...

...

...

...

.

ATENTIE!!! Din motive pe care nu le cunosc, dar le pot banui avand in vedere anumite pareri exprimate pe acest blog, mai ales in ultimul an si jumatate, PROBABIL, CINEVA PRICEPUT a reusit sa-mi anuleze sectiunea care permitea cititorilor sa se aboneze (gratuit) prin e-mail la blogul meu, iar, in plus, a reusit sa anuleze toate setarile unor cititori care primeau pe e-mail continut atunci cand postam ceva pe blog! Acest lucru l-am aflat zilele trecute, absolut intamplator, de la o cititoare (care m-a intrebat de ce nu mai scriu pe blog, pentru ca nu a mai primit prin e-mail nicio notificare de la blogul meu de peste 1 an de zile) motiv pentru care fac urmatorul anunt: CINE DORESTE SA PRIMEADCA PE E-MAIL (bineinteles, gratuit) CONTINUTUL POSTARILOR MELE, VA FI NEVOIT SA-MI SCRIE PE ADRESA DE E-MAIL mirciulica232@yahoo.com CA DORESTE ACEST LUCRU, IAR EU II VOI FACE O INVITATIE PRIN E-MAIL. Altfel, nu se poate (am verificat), pentru ca...cineva priceput a avut grija sa nu se poata! :)))

.

.

luni, 17 martie 2014

FERTILIZAREA IN VITRO, SUPORTATA SAU NU, DE CATRE STAT?

Buna ziua, dragii mei!

In aceste zile se desfasoara discutii aprinse vis-a-vis de oportunitatea sau nu, ca FERTILIZARILE IN VITRO sa fie decontate prin Fondul Unic de Asigurari Sociale. Parlamentarii din comisiile de sanatate au pareri impartite: unii considera oportuna decotarea imediata a cheltuielilor cu vertilizarea in vitro, altii accepta ideea insa...considera ca in acest moment nu poate fi posibila deoarece exista alte prioritati in domeniul "sanatatii", samd.

Poate va intrebati ce m-a determinat sa scriu despre acest subiect. Pai, o declaratie a unei doamne deputat. (va lamuresc imediat) Dar inainte, as vrea sa punctez faptul ca, Romania, a demarat in anul 2011 un program national de fertilizare in vitro care a fost sistat in 2013 de fostul ministru al sanatatii Eugen Nicolaescu. Practic, conform statisticilor, in cele 15 luni de functionare a "programului" s-au nascut 300 de copii, contributia statului fiind de 1.300.000 euro. (retineti suma)

Acum, vreau sa va lamuresc cu acea declaratie care m-a determinat sa scriu acest comentariu. Declaratia a aparut in presa de azi si ii apartine unei doamne deputat, LUCRETI ROSCA, (de profesie doctor in medicina fizica si recuperare) care, incercand sa argumenteze, de ce, nu este de acord ca procedura de fertilizare in vitro sa fie suportata de catre stat, declara:

"(...) Ca sa faci un copil cand nu ti-l da Dumnezeu, CA ESTE UN BUN PE CARE TI-L DORESTI, nu trebuie sa contribuie societatea la asa ceva."


Dupa cum ati observat, topica nu este cea mai fericita insa am inteles ceea ce a vrut sa spuna doamna deputat. Mai pe romaneste, un copil pe care nu ti-l da Dumnezeu este un "BUN" pe care ti-l doresti asa ca, trebuie sa suporti cheltuielile fertilizarii in vitro, fara a te astepta ca societatea sa suporte costurile.

VA JUR CA DECLARATIA DE MAI SUS ESTE UNA DINTRE CELE MAI IGNORANTE (incerc sa fiu extrem de fin in exprimare) DIN CATE AM INTALNIT IN VIATA MEA !

De ce imi permit a uzita sintagma "DECLARATIE IGNORANTA", mai cu seama cand fac referire la ceea ce a declarat un deputat din Parlamentul Romaniei?

Pai, asa cum v-am obisnuit, va voi prezenta si argumentatia!

Conform statisticilor 1 din 6 cupluri sufera de infertilitate. Din umilu-mi punct de vedere, profan, desigur, nu are absolut nicio importanta daca inferilitatea este din nastere sau a fost dobandita in timpul vietii (ca sa poata fi considerata boala si, implicit, sa fie decontata de stat), important fiind doar faptul ca, ITI DORESTI DIN TOT SUFLETUL SA DEVII PARINTE SI, CU FIECARE ZI CARE TRECE SI NU POTI PROCREA, PUR SI SIMPLU SIMTI CA INNEBUNESTI!

Am cunoscut in viata mea foarte multe persoane care ISI DORESC CU DISPERARE COPII si, din pacate, in ciuda tuturor eforturilor (inclusiv financiare) nu au reusit a avea. Altii, mai norocosi, cu ajutorul fertilizarii in vitro, pana la urma au reusit sa aiba un copil. Bineinteles, trebuie sa mai adaug si pe acei parinti care, dand dovada de mare curaj si caracter, vazand ca nu au nicio sansa sa procreeze natural sau cu ajutorul "stiintei", au decis sa ADOPTE un copil.

Doamna deputat LUCRETIA ROSCA, credeti oare ca, toate aceste categorii de persoane mai sus mentionate AU FACUT URIASE SACRIFICII doar pentru a-si indeplini dorinta de a avea un "BUN" ???

Este plina mass-media de exemple de parinti carora, DUPA RATIONAMENTUL DVS., le-a dat Dumnezeu cate 4-5-6 copii si...ii trateaza precum niste "BUNURI" lipsite de orice valoare. Nu le ofera educatie, grija, caldura parinteasca, iar in plus, sunt destule cazuri in care chiar ii OFERA SPRE VANZARE!

Cum dealtfel exista si persoane devenite parinti NUMAI CA URMARE A "STIINTEI" SAU...A PROCEDURII DE ADOPTIE dar care, desi conform rationamentului dvs., sunt doar niste persoane care si-au dorit un "BUN", le ofera acelor copii toata dragostea si grija din lume.

V-as intreba, cu respectul cuvenit unui deputat in Parlamentul Romaniei (nu sunt ironic), care este diferenta intre MINE, parinte devenit pe cale naturala prin vointa lui Dumnezeu si...o cunostinta de-a mea, parinte, deasemenea dar...in urma PROCEDURII DE FERTILIZARE IN VITRO???

Cumva EU...pentru ca Dumnezeu mi-a permis sa pot procrea natural, mi-am dorit cu adevarat A FI PARINTE, iar cunostinta mea care, din pacate, numai cu ajutorul "stiinte" a reusit intr-un final sa aiba copil, si-a dorit doar sa aiba un "BUN"???

Declaratia dvs. este absolut halucinanta si...dupa cum lesne puteti observa din demonstratia de mai sus, LIPSITA TOTAL DE ACOPERIRE IN REALITATE ! (am evitat sa spun logica) Daca aceasta declaratie era facuta de catre un barbat, poate ca as fi avut oarece intelegere insa, fiind facuta de catre o femeie (poate chiar si "mama") iar in plus, DOCTOR de profesie...imi pare de neacceptat.

Spuneti dvs., precum alti colegi parlamentari ca...EXISTA ALTE PRIORITATI SI, FIRESC, BANII NU PREA AJUNG.

Pai, hai sa va ofer doar doua exemple (asa, din postura unui profan in materie) de unde s-ar fi putut gasi finantare pentru reluarea programului de fertilizare in vitro:

1.) chiar ieri, toate jurnalele de stiri au fost "inundate" de frauda pe care Corpul de Control al Primului Ministru a descoperit-o in managementul unui important spital bucurestean. S-au facut "achizitii" ilegale (unele cu adaos de 2600%) in suma de MILIOANE DE EURO !!!

ATENTIE DOAMNA DEPUTAT...MILIOANE DE EURO !!!

Si...doar un caz, ultimul descoperit!

2.) nu demult, absolut intamplator, am vazut un reportaj la una dintre televiziuni, cu privire la programul "CARDURILE DE SANATATE" care, daca nu ma inseala memoria, chiar ministrul Eugen Nicolaescu l-a sustinut foarte tare. Stiti cati bani o sa cheltuiasca STATUL numai pentru trimiterea prin posta a acelor carduri de sanatate? Probabil stiti...MULTE ALTE MILIOANE DE EURO!

Nu stiu cata importanta au acele carduri de sanatate (repet, sunt profan) insa...pot totusi a ma intreba, de ce, acele carduri de sanatate ar fi mai importante decat VIITORUL TARII si...nu sunt patetic. Conform statisticilor oficiale, rata fertilitatii a scazut din 1989 pana in prezent de la 3 copii/femeie la 1,3 copii/femeie. Asa ca, tot conform previziunilor oficiale, in anul 2050, Romania va ajunge sa aiba o populatie de 14 milioane fata de 19 milioane cat are in prezent si, 23 de milioane cat avea in 1989.

Doamna deputat Lucretia Rosca desi...DOAR O PARERE, consider oportun a retracta nefericita declaratie pe care ati facut-o. Cu totii gresim, cu totii avem momente de proata inspiratie, pe toti, uneori, ne ia gura pe dinainte insa...IMPORTANT ESTE SA REALIZAM CA AM GRESIT!

Iar dvs, din umilu-mi punct de vedere....ATI GRESIT!

Bineinteles, DOAR O PARERE.

P.S. Daca pe parcursul celor 15 luni cat a apucat sa functioneze Programul National de Fertilizare in Vitro, efortul statului a fost de 1,3 milioane euro, iar rezultatul a fost de 300 de copii nascuti cu succes, imi pare o suma JENANT DE MICA in raport cu "jaful" urias din banii publici ce se deruleaza in sistemul romanesc de sanatate, scos la iveala de catre organele de control ale statului.  

4 comentarii:

  1. Luand in considerare toate "argumentele" pro enumerate de tine... pentru mine sunt nefondate pentru a avea pretentia ca fertilizarea in vitro sa fie sustinuta din banii statului, in conditiile in care exista un numar foarte mare si in continua crestere din ce stiu eu, de copii abandonati... asa ca cine vrea copii... poate sa renunte la mandria de a perpetua codul lor genetic mandri nevoie mare de cine sunt ei si de cat de importanti sunt si sa...adopte copilasi abandonati si singuri pe lume! Traim intr-o lume atat de cruda...incat nu mi se pare realistic sa acordam o asemenea importanta fertilizarii in vritro cand oamenii bolnavii nu au sprijinul necesar pentru a-si "alina" suferinta, ca sa nu mai zic pentru a incerca sa se vindece... cine nu a cunoscut spitalul, bisturiul si suferinta de abia se mai poate respira zice ca "suferinta" lui, si anume ca nu poate sa procreeze (ma umfla rasul) este (de vezi Doamne) ...de nedescris...jalnic!!! Oamenii astia nu stiu ce inseamna adevarata suferinta, si aici vorbesc strict de suferinta fizica, boala... care dincolo de probleme , vezi Doamne npsihice si emotionale creatde de "nesansa" preocreerii sufera, atunci ce simte un om care traieste zi si noapte in chin, care abia respira, ce simte un copil abandonat si singur ..in lumea ASTA in care traim..?!

    RăspundețiȘtergere
  2. Serios acum, este datoria infertililor sa creasca copiii nedoriti ai altora?
    Cred ca tu nu stii ce inseamna suferinta. A fi infertil este o boala. Infertilitatea poate de asemenea sa fie consecinta unei boli. Unele astfel de boli sunt foarte dureroase, ai auzit de endometrioza? De laparoscopie doar pt diagnostic? Dar de depresia cauzata de infertilitate ai auzit? E clar ca nu stii ce inseamna infertilitatea, dar totusi vorbesti de parca ai sti. Tu nu vrei sa suporti din taxele tale costurile fiv-urilor unor persoane care altfel nu pot avea copiii. Atunci ei de ce sa plateasca din taxele lor scoala copiilor tai? Concediul de maternitate al sotiei tale? Eu propun sa dovedesti tu cat de bun si altruist esti si sa adopti un copil. Chiar daca ai deja, chiar daca nu iti doresti. E usor cand ai copii acasa, sau nu ti-ii doresti sa zici "adopta, fa o fapta buna!" Fa tu o fapta buna.... ah.. e greu, nu?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna seara! Jur...daca modul in care te-ai exprimat in scris, nu mi-ar fi facut o parere excelenta, prezentul raspuns pe care ti-l dau, ar fi fost foarte dur! Asa insa, cu blandete, iti voi spune doar atat: MAI CITESTE INCA O DATA POSTAREA MEA!!! Iar daca, si dupa ce o vei reciti, tot vei ramane la concluzia ca eu sunt impotriva suportarii de catre stat a tratamentelor de fertilizare, fara suparare....PROSTIA ESTE IRECUPERABILA! Unde ai citit in postarea la care ti-ai lasat parerea, ca eu as fi impotriva???? Asa se intampla cand intri pe un blog si citesti o postare "pe diagonala".

      Ștergere
    2. Buna,

      Scuze, raspunsul meu era pentru comentariul anonimului de mai sus, nu la postarea ta Mirciulica.

      Ștergere