...

...

...

...

.

ATENTIE!!! Din motive pe care nu le cunosc, dar le pot banui avand in vedere anumite pareri exprimate pe acest blog, mai ales in ultimul an si jumatate, PROBABIL, CINEVA PRICEPUT a reusit sa-mi anuleze sectiunea care permitea cititorilor sa se aboneze (gratuit) prin e-mail la blogul meu, iar, in plus, a reusit sa anuleze toate setarile unor cititori care primeau pe e-mail continut atunci cand postam ceva pe blog! Acest lucru l-am aflat zilele trecute, absolut intamplator, de la o cititoare (care m-a intrebat de ce nu mai scriu pe blog, pentru ca nu a mai primit prin e-mail nicio notificare de la blogul meu de peste 1 an de zile) motiv pentru care fac urmatorul anunt: CINE DORESTE SA PRIMEADCA PE E-MAIL (bineinteles, gratuit) CONTINUTUL POSTARILOR MELE, VA FI NEVOIT SA-MI SCRIE PE ADRESA DE E-MAIL mirciulica232@yahoo.com CA DORESTE ACEST LUCRU, IAR EU II VOI FACE O INVITATIE PRIN E-MAIL. Altfel, nu se poate (am verificat), pentru ca...cineva priceput a avut grija sa nu se poata! :)))

.

.

duminică, 5 ianuarie 2014

SOFISMUL RIDICAT LA RANG DE....STEREOTIP VERBAL.

Buna seara, dragii mei!

In seara asta vreau sa va povestesc un episod care pe langa faptul ca mi s-a parut extrem de amuzant, din el, se pot trage si multe invataminte.

Noaptea de revelion mi-am petrecut-o impreuna cu unul dintre cei doi cumnati pe care ii am, undeva, la un restaurant. A doua zi, pe 1 ianuarie, am stat linistit in casa fara sa vreau sa aud de vreo "masa" sau vreo alta petrecere. Pe 2 ianuarie insa, am onorat invitatia unor rude, unde am mers impreuna cu CELALALT CUMNAT (sotul surorii mele).

Spre finalul petrecerii (a tinut vreo 9 ore), deschizandu-se la masa subiectul "INCREDERII IN OAMENI", cumnatul meu n-a ratat ocazia sa ma dea drept exemplu ca fiind "Omul care nu mai are incredere in absolut nimeni ci....doar in el".

La randu-mi, dupa ce am zambit mai mult sau mai putin amar, ridicandu-ma sa merg spre bucatarie (nu s-a fumat in casa pentru ca erau copiii), l-am intrebat TEXTUAL pe cumnatelul meu:

"CUMNATE, DAR, TU....AI INCREDERE IN OAMENI?"

Raspunsul cumnatelului meu a venit promt in timp ce ma privea fix in ochi si a sunat textual, dupa cum urmeaza:

"DAAAA, CUMNATE, NORMAL CA AM INCREDERE IN OAMENI. DE CE SA NU AM? CUM POTI TRAI FARA SA AI INCREDERE IN OAMENI?"

Am tacut si mi-am continuat drumul spre bucatarie, aprizandu-mi o tigareta. Dupa ce am terminat de fumat, m-am intors la masa si.....asigurandu-ma ca ma aude toata lumea dupa ce am spus "ATENTIE PUTIN LA MINE", l-am intrebat pe al meu cumnatel:

"Cumnate, spui ca ai incredere in OAMENI? Increderea ta functioneaza probabil ca atunci, cand, acum vreo 2 ani, te-am sunat si ti-am spus ca am nevoie urgent de 5.000 euro si...DESI ERAM FRATELE SOTIEI TALE si, desi.....STIAI CA SUNT UN OM MAI MULT DECAT CORECT SI CINSTIT, totusi...inclusiv cand ti-am spus ca tu imi dai 5.000 euro iar eu iti dau drept garantie (desi....la naiba, eram cumnati) un card pe care aveam 20.000 ron, adica, exact contravaloarea celor 5.000 de euro...ce mi-ai raspuns? Care a fost RASPUNSUL TAU?"

Cumnatelul, auzind ce intreb, s-a facut rosu ca racul la fata si....BINEINTELES, cum altfel, a inceput s-o dea "cotita" vis-a-vis de REFUZUL DIPLOMAT pe care mi l-a administrat atunci. :):):)

Nu m-am oprit si am continuat spunandu-i:

"Cumnate, din gura, ce usor este sa spui ca AI INCREDERE IN OAMENI. Iar eu, acum 2 ani de zile cand te-am sunat si te-am rugat sa-mi dai urgent 5.000 euro, nu eram ORICE OM, un strain sau....o cunostinta ci eram CUMNATUL TAU, FRATELE FEMEII CU CARE ESTI INSURAT. Si....m-ai refuzat inclusiv cand ti-am spus ca iti las drept garantie echivalentul in lei a celor 5.000 de euro." (aveam eu atunci o invarteala si nu vroiam sa afle consoarta mea)

Nu va mai povestesc si restul discutiei pentru ca nu mai are relevanta. Important este sa tragi invatamintele din acest episod banal si sa inveti pe viitor a recunoaste IPOCRITII SI.....SOFISMUL RIDICAT LA RANG DE STEREOTIP VERBAL.

Scumpilor, cati oameni n-ati intalnit in diverse situatii care spun batandu-se in piept:

- am incredere in oameni;

- stiu sa iubesc indiferent de ce am trait;

- stiu sa iert indiferent ce mi s-a intamplat;

Bla, bla, bla, lista poate continua la infinit. Nu generalizez, insa.....credeti-ma, cand veti auzi astfel de PERSOANE care rostesc asemenea sintagme, SA FITI CONVINSI ca aveti in fata cele mai nesincere si mai ipocrite declaratii. Desi, repet, ESTE DOAR O PARERE.

P.S. Nu ca ar fi important, insa celalalt cumnat al meu (cel cu care am petrecut revelionul) nu se bate nicio clipa in piept ca ARE INCREDERE IN OAMENI, insa Dumnezeu imi este martor ca daca-l sun acum, aproape de miezul noptii si ii spun doar atat "Cumnate, te rog, poti sa ma ajuti cu 10-15.000 euro, daca are.....ATENTIE MARE.....nu-mi sune decat atat: "CAND AI NEVOIE DE EI?". In rest, nu ma intreaba absolut nimic, nici cand ii voi da inapoi, nici pentru ce imi trebuie, samd.

Asta este diferenta intre un om care nu se bate cu pumnul in piept in timp ce ropsteste sintagme care dau atat de bine la imagine si....multi altii (majoritatea), care au ajuns sa ridice SOFISMUL LA RANG DE....STEREOTIP VERBAL.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu