...

...

...

...

.

ATENTIE!!! Din motive pe care nu le cunosc, dar le pot banui avand in vedere anumite pareri exprimate pe acest blog, mai ales in ultimul an si jumatate, PROBABIL, CINEVA PRICEPUT a reusit sa-mi anuleze sectiunea care permitea cititorilor sa se aboneze (gratuit) prin e-mail la blogul meu, iar, in plus, a reusit sa anuleze toate setarile unor cititori care primeau pe e-mail continut atunci cand postam ceva pe blog! Acest lucru l-am aflat zilele trecute, absolut intamplator, de la o cititoare (care m-a intrebat de ce nu mai scriu pe blog, pentru ca nu a mai primit prin e-mail nicio notificare de la blogul meu de peste 1 an de zile) motiv pentru care fac urmatorul anunt: CINE DORESTE SA PRIMEADCA PE E-MAIL (bineinteles, gratuit) CONTINUTUL POSTARILOR MELE, VA FI NEVOIT SA-MI SCRIE PE ADRESA DE E-MAIL mirciulica232@yahoo.com CA DORESTE ACEST LUCRU, IAR EU II VOI FACE O INVITATIE PRIN E-MAIL. Altfel, nu se poate (am verificat), pentru ca...cineva priceput a avut grija sa nu se poata! :)))

.

.

marți, 28 ianuarie 2014

ELE SUNT MARILE VEDETE ALE MUZICII ROMANESTI?

Buna seara, dragii mei!

Ma gandeam in aceasta seara cum, usor, usor, dar...SIGUR, industria muzicala romaneasca s-a transformat intr-o trambulina A UNOR "VOCI" ABSOLUT "MODESTE".

Mai grav, azi, daca esti o obscura cantareata si vrei sa ajungi pe prima pagina a ziarelor, nu trebuie decat a reusi prin orice mijloace, sa canti la o infecta emisiune tv sau, in oricare alt loc submediocru din punct de vedere artistic (insa, musai...mediatizat) si, SA NU PORTI CHILOTI ATUNCI CAND CHIPURILE, ITI EXPUI ACTUL ARTISTIC. Exact cum a fost cazul acelei domnisoare (la naiba dar, chiar nu stiu cum o cheama) care, acum ceva vreme (nu mai mult de 1 an) a cantat la o televiziune lasand impresia ca nu poarta chiloti, iar din acea zi, cred ca luni la rand, am vazut-o prin toata presa, intrebarea fiind: A PURTAT SAU NU, CHILOTI?

Bai, fratilor, ca sa dau doar un exemplu vis-a-vis de cat de mult a decazut mediul artistic muzical din Romania, as indrazni sa aduc in discutie inceputul anilor '90. Desi abia iesiti din comunism, in acea perioada, lumea muzicala din Romania era presarata cu MULTE VOCI ABSOLUT EXCEPTIONALE (doar cateva exemple: Angela Similea, Corina Chiriac sau, mai tinerele Madalina Manole si Monica Anghel), insa...existau si "voci modeste", precum cea a Danielei Gyorfi. (sa nu ma injurati, DOAR O PARERE).

Ce a facut atunci, Daniela Gyorfi?

Initial, a ales sa iasa din tiparul vestimentar decent, socand prin fuste incredibil de scurte pentru acea perioada. Ulterior, a fost PRIMA sau, cel putin printre primele cantarete care si-a SILICONAT SANII, expunandu-i foarte evident. Rezultatul? Si-a sporit popularitatea, incepand sa fie chemata din ce in ce mai des pe la televiziuni si concerte.

Cand n-a mai mers nici aceasta strategie, s-a apucat sa cante alaturi de MANELISTI care, intre timp, cu ajutorul unor "vedete" de televiziune precum "Teo", au iesit din umbra restaurantelor si nuntilor, ajungand pe micul ecran.

De ce, am adus spre exemplu pe Daniela Gyorfi? O sa intelegeti imediat.

In prezent, cand o cantareata precum "INA" este considerata mare vedeta, in comparatie...Daniela Gyorfi, este o mare "voce". Daca rationamentu-mi este corect, evidentiaza perfect cat de mult a putut sa decada lumea muzicala din Romania ultimilor 25 de ani.

In ultimii ani, toate ziarele ne-au expus succesul colosal pe care CANTAREATA "INA" l-a avut atat in tara dar mai ales peste hotare. Nu stiu cat de mare succes a avut sau are "INA", insa tin minte ca, am auzit-o de doua ori cantand "live" si mi-am pus mainile la urechi. In plus, am retinut parerea cantaretului MIHAI TRAISTARIU care a declarat ca, inainte sa ajunga vedeta, a ascultat-o si el pe "INA" (i-o recomandase cineva) si, nici o clipa n-a avut senzatia ca este vreo voce deosebita.

Poate gresesc, fiind afon, insa aceasta cantareata "INA", imi pare exemplul aproape perfect a unui "PRODUS" muzical "modest", dar cosmetizat si ambalat intr-un mod absolut remarcabil, care a vandut foarte bine.

Hai s-o vedem pe frumoasa "INA" cum arata in prezent:



Acum, hai sa vedem cum arata inainte de a ajunge vedeta (pana sa intervina "bisturiul", machiajul profesional si photoshop-ul).



Orice comentariu pe care l-as mai face, este absolut de prisos.

Desi toata viata am s-o condaman pe Madalina Manole pentru gestul pe care l-a facut si pentru copilasul lasat fara mama, totusi....cred ca, se intoarce in mormant cand o priveste si o asculta pe "INA", marea vedeta a Romaniei.

Tare as fi curios cum ar arata "INA" dupa numai o singura luna in care n-ar mai beneficia de armata de profesionisti care sa-i aranjeze chipul, corpul si tinuta si, sa fie obligata sa cante numai "live".

P.S. Foarte recent, in noaptea de revelion, am avut ocazia s-o ascult cantand pe o alta mare vedeta a Romaniei...."LORA". Pe langa faptul ca, spre deosebire de "INA", cred ca asupra materialului sau genetic, n-au intervenit foarte mari modificari din "bisturiu" (se vede ca este o femeie frumoasa), ca voce...cel putin din punctul meu de vedere, bineinteles, afon, este "modesta". (nu numai eu ci, toti invitatii de la masa mea, aveam tendinta sa ne punem mainile la urechi)

Atunci, la revelion, "LORA", a avut si ghinionul sa cante imediat dupa, Bitman cu trupa Holograf, care...desi, nu sunt un consumator al muzicii sale, trebuie sa recunosc ca, ARE O PRESTATIE "LIVE" ABSOLUT REMARCABILA.

Bineinteles, DOAR O PARERE.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu