...

...

...

...

.

ATENTIE!!! Din motive pe care nu le cunosc, dar le pot banui avand in vedere anumite pareri exprimate pe acest blog, mai ales in ultimul an si jumatate, PROBABIL, CINEVA PRICEPUT a reusit sa-mi anuleze sectiunea care permitea cititorilor sa se aboneze (gratuit) prin e-mail la blogul meu, iar, in plus, a reusit sa anuleze toate setarile unor cititori care primeau pe e-mail continut atunci cand postam ceva pe blog! Acest lucru l-am aflat zilele trecute, absolut intamplator, de la o cititoare (care m-a intrebat de ce nu mai scriu pe blog, pentru ca nu a mai primit prin e-mail nicio notificare de la blogul meu de peste 1 an de zile) motiv pentru care fac urmatorul anunt: CINE DORESTE SA PRIMEADCA PE E-MAIL (bineinteles, gratuit) CONTINUTUL POSTARILOR MELE, VA FI NEVOIT SA-MI SCRIE PE ADRESA DE E-MAIL mirciulica232@yahoo.com CA DORESTE ACEST LUCRU, IAR EU II VOI FACE O INVITATIE PRIN E-MAIL. Altfel, nu se poate (am verificat), pentru ca...cineva priceput a avut grija sa nu se poata! :)))

.

.

duminică, 23 martie 2014

CAND NE CEREM SCUZE?

Buna dimineata, dragii mei!

Recent, pe unul din site-urile de socializare, in cadrul unui profil, am gasit un text (gandire proprie sau citat...nu stiu exact) dar care suna destul de interesant, asa ca am sa vi-l prezint si voua:

"A-ti cere scuze, nu inseamna neaparat ca tu ai gresit iar celalalt a avut dreptate. Ci ca pretuiesti relatia cu acel om mai presus de orgoliu personal"

Repet, nu stiu daca este "gandire proprie" sau vreun "citat" preluat de undeva insa imi pare extrem de interesant, numai si pentru ca foarte multe persoane procedeaza in aceasta maniera...TOTAL GRESITA, din punctul meu de vedere. Hai sa vedem de ce.

De cate ori nu ati auzit pe cineva spunand "Mi-am cerut scuze desi nu eram vinovat/a"? Cu siguanta ca pe multi insa...acest lucru poate fi acceptat ca NORMAL numai in cazul in care "scuzele" au fost adresate unui sef ierarhic inflexibil (evit sa spun idiot), vecine de bloc isterice, functionar public scrupulos de a carei "patalama" ai neaparata nevoie, samd...insa, ATENTIE...cu majoritatea acestor persoane nu ai o relatie si, chiar daca o ai (spre exemplu seful ierarhic sau vecina de bloc) nu este absolut deloc importanta pentru tine! Ti-ai cerut scuze in mod diplomatic pentru a "taia" de la radacina" o discutie in contradictoriu care, cel mult, te-ar fi umplut de energie negativa si ti-ar fi stricat ziua.

INSA A-TI CERE SCUZE (desi nu ai gresit) IN FATA UNEI PERSOANE CU CARE AI O RELATIE IMPORTANTA DIN PUNCT DE VEDERE SUFLETESTE, ESTE CEA MAI MARE GRESEALA!!!

Prin "scuzele" pe care ti le ceri desi NU ESTI VINOVAT SAU NU AI GRESIT CU NIMIC, nu numai ca dovedesti ca acea relatie cu persoana care te acuza este extrem de putin importanta pentru tine, dar in plus...ii "consolidezi" respectivei persoane gandirea eronata! Nu poti avea o relatie cu cineva despre care spui ca ESTE IMPORTANTA SUFLETESTE PENTRU TINE si...in loc sa "lupti" pentru a-i arata ca are un rationament gresit iar acuzele adresate nu au niciun fundament, preferi sa spui "Ok, am gresit, imi cer scuze". Daca o faci...demonstrezi exact contrariul.

Personal, am fost si sunt genul de om care imi cer scuze in secunda doi daca constientizez ca am gresit cu ceva fata de un tert (inclusiv in genunchi daca este nevoie, mai cu seama daca respectiva persoana este importanta pentru sufletul meu) insa...NICIODATA NU MI-AS CERE SCUZE SI AS ACCEPTA CA AM GRESIT DACA NU AM FACUT-O, decat in conditiile pe care le-am enuntat la inceputul comentariului (sef, vecina, functionar, etc) ce tin de "diplomatie" si evitarea incarcarii cu energie negativa.

Sa-i demonstrezi cuiva ca a gresit in gandire, deseori, este o MISIUNE EXTREM DE GREA SI CONSUMATOARE DE MULTA ENERGIE pe care, in special persoanele superficiale evita sa o faca, chiar daca este vorba de cineva foarte apropiat lor. Prefera sa spuna "Ok, am gresit eu, scuza-ma", foarte putin pasandu-le daca prin aceasta abordare nu fac altceva decat il "ingroapa" si mai tare pe respectivul/a intr-o gandire total gresita generatoare de acuze nefondate.

Bineinteles, DOAR O PARERE.

P.S. Fara discutie ca in cazul unei dispute intre doua persoane, foarte importanta este STIINTA cu care ambele stiu sa cantareasca argumentatia si sa-si desemneze partea de vina. Bineinteles ca, spre exemplu, in disputa cu un sef, este inutil sa incerci a-i demonstra ca te acuza degeaba (daca nu este ceva foarte grav) pentru ca 99 dintre 100 de sefi traiesc cu impresia ca, AXIOMATIC, dreptatea este numai de partea lor, iar in cazul MIRACULOS in care au capacitatea sa realizeze ca nu au dreptate si acuzele sunt nefondate, nu vor avea puterea sa recunoasca pentru ca....deh, un sef adevarat nu greseste niciodata! :):):)

2 comentarii:

  1. Pace !

    A fost un adevarat deliciu pentru mine , sa citesc asemenea ganduri .
    In viata de zi cu zi , problema cu cerutul de iertare , apare destul de des , faza este ca , din orgoliu , multi prefera sa taca , chiar daca relatia cu persoana in cauza are de suferit . Multi vad intr-o cerere de iertare , un semn de slabiciune ( mai ales daca cererea vine de la un barbat ) , insa , adevarul este ca , de fapt , e un semn de mare caracter , si putere sa recunosti ca ai facut-o de oaie !!

    Subiectul este un pic filosofic si interesant in acelasi timp , insa nu are rost sa il dezvolt mai mult decat ati facut-o dvs . O sa mai punctez doar faptul ca , la fel de importanta ca si cererea de iertare , este si acordarea iertarii . Adica , atunci cand o persoana apropiata sa zicem , a dat-o in bara rau de tot si spune - IMI PARE RAU - , trebuie iertata din toata inima , caci altfel nici Dumnezeu nu ne va ierta pe noi de greselile si prostiile noastre atunci cand le facem ! ( Si ne iarta noua greselile noastre , precum si noi iertam gresitilor nostri ) .

    Respect !!

    RăspundețiȘtergere
  2. Teoretic, asa este, dar exista si foarte multi oameni care spun SCUZA-MA doar de "fatada" si, iertandu-i, nu faci altceva decat a le mai da sansa inca o data sa-ti faca o figura urata. Eu, recunosc, nu iert in orice conditii. Mea culpa

    RăspundețiȘtergere