...

...

...

...

.

ATENTIE!!! Din motive pe care nu le cunosc, dar le pot banui avand in vedere anumite pareri exprimate pe acest blog, mai ales in ultimul an si jumatate, PROBABIL, CINEVA PRICEPUT a reusit sa-mi anuleze sectiunea care permitea cititorilor sa se aboneze (gratuit) prin e-mail la blogul meu, iar, in plus, a reusit sa anuleze toate setarile unor cititori care primeau pe e-mail continut atunci cand postam ceva pe blog! Acest lucru l-am aflat zilele trecute, absolut intamplator, de la o cititoare (care m-a intrebat de ce nu mai scriu pe blog, pentru ca nu a mai primit prin e-mail nicio notificare de la blogul meu de peste 1 an de zile) motiv pentru care fac urmatorul anunt: CINE DORESTE SA PRIMEADCA PE E-MAIL (bineinteles, gratuit) CONTINUTUL POSTARILOR MELE, VA FI NEVOIT SA-MI SCRIE PE ADRESA DE E-MAIL mirciulica232@yahoo.com CA DORESTE ACEST LUCRU, IAR EU II VOI FACE O INVITATIE PRIN E-MAIL. Altfel, nu se poate (am verificat), pentru ca...cineva priceput a avut grija sa nu se poata! :)))

.

.

marți, 18 martie 2014

DE CE PROVOCAM CONTINUU "MAICA RUSIE?

Buna ziua, dragii mei!

Situatia conflictuala din Ucraina imi suscina pe deplin interesul. Incerc sa inteleg cat mai bine ceea ce s-a intamplat acolo si sa am o parere echidistanta. In plus, nu trebuie deloc neglijat "focarul" de conflic existent in Peninsula Crimeea. Din punctul meu de vedere, dupa ce am citit toate opiniile exprimate pe acest subiect, imi pun o intrebare:

DE CE PROVOCAM RUSIA?

NOTA: Fac precizarea ca niciodata nu am fost un sustinator al rusilor. Mai mult, provin dintr-o familie care a avut imens de suferit in anii '50 cand sovieticii au invadat Romania. Tot neamul meu de la maimuta si pana la mine, nu a vazut niciodata cu ochi buni pe Maica Rusie. Insa....ATENTIE....acest lucru nu ma impiedica sa fiu realist si echidistant in analiza, tocmai pentru ca urasc sa fiu penibil.

Asadar, pana in 1989 mapamondul era impartit in doua: OCCIDENTUL condus de SUA si COMUNISMUL condus de URSS. Dupa caderea comunismului (culmea, initiata chiar de fostul conducator al URSS, Mihail Gorbaciov...prietenii stiu de ce), colosul rusesc a inceput sa se destrame. Practic, rand pe rand, o multime de republici ce faceau parte din URSS si-au declarat independenta in urma VOINTEI POPULARE.

Nu mai intru in amanunte si revin la prezent cand, ceva ce era absolut de neconceput acum 25 de ani, azi...este o realitate: AMERICANII PRIN INTERMEDIUL "NATO" AU AJUNS SA AIBA BAZE MILITARE LA DOAT O ARUNCATURA DE "BAT" DEPARTARE DE MAICA RUSIE. (Romania, Polonia, poate si tarile baltice)

Numai un TAMPIT SAU UN IPOCRIT poate sustine cu ochi senini ca acest lucru nu este extrem de deranjant si, totodata, periculos pentru Maica Rusie. Ce tara din lume nu si-ar proteja interesele sau, ar fi de acord sa-si piarda din sfera de putere si influenta? Cumva SUA ar acccepta vreodata asa ceva? Nici pomeneala. Ba din contra, incerca pe cat posibil sa-si mareasca raza de "influenta". (vezi tarile invadate sub pretextul NICIODATA DOVEDIT ca ar detine arme nucleare)

Acum, din umilu-mi punct de vedere, ma intreb sincer, DE CE ESTE PROVOCATA RUSIA?

Ok, a acceptat ca tarile baltice sa intre in NATO. A mai acceptat sa piarda din zona de influenta si Romania, Polonia, Bulgaria, samd. Acum, sincer, cat de IPOCRITI putem sa fim incat sa ni se para normal ca Maica Rusie sa accepte fara nicio reactie sa piarda si Ucraina din zona sa de influenta? Altfel spus, sa ajunga bazele militare americane la doar o "palma" de Moscova. Sa fim seriosi, inclusiv eu, care am toate motivele din lume sa nu-i simpatizez pe rusi, nu pot sa accept ca fiind logic acest lucru.

Pana la urma, Maica Rusie, precum SUA si celelalte mari puteri ale lumii incearca sa-si apere si protejeze interesele. In Ucraina totul era bine pana in momentul in care fostul presedinte Ianukovici a refuzat sa semneze tratatul de cooperare cu UE. Pana atunci, intreaga comunitate UE nu avea nicio problema cu faptul ca Ianukovici ar fi fost vreun dictator nemilos, detinator al unei averi colosale pe spatele poporului ucrainian. Cancelarul Germaniei sau presedintele Frantei nu aveau vreo problema sa stea la aceeasi masa cu "dictatorul", sa rada si sa glumeasca cu el, samd.

In momentul in care, pe ultima "suta", Ianukovici s-a "intors" si a ales continuaea colaborarii cu Moscova in schimbul unui ajutor imediat si FARA CONDITII in suma de 10 miliarde de euro, brusc...a devenit in ochii conducatorilor UE cel mi mare inamic. Ce a urmat? Stim cu totii insa...daca acceptam ca acele sute de mii de persoane care au demonstrat in "Euro Maidan" ar reprezenta VOINTA POPULARA care pana la urma si-a impus punctul de vedere (Ianukovici fiind demis de catre parlamentul ucrainian), de ce sa nu acceptam potrivit aceluaiasi PRINCIPIU, ca si locuitorii Peninsulei Crimeea, de data aceasta, chiar printr-un REFERENDUM, au decis sa-si proclame independenta si sa mearga langa Maica Rusie?

Sincer, de ce?

Pai, pana la urma, pe acel EURO MAIDAN din Ucraina au fost prezente doar cateva sute de mii de persoane (ok, hai sa spunem milioane, adaugand si sustinatorii care nu au iesit in strada), insa nimeni nu stie (pentru ca nu s-a facut referendum) daca acestia reprezinta cu adevarat MAJORITATEA!

In schimb, datele oficiale spun ca, la referendumul desfasurat in Peninsula Crimeea, din totalul celor 1,5 milioane de locuitori cu drept de vot, 90% dintre ei au votat pentru INDEPENDENTA SI ALIPIREA DE MAICA RUSIE!

Fratilor, matematica este simpla! Daca 90% dintre persoanele cu drept de vot au ales "ceva", de ce este NECONSTITUTIONAL SI NU TREBUIE RECUNOSCUTA VOINTA LOR?

Mai cu seama ca, cei care s-au documentat stiu ca Peninsula Crimeea a apartinut dintotdeauna Rusiei, fiind cedata Ucrainei de catre fostul mare lider sovietic Nikita Hrusciov, in anul 1954. Dar, atunci, acest lucru avea foarte putina importanta, avand in vedere ca, Ucraina si Rusia erau state "surori" in cadrul URSS.

Fratilor, multi m-au intrebat de ce nu am intrat in politica desi...am fost ofertat de cateva ori. Pai, raspunsul este simplu: IMI PLACE SA AM PROPRIILE OPINII BAZATE PE LOGICA!

Si, tocmai aceste opinii bazate pe LOGICA imi contureaza cat mai clar ideea ca, din pacate, cineva intinde "coarda" rau de tot si, tot din pacate, greseste fundamental cand provoaca Maica Rusie care, sa fim seriosi, pentru aceia ce inca reusesc a fi echidistanti, nu au cum sa NU se mire ca, in acesti ultimi 25 de ani, a acceptat infinit mai multe lucruri decat ne-am fi putut imagina.

Oare, chiar il credem pe Vladimir Putin un mosulet senil, asa cum l-a catalogat cancelarul Germaniei???

Consider ca ma pricep destul de bine la oameni, iar privindu-l pe Putin, vad un conducator de 10 ori mai bun si care emana de 10 ori mai multa forta decat multi dintre conducatorii UE. Acum, ce vrem? Sa accepte ca "varful" rachetelor americane sa-i bata in "geamul" Moscovei?

Hai sa fim seriosi, indiferent cat de mult nu ne plac rusii, asa ceva nu se va intampla vreodata!

Daca este sa fim corecti si sa gandim dupa principiul "VOINTA POPULARA HOTARASTE" deocamdata, pana cand vor avea loc noile alegeri in Ucraina, doar Peninsula Crimeea se incadreaza in legitimitate pentru ca....90% din populatia cu drept de vot si-a hotarat destinul. V-ati uitat la acele zeci de mii de persoane iesite in strada dupa referendum? Bai, fratilor, oamenii aceia plangeau de fericire si, doar un idiot ar putea crede ca nu vor langa Maica Rusie, langa care au si fost pana in 1954.

Asadar, recunosti "noua putere" de la Kiev (in niciun caz aleasa prin votul ucrainienilor) dar nu recunosti rezulatul unui referendum desfasurat in Crimeea la care 90% din populatia cu drept de vot SI-A EXPRIMAT VOINTA!

Daca voua vi se pare LOGIC, mie desi...n-am absolut niciun strop de simpatie fata de Rusia si, inca ma mai incearca tristetea fata de soarta tragica a bunicului meu care, in momentul invadarii Romaniei de catre soivietici, din magistrat a ajuns sa dea cu "sapa", totusi....NU-MI PARE DELOC LOGIC!



De ce credeti ca Maica Rusie s-a "miscat" atat de repede cu Peninsula Crimeea?

Pai, este axiomatic. In Peninsula Crimeea detine baze militare si ARMAMENT NUCLEAR, in conditiile in care, noua "putere" de la Kiev ii este pe deplin ostila si...in schimb, pe deplin prietena UE. Bai, este o chestiune de bun simt sa te astepti ca si Maica Rusie sa dea o replica si, pana la urma, sa-si apere interesul pe UN TERITORIU CE DINTOTDEAUNA A FOST RUSESC!

Un ultim aspect: In ultimii 25 de ani cu totii vedem ca SUA tot incearca si resuseste sa-si largeasca zona de putere si influenta la mii si mii de km departare de granitele sale (nu spun ca este rau), in timp ce....Maica Rusie, nu numai ca nu a castigat influenta si putere, dar a si acceptat sa piarda multiple "teritorii" (Ucraina, Georgia, Lituania, Letonia, Estonia, samd).

ATUNCI, DE CE OARE, PROVOCAM CONTINUU "MAICA RUSIE"?

Bineinteles, DOAR O PARERE.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu