...

...

...

...

.

ATENTIE!!! Din motive pe care nu le cunosc, dar le pot banui avand in vedere anumite pareri exprimate pe acest blog, mai ales in ultimul an si jumatate, PROBABIL, CINEVA PRICEPUT a reusit sa-mi anuleze sectiunea care permitea cititorilor sa se aboneze (gratuit) prin e-mail la blogul meu, iar, in plus, a reusit sa anuleze toate setarile unor cititori care primeau pe e-mail continut atunci cand postam ceva pe blog! Acest lucru l-am aflat zilele trecute, absolut intamplator, de la o cititoare (care m-a intrebat de ce nu mai scriu pe blog, pentru ca nu a mai primit prin e-mail nicio notificare de la blogul meu de peste 1 an de zile) motiv pentru care fac urmatorul anunt: CINE DORESTE SA PRIMEADCA PE E-MAIL (bineinteles, gratuit) CONTINUTUL POSTARILOR MELE, VA FI NEVOIT SA-MI SCRIE PE ADRESA DE E-MAIL mirciulica232@yahoo.com CA DORESTE ACEST LUCRU, IAR EU II VOI FACE O INVITATIE PRIN E-MAIL. Altfel, nu se poate (am verificat), pentru ca...cineva priceput a avut grija sa nu se poata! :)))

.

.

vineri, 28 februarie 2014

CUM ESTE ATUNCI CAND DETII UN...BLOG.

Buna seara, dragii mei!

Peste 3 ore si jumatate intram in atat de frumoasa si asteptata zi de 1 MARTIE. Cu acest prilej, doamnelor si domnisoarelor, va urez din tot sufletul sa aveti o primavara minunata si va ofer tuturor un ghiocel.


Cineva mi-a trimis un mail in care m-a rugat sa-i dau cateva sfaturi despre ceea ce inseamna sa ai un BLOG. Mai precis, respectiva persoana era interesata cum mi-a venit ideea sa deschid un blog, cat de usor sau greu am reusit sa "castig" cititori, cat timp aloc zilnic activitatii pe blog, oportunitatea de a scrie sub forma anonima sau, asa cum o fac eu....desconspirandu-mi identitatea, daca CASTIG BANI DIN BLOG, de unde ma inspir atunci cand imi aleg subiectele, samd.

Scumpilor, multi ma considera un blogger insa eu o spun raspicat ca....NU SUNT BLOGGER. Sunt un simplu individ care, atunci cand SIMT ca trebuie sa scriu despre un subiect...O FAC, fara a avea indrazneala sa ma consider vreun "formator" de opinie. In plus, va spun sincer si din tot sufletul ca, de-a lungul timpului, numai din parerile postate la comentariile scrise de mine, am descoperit suficiente persoane care prin modul impecabil in care se exprimau si, prin "cristalinul" ideilor expuse, fara probleme, daca ar lua decizia sa deschida un blog, AR SCRIE INFINIT MAI BINE DECAT O FAC EU.

Multi se mira cum de blogul "DOAR O PARERE" ocupa prima pozitie pe "palierul" sau de cautare pe Google, atata timp cat nu-i fac reclama aproape nicaieri. (cu exceptia a doua site-uri de socializare unde, va spun sincer ca multi nici nu observa la profilul meu "descrierea" in cadrul careia este mentionat, rezumandu-se a ma "cantari" doar din poze)  Toate aceste aspecte precum si multe altele le voi clarifica in randurile ce urmeaza.

CAND AR TREBUI SA IEI DECIZIA A DESCHIDE UN BLOG;

Daca aceasta decizie isi are izvorul in dorinta de A CASTIGA BANI DIN RECLAMELE DE PE BLOG, atunci....sfatul meu este s-o lasi "balta". Spun acest lucru pentru ca, in momentul in care urmaresti sa castigi bani, automat vei fi nevoit sa alergi si dupa rating. Eeee, desi poate gresesc, tocmai acela este momentul in care vei incepe sa te "prostituezi". Ce inseamna acest lucru? Inseamna ca vei aborda subiecte de rahat, vei inventa in mod jalnic tot felul de povestioare de genul CAN-CAN-ului, vei scrie extrem de comercial, samd. Foarte probabil (mai ales daca esti femeie si mai arati si bine) vei ajunge prin intermediul unei publicitati agresive a blogului pe Facebook, sa strangi suficient rating care, ulterior, prin intermediul reclamelor de pe blog, sa se transforme in ceva bani.

CUM DESCHIZI UN BLOG;

Este foarte simplu si, din minima experienta pe care o am, cred ca exista 2 variante. Prima ar fi sa apelezi la una dintre "platformele" internationale care ofera spatiu gratuit pentru blogul tau (foarte usor iti deschizi blogul) iar a doua posibilitate ar fi sa-ti cumperi un "domeniu" (te invata Google cum sa faci) care sa fie personalizat.

SA-TI DESCONSPIRI SAU....NU, IDENTITATEA;

Din punctul meu de vedere, daca vrei sa fii corect, este obligatoriu sa-ti desconspiri identitatea. Nu vad absolut niciun motiv pentru care sa scrii pe blogul tau fara a-ti desconspira identitatea si, implicit, fara a-ti asuma punctele de vedere expuse.

CAT DE GREU SAU...USOR, AJUNGI SA "CASTIGI" CITITORI;

Daca nu vei apela la metode "ieftine", cititorii....mai ales cei de calitate, nu-i castigi usor. Imi aduc aminte ca atunci cand am scris primul comentariu pe blog (in urma cu 3 ani si jumatate) ma gandeam daca va exista macar un cititor pentru blogul meu. Azi, am zeci de mii de accesari si.....chiar nu am idee cati cititori. Insa, te previn ca nu a fost deloc usor, pentru ca.....cel putin eu, am refuzat cu tarie a-mi face reclama pe Facebook unde, o singura persoana daca "distribuie" un comentariu de pe blogul tau, in foarte scurt timp vei constata explozia de "accesari".

De ce am refuzat cu incapatanare sa-i fac blogului meu reclama pe Facebook? Raspunsul este simplu: NU URMARESC RATINGUL PENTRU CA, NU VREAU SA CASTIG BANI DIN EVENTUALE RECLAME PE BLOG. Asa ca, de 3 ani si jumatate am ramas fidel ideei ca, blogul meu va avea doar trei forme de publicitate:

- din "gura in gura"; (cea care ma bucura cel mai mult)

- motoarele de cautare "Google" care, in prezent, imi ofera zi de zi noi cititori;

- site-uri de socializare marunte, a caror putere de promovare este infinit mai mica decat Facebook unde printr-un simplu "click" poti sa "distribui" un comentariu;

CUM A AJUNS BLOGUL MEU SA OCUPE PRIMA POZITIE PE "PALIERUL" SAU DE CAUTARE PE GOOGLE;

Foarte simplu insa....si foarte greu. Cand am deschis blogul si am tastat pe Google "DOAR O PARERE" desi....am "rasfoit" peste 30 de pagini pe "palierul" de cautare, nu l-am gasit. In prezent, dupa 3 ani si jumatate, EXCLUSIV DATORITA CITITORILOR (carora le multumesc pentru ca, fara ei, blogul meu n-ar mai fi existat de multa vreme), ocupa prima pozitie.

CUM ITI VIN IDEILE PENTRU COMENTARIILE POSTATE;

In momentul in care vei incepe sa te intrebi "Azi, despre ce naiba mai scriu?", in mod clar, cel putin din punctul meu de vedere, ar trebui s-o lasi balta. Cand ai un blog, ar trebui sa detii si un izvor nesecat de subiecte despre care sa vorbesti. (experienta ta de viata, subiecte ce ti-au atras atentia din viata de zi cu zi, samd) In plus, nu uita ca, prin intermediul "instrumentelor" de contact puse la dispozitia cititorilor, acestia iti vor solicita opinii vis-a-vis de diverse probleme pe care le au sau, iti vor sugera subiecte despre care doresc sa scrii. (un izvor foarte important)

FELUL IN CARE SCRII;

Poti sa scrii cum vrei, insa....SA FII SINCER SI CORECT. In acest context, in fiecare seara cand ajungi in baie sa te speli pe dinti, privindu-te in oglinda, sa nu-ti fie rusine de minciunile si inventiile scrise pe blog. Ar mai fi un aspect extrem de important: SA NU FII IPOCRIT, in sensul ca, nu poti sa arati "paiul" din ochii tuturor insa...sa nu vezi sau, sa te faci ca ai uitat "barna" din ochii tai. Nu te apuca sa scrii pe un blog daca nu esti pregatit sa recunosti si partile de "intuneric" din viata ta. Oricum, cititorii te simt !!!

CAT TIMP ESTE NECESAR SA ALOCI PE ZI BLOGULUI TAU;

In primul rand, nu este obligatoriu sa scrii zilnic. Eu, in ultima vreme scriu zilnic, datorita faptului ca am constatat in "statistici" o explozie a accesarilor si, implicit, acest lucru "obliga" la efort in plus, indiferent cat de obosit esti. Cititorii asteapta !!! Daca totusi vorbim de cat timp ai nevoie pentru scrierea, corectarea si postarea unui comentariu, exista doua aspecte:

- daca scrii un comentariu comercial tip "pastila" (cateva randuri), nu cred ca dureaza mai mult de 10 minute;

- daca scrii comentarii lungi, asa cum o fac eu, iti trebuie cel putin 1 ora si jumatate;

ACCESUL PE BLOG AL COMENTARIILOR VENITE DE LA CITITORI;

Din punctul meu de vedere desi....poti pune o gramada de "restrictii", inclusiv sa nu apara pe blog niciun comentariu pana nu il citesti in prealabil, consider ca accesul parerilor cititorilor, TREBUIE SA FIE 100% LIBER, inclusiv pentru cele venite de la "anonimi". Daca iti este frica de jigniri si injuraturi, mai bine las-o balta. Dupa cum ai vazut, eu am extins la extrem "transparenta", publicandu-mi inclusiv pe blog NUMARUL PERSONAL DE TELEFON (unicul pe care il detin) si, doar nu crezi ca toti cititorii ma plac. Cu toate acestea, nu ma suna nimeni la ora 3 dimineata ca sa-mi deranjeze somnul ci....cel mult, uneori, suna pana pe la ora 22-23 si...imi asculta vocea. (poate din curiozitate) Stii de ce? Pentru ca si cei mai aprigi contestatari ai mei, apreciaza modul extrem de lax in care permit ORICUI sa-si exprime punctul de vedere pe blogul meu, pe mail-ul sau numarul de telefon postat.

Uite, pentru ca niciodata nu-mi place sa vand "gogosi", chiar in aceste momente in care scriu, am fost anuntat pe mail ca un cititor "anonim" a postat un punct de vedere la comentariul "AMANTA SI...BARBATUL CU FAMILIE". Printre altele (poti verifica ca nu mint) respectivul cititor anonim, imi spune:

"Esti un egoist NEMERNIC SI AROGANT. Si-o arzi in cercuri restranse si crezi ca impui respect prin asta".

Crezi ca m-am suparat? Nici vorba. Respectivul cititor "anonim" care m-a gratulat in felul expus mai sus, CREDE-MA PE CUVANT, beneficiaza din partea mea de aceeasi atentie pe care o acord si celor care imi transmit felicitari sau multumiri. Daca te deranjeaza astfel de opinii, ajungand sa le restrictionezi intrarea pe blog, mai bine inchizi blogul.

Concluzie:

TINE MINTE: NU VEI REUSI SA CASTIGI CITITORI SI, IMPLICIT, SA FACI MACAR A SUPRAVIETUI BLOGUL, CU ATAT MAI PUTIN A-I ASIGURA O CRESTERE CONSTANTA, DACA NU SCRII CU PASIUNE, SINCERITATE SI CORECTITUDINE !!!

Bineinteles, DOAR O PARERE.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu