ultimul an si jumatate, PROBABIL, CINEVA PRICEPUT a reusit sa-mi anuleze sectiunea care permitea cititorilor sa se aboneze (gratuit) prin e-mail la blogul meu, iar, in plus, a reusit sa anuleze toate setarile unor cititori care primeau pe e-mail continut atunci cand postam ceva pe blog! Acest lucru l-am aflat zilele trecute, absolut intamplator, de la o cititoare (care m-a intrebat de ce nu mai scriu pe blog, pentru ca nu a mai primit prin e-mail nicio notificare de la blogul meu de peste 1 an de zile) motiv pentru care fac urmatorul anunt: CINE DORESTE SA PRIMEADCA PE E-MAIL (bineinteles, gratuit) CONTINUTUL POSTARILOR MELE, VA FI NEVOIT SA-MI SCRIE PE ADRESA DE E-MAIL mirciulica232@yahoo.com CA DORESTE ACEST LUCRU, IAR EU II VOI FACE O INVITATIE PRIN E-MAIL. Altfel, nu se poate (am verificat), pentru ca...cineva priceput a avut grija sa nu se poata! :)))

.

.

miercuri, 19 martie 2014

MIZA CONFLICTULUI DIN CRIMEEA: PORTUL SEVASTOPOL.

Buna ziua, dragii mei!

NOTA: Nu ma injurati ca, si azi, voi continua a scrie cateva randuri despre situatia din Ucraina. Promit solemn ca este ultimul comentariu scris pe aceasta tema.

Ceea ce m-a facut sa-mi doresc a mai scrie inca cateva randuri despre situatia din Ucraina, a fost faptul ca, in aceste zile, nu o data, la televizor, am auzit analisti politici care compara referendumul organizat in Crimeea (din punctul lor de vedere, practic, o invazie a trupelor rusesti) cu...INVAZIA TRUPELOR RUSESTI IN GEORGIA DIN AUGUST 2008.

Scumpii mei, intotdeauna am considerat firesc ca ORICINE este indreptatit a-si face publica o parere despre un anumit subiect insa, foarte important imi pare ca acel cineva sa nu dea dovada de CRUNTA IPOCRIZIE!

Esti analist politic cu vederi clare pro-UE (si este foarte bine) insa....ESTE TOTAL INCORECT SA INDUCI IN MENTALUL COLECTIV UN NEADEVAR.

Razboiul dintre Georgia si Rusia desfasurat pe parcursul a 5 zile in luna august a anului 2008, NU A FOST DECLANSAT DE CATRE RUSIA! Nu o spun eu, a stabilit-o ferm inca de acum 5 ani UN RAPORT INTOCMIT DE UNIUNEA EUROPEANA ale carui concluzii au fost clare:

- Georgia a atacat prima in mod parsiveste Osetia de Sud, la doar 5 ore duce ce presedintele georgian Saakasvili tinuse un discurs la televiziune in care dadea garantii ca statul georgian este dispus la absolut orice compromis pentru mentinerea PACII in regiunea de conflict;

-atacul trupelor georgiene s-a desfasurat cu ARMAMENT GREU, inclusiv asupra populatiei civile;

- trupele georgiene au actionat cu sadism;

In acea noapte de 5 august 2008 cand trupele georgiene au lansat un atac nimicitor asupra Osetiei de Sud, presedintele de atunci al Rusiei (Medvedev) era in vacanta, iar primul ministru de atunci (Putin) era si el plecat din Rusia intr-o vizita oficiala.

Abia a doua zi trupele rusesti au primit ordin de la Medvedev sa respinga atacul si sa-i puna cu botul pe labe pe georgieni.

ACESTA ESTE ADEVARUL!

Nu spus de mine (care nu am absolut nicio simpatie fata de rusi, familia mea, dupa cum va spuneam, avand de suferit mult de pe urma invaziei sovietice din anii '50) ci...confirmat de absolut toate COMISIILE INTERNATIONALE care au studiat evenimentele din august 2008! In plus, raportul final al UNIUNII EUROPENE a confirmat fara echivoc ca Georgia s-a facut vinovata de declansarea razboiului.

Acum, poate va intrebati cum de un stat precum Georgia (4,5 milioane locuitori) a putut ataca fortele armate ale unui tari cu o populatie de 30 de ori mai numeroasa. Raspunsul este simplu:

LA ACEA VREME, PRESEDINTELE GEORGIAN SAAKASHVILI, UN TANAR REFORMIST SI PLIN DE EL, PRIMISE DE LA AMERICANI UN AJUTOR DE 3 MILIARDE DOLARI PENTRU INZESTRAREA ARMATEI SI, DEJA CREDEA CA ARE UN "SPATE GREU". S-a inselat, bineinteles.

Dealtfel, imediat dupa terminarea celor 5 zile de conflict armat din luna august 2008, PRESEDINTELE AMERICAN, declara cu IGNORANTA ca:

"Statele Unite ale Americii si aliatii sai raman alaturi de poporul georgian si de guvernul ales democratic. Prin actiunile sale, Rusia, si-a pierdut credibilitatea in relatiile cu LUMEA LIBERA".

Vi se pare cunoscut "discursul"? Axiomatic...da. De fiecare data, SUA, mai ales cand are un interes intr-o zona de conflict, o tot da cu LUMEA LIBERA, democratia, bla, bla, bla.

Asadar, cei care (din nestiinta, poate) se intreaba si azi, de ce, COMUNITATEA INTERNATIONALA s-a limitat, atunci , in 2008, doar la niste declaratii diplomatice de rutina in ceea ce priveste Rusia, raspunsul este unic:

NU AVEAU CUM SA CONDAMNE RUSIA PENTRU CA....TOTI EXPERTII INTERNATIONALI CARE AU STUDIAT RAZBOIUL DIN GEORGIA AU AJUNS LA CONCLUZIA CLARA CA NU RUSIA A FOST VINOVATA DE DECLANSAREA ACESTUIA !!!

In final, pana si ignorantul presedinte american de la acea vreme (George W Bush) a trebuit sa accepte concluziile RAPORTULUI INTOCMIT DE CATRE UNIUNEA EUROPEANA si, implicit....sa taca "malc"!

Revenind la prezent (situatia din Peninsula Crimeea), chiar ieri, inainte de discursul presedinteleui Vladimir Putin, opinam intr-un comentariu ca...SINGURUL MOTIV PENTRU CARE RUSIA S-A GRABIT SA ORGANIZEZE ACEL REFERENDUM DIN CRIMEEA, a vizat portul de la Sevastopol si flota ruseasca existenta acolo, dotata inclusiv cu armament nuclear. Teama lui Vladimir Putin a fost ca, prin intermediul noii "puteri" de la Kiev (clar pro-UE), in scurta vreme exista posibilitatea ca prin aderarea la NATO a Ucrainei, fortele americane SA AJUNGA SI SA FOLOSEASCA Portul din Sevastopol.

Ca ma credeti sau nu (puteti citi declaratia data ieri), exact acelasi lucru a spus si Vladimir Putin despre Crimeea si Portul Sevastopol (mi-a venit sa rad cand am citit azi in presa).

Ce idiot isi putea imagina ca Rusia ar fi putut accepta vreodata ca un teritoriu ce i-a apartinut dintotdeauna (Crimeea) sa ajunga prin intermediul unui "artificiu" (aderarea Ucrainei la Nato) a fi controlat de flota americana???

Va spun sincer ca am retineri absolut uriase asupra a tot ceea ce s-a intamplat pe acel Euro Maidan din Ucraina si....nu stiu cum se face ca toata acea nebunie a inceput in momentul in care fostul presedinte ucrainian Ianukovici, pe ultima "suta", a intors "spatele" UE SI NATO....alegand continuarea drumului alaturi de Rusia. 

Apoi, ar mai fi o intrebare:

Ok, Rusia este comunista, China deasemenea, iar conducatorii lor sunt niste dictatori sau...macar semi-dictatori. Atunci, cum se face ca, fara banii tocmai a acestor doua state comuniste, de situatia economica a SUA s-ar cam alege praful???

Unii sunt chiar prosti. Altii sunt atat de ignoranti incat pot fi manipulati din doua "vorbe". Dar, desi putini, mai sunt si oameni care inca stiu sa-si foloseasca CREIERUL si nu inghit aceste "galusti" propagandistice contra Rusiei chiar daca....spre exemplu, cum este cazul meu, AM TOATE MOTIVELE DIN LUME SA DETEST RUSIA PENTRU CEEA CE A SUFERIT FAMILIA MEA IN ANII '50.

Cui ii foloseste a situatie conflictuala in Europa de Est? Ca de obicei, asa cum au procedat mereu in istorie, AMERICANII, isi duc razboaiele foarte departe de granitele lor. Acest lucru m-a enervat intotdeauna.

V-am mai spus, pana la urma, in ultimii 25 de ani, nu cred ca exista cineva care sa fi vazut TRUPE RUSESTI "adulmecand" pe langa granitele SUA, insa....invers, da. Rea sau buna, comunista sau nu, Maica Rusie, cel putin in ultimul sfert de secol, a stat cuminte intre granitele sale. Hai sa n-o provocam inutil!

P.S. Inca o data imi cer scuze daca v-am plictisit cu acest subiect, poate, putin important pentru multi dintre voi. Promit ca a fost ultimul comentariu scris pe aceasta tema. 

4 comentarii:

  1. Ai o gandire limpede si echidistanta. Imi placi la acest capitol si consider ca ai dreptate. Sincer nici nu prea as mai avea multe de adaugat la modul cum ai prezentat situatia. Eu totusi consider ca e multa manipulare la mijloc, ne sunt spalate creierele pe la tv, si realitatea e cu totul alta. Nu sunt fan Rusia,China,Iran, Syria, sau alte tari de acest gen, dar de mai bine de 12 luni urmaresc situatia din Syria si ma ingrozesc la ce se petrece acolo. Dupa sute de ore de video pe youtube am ajuns la o singura concluzie : Bashar isi apara tara sprijinit de Rusia si Iran. De aici, reiterez situatia Rusiei. Crimeea a fost dintotdeaua a Rusiei si atat. Daca noi nu stim sa ne aparam teritorile e problema noastra, altii stiu. In fine, ar fii multe de discutat, dar sa-i lasam pe cei de la tv sa emita "radiatii". We keep in touch :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Nici eu nu sunt fan al vreuneu mari sau mai mici puteri. Incerc sa am o gandire echidistanta. Atat...nimic mai mult.

    RăspundețiȘtergere
  3. Привет ! Sunt de acord cu ce ati scris aici referitor la conflictul Rusia-Ucraina . Recunosc ca sunt partinitor , si am vederi pro ruse , dar serios acum , cum sa nu ti se faca sila / scarba / etc. cand vezi politica externa americana ?! ( nu ma refer la dvs, ci in general )

    Americanii tot mereu vor sa para baietii buni , aparatorii drepturilor omului , dar culmea , numai in zonele unde au interese . De ce nu intervin si in Coreea de Nord , si alte state africane care-s vai de mama lor ? ...

    Si bine ati punctat ca SuA tot poarta razboaie dar numai departe de casa , ca daca era la ei ... ce treaba aveau ei sa intervina in Ucraina ? sunt frati cu ei sau ce ? Ce ar fi , ipotetic vb , sa se iste un conflict in Canada sau Mexic , si sa vina si rusii fuga sa se bage in seama ? Nu le-ar conveni americanilor , nu (?!) cred ca imediat ar fi in stare sa riposteze cu orice pret ( vezi Hiroshima ) . Cu asta , am incheiat .

    Ps: Ptr prima data aici . Ma abonez :) . До свидания!




    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Apreciez enorm ca ati inceput prin a recunoaste anumite "simpatii". Totusi, analizand textul, nu mi-a parut deloc ca ati avea o parere partinitoare ci...chiar "echilibrata". Oricand, atata timp cat veti avea aceeasi exprimare eleganta si deloc ofensatoare, sunteti binevenit pe acest "modest" teritoriu virtual.

      Ștergere