...

...

...

...

.

ATENTIE!!! Din motive pe care nu le cunosc, dar le pot banui avand in vedere anumite pareri exprimate pe acest blog, mai ales in ultimul an si jumatate, PROBABIL, CINEVA PRICEPUT a reusit sa-mi anuleze sectiunea care permitea cititorilor sa se aboneze (gratuit) prin e-mail la blogul meu, iar, in plus, a reusit sa anuleze toate setarile unor cititori care primeau pe e-mail continut atunci cand postam ceva pe blog! Acest lucru l-am aflat zilele trecute, absolut intamplator, de la o cititoare (care m-a intrebat de ce nu mai scriu pe blog, pentru ca nu a mai primit prin e-mail nicio notificare de la blogul meu de peste 1 an de zile) motiv pentru care fac urmatorul anunt: CINE DORESTE SA PRIMEADCA PE E-MAIL (bineinteles, gratuit) CONTINUTUL POSTARILOR MELE, VA FI NEVOIT SA-MI SCRIE PE ADRESA DE E-MAIL mirciulica232@yahoo.com CA DORESTE ACEST LUCRU, IAR EU II VOI FACE O INVITATIE PRIN E-MAIL. Altfel, nu se poate (am verificat), pentru ca...cineva priceput a avut grija sa nu se poata! :)))

.

.

vineri, 28 ianuarie 2011

OARE, ESTE VINA....DESTINULUI ???

Buna seara, dragii mei!

Azi, cum m-am invartit, cum m-am sucit, am tot auzit invocandu-se "DESTINUL". In plus, spre seara, o tipa de pe site, care nu stiu cine este, avand o poza nereala, mi-a trimis o melodie, pe care o voi posta la finalul comentariului, in care....la un moment dat, tot "destinului" ii era atribuita, o iubire "pierduta". :):)

Asa ca, subiectul din aceasta seara, in mod clar este: "OARE, ESTE VINA...DESTINUL???"

Bai, fratilor, cel putin in umila-mi acceptiune, am considerat intotdeauna ca, DESTINUL, joaca un rol important in existenta oricarui individ, insa.....va propun sa "disecam" un pic, categoriile de evenimente pe care le putem atribui "destinului", cat si pe celelalte, pe care oamenii le atribuie tot "DESTINULUI", dar care, dupa umila mea parere, nu au absolut nicio legatura cu acesta.

Numai azi, cand vorbeam la telefon cu amica mea de pe site, Mari, care tocmai ne anuntase pe toti, prin intermediul unor postari la comentariul scris de mine aseara ("Timpul, unicul...arbitru"), faptul ca, dupa ce a avut timp de 6 ani o relatie cu un tip, bazata exclusiv pe "distractie si sex", aseara, si-a dat seama ca-l iubeste, asa cum si tipul o iubeste pe ea, am auzit din nou sintagma: "Dac-o fi sa fie bine, daca n-o fi sa fie, asta este, asa a vrut destinul".

Daca-mi este permisa o parere, si....cred ca din punctul de vedere al amicei mele Mari, sunt sigur ca-mi este permisa o parere, indraznesc a spune ca, am rezerve mari de tot, ca pe viitor o sa fie mai mult decat a fost si pana acum, intre amica mea Mari si acel barbat, pentru un simplu si unic motiv, care nu are absolut nimic de-a face cu sintagma "De-o fi sa fie, bine. De n-o fi sa fie, asa a vrut destinul".

Stiti care este motivul??? :):)

Am rezerve uriase ca Mari, il iubeste pe acel barbat (am simtit-o din intonatia vocii, dar, poate ma insel). Mai degraba impartasesc exact ce a admis si ea, in cadrul discutiei telefonice, atunci cand m-a sunat, cat si ulterior, in ultima postare la comentariul de ieri, in care ii raspundea unei alte amice de-a mea, Catalina, anume ca, exista posibilitatea ca in prezent, Mari, sa se afle, sub "euforia" uriaselor eforturi facute in aceasta saptamana de acel barbat, pentru a o recuceri.

Si....dupa cum scris si ea pe blog, "negru pe alb", in raspunsul dat Catalinei, poate peste o saptamana, iar o sa-i dea cu "flit" acelui barbat, desi....doar cu cateva ore mai devreme, "sublinia", tot intr-o postare la comentariul de ieri, ca...aseara, si-a dat seama dupa 6 ani ca il iubeste pe acel barbat.

Vedeti voi, in concluzie, am rezerve foarte mari ca relatia dintre cei doi, o sa "imbrace" vreo data, o altfel de "forma" decat cea existenta pana acum (lejera, bazata pe sex), si...daca se va dovedi ca rezervele mele sunt intemeiate, acest lucru nu poate fi atribuit DESTINULUI, asa cum mai mult ca sigur, Mari, o sa fie tentata in viitor sa spuna, ci....pentru unicul si banalul motiv ca: Chiar Mari, nu-l iubeste pe acel barbat.

Insa, este DOAR O PARERE, si....spun eu, hai sa lasam timpul sa decida. :):)

Buuuuun. Asadar, dupa cum incercam sa exemplific mai sus, oamenii au tendinta sa atribuie aproape orice eveniment pe care-l traiesc, DESTINULUI, ceea ce este cumplit de fals.

Hai, mai intai, sa luam cateva exemple, de evenimente ce pot fi atribuite fara doar si poate, DESTINULUI:

a) O persoana, se urca intr-un avion si acesta se prabuseste;

Spun eu, 100% este "mana" destinului, si....nu prea ai ce face.

b) Mergi pe strada linistit si o sticla aruncata de la etaj, iti cade in cap si te omoara.

Fara doar si poate, 100% este "mana" destinului, si nu prea ai ce face.

c) Mergi regulamentar cu masina si....o alta persoana, adoarme la volan, intrand frontal in tine, omorandu-te pe loc;

Fara doar si poate, 100% este "mana" destinului si nu prea ai ce face.

Si...lista poate continua, insa, in mod clar, aceste evenimente tragice, tin 100% de DESTIN si nu te poti impotrivi.

Acum, hai sa vedem si cealalta serie de evenimente, atribuite de oameni, tot DESTINULUI, dar care nu au absolut nicio legatura cu acesta.

a) INTALNESTI IUBIREA SI....O DISTRUGI, iar apoi, spui ca nu a fost sa fie, vinovat fiind doar destinul.

Nu dragilor, DESTINUL A FOST CAND AI INTALNIT IUBIREA (care este atat de rara), iar ulterior...ca, ti-ai batut joc de ea, asta nu mai are absolut nicio legatura cu destinul ci cu propria-ti purtare.

b) Mergi pe Dunare cu barca si....desi, nu sti sa inoti, nu porti vesta de salvare. Daca intr-un regretabil accident cu barca, te ineci si mori, acest lucru, nu mai are absolut nicio legatura cu DESTINUL, ci cu....propria-ti inconstienta si bravare.

c) Castigi la loto o suma de 3 milioane de euro, iar dupa 3 ani, nu mai ai un "sfant" in cont si traiesti in mizerie. Au fost cazuri si mai rasunatoare decat exemplul dat de mine. Asadar, faptul ca ai ajuns din nou, un om sarac, nu are absolut nicio legatura cu DESTINUL, ci cu propria-ti imbecilitate si bataie de joc, in ceea ce priveste norocul care ti-a suras. Tocmai ca, DESTINUL ti-a harazit sa ai noroc si sa castigi, iar tu....ti-ai batut joc de el.

d) Esti un afacerist in "popice" si....dupa 5 ani de cand ai deschis afacerea, iti merge foarte bine, ti-ai luat 3 vile, 5 masini, ai in cont cateva sute de mii de euro, insa....intr-o zi, fara niciun motiv, altul decat, inconstienta crunta si lipsa de "masura", te arunci intr-o afacere de care habar nu ai, foarte riscanta, in care "calci" teritoriul "smecherilor", iar dupa cateva luni, ai pierdut totul.

Din nou, aici nu este vorba de DESTIN, ci....de lacomia ta nemasurata si nejustificata. Tocmai, DESTINUL, te-a facut sa reusesti in afacerea cu "popice", facandu-te un om fara grija zilei de maine, insa....ti-ai batut joc, dorind muuuuult mai mult si riscand absolut inutil, fara a avea nevoie de mai mult.

e) Esti un tanar fotbalist super talentat. Castigi milioane de euro, insa...daca ajungi la final de cariera, cu conturile goale, dupa ce o echipa ca Chelsea, te-a dat in judecata si ti-a luat totul, plus alte conflicte cu un club ca Fiorentina, din pacate, iar....nu mai are nimic de-a face cu DESTINUL, ci...cu propria-ti purtare, necorectata ani si ani la rand.

Tocmai, ca destinul, ti-a harazit sa fi un fotbalist foarte talentat si...in plus, sa ai si norocul sa te vada cine trebuie in tinerete si sa nu ajungi sa te "pierzi" pe drum, neobservat de nimeni, asa cum s-au pierdut de-a lungul timpului pe maidanele tarii, mii si mii de tineri super talentati.

Si...lista poate continua, insa, important este sa fim rezonabili si sa acceptam ca, acel gen de evenimente nefericite enumerate mai sus, nu pot fi atribuite niciodata DESTINULUI.

In final, voi "diseca" o data in plus, cel mai des caz in care este invocat DESTINUL. Adica, iubirile "pierdute", care pana si in piesele muzicale care prezinta in versuri astfel de evenimente, in final, "vinovatul" este gasit ca fiind, tot...."DESTINUL". :):)

Baiiii, fratilor, chiar la ora asta, cand scriu acest comentariu, sunt milioane de oameni, care si-o "trag" cu spor, sau....se distreaza prin cluburi, joaca in cazinouri, se ghiftuiesc la cele mai scumpe restaurante, isi numara banii de la saltea, etc, etc....insa.....peste cateva ore cand vor pune capul pe perna, se vor gandi la acelasi lucru, si-i vor cere lui Dumnezeu, la unison, tot acelasi lucru:

SA AJUNGA SA CUNOASCA IUBIREA, MACAR O DATA IN VIATA.

Altii, mult mai putini, chiar in aceste momente in care subsemnatul scrie acest mesaj, lacrimeaza si isi musca mainile, dand vina pe DESTIN, pentru "iubirea" pe care au pierdut-o.

Sa fim extrem de clari:

PRIMA CATECORIE, INTR-ADEVAR, POATE SA INVOCE "DESTINUL", PENTRU CA, DIN PACATE, DESI AU O VIATA "SCLIPITOARE" SI PLINA DE FAST, NU AU AVUT SANSA SA INTALNEASCA IUBIREA.

Insa, cea de-a doua categorie, a acelora care isi sterg lacrima din coltul ochiului si isi frang mainile, dand vina pe DESTIN, ca au pierdut iubirea, sub nicio forma, nu pot atribui DESTINULUI, acea "pierdere".

Din nou, sa fim foarte clari:

Tocmai ca, DESTINUL, le-a fost atat de darnic, incat au avut sansa sa intalneasca iubirea, si....IUBIREA, niciodata nu poate sa fie "pierduta" ci....DOAR DISTRUSA CU BUNA STIINTA (!!!).

Cand plangi si iti musti mainile dupa o iubire "pierduta", nu te poti afla decat in una dintre, urmatoarele doua situatii:

a) ai fost iubit/a de o persoana insa...ti-ai batut joc, iar acum, in loc sa accepti realitatea, dai vina pe DESTIN, pentru distrugerea iubirii.

b) ai iubit cu disperare o persoana, insa....in loc sa accepti ca acea persoana nu te-a iubit si si-a batut joc de iubirea ta (stiu ca este extrem de greu sa accepti ca n-ai fost iubit), te minti singur ca acea persoana te-a iubit, transferand toata vina distrugerii iubitii, in "bratele" DESTINULUI.

NOTA: Evident, singurele exceptii, sunt acele iubiri "pierdute", din cauza unor evenimente tragice in care unul dintre parteneri isi pierde viata, din motive independente de vointa sa.

In restul situatiilor, a da vina pe destin, cand vorbesti de o iubire "pierduta", din punctul meu de vedere, este doar o banala practica din capitolul vietii, intitulat "A TE MINTI SINGUR", si....nu tine de "cald" decat pana la prima statie. :):)

Credeti-ma pe cuvant: O IUBIRE, niciodata (!!!), nu poate fi "pierduta" ci doar DISTRUSA, UCISA, MITRALIATA, etc. Iar ulterior, nu te poti afla decat in postura celui care a fost iubit insa si-a batut joc de iubirea celuilalt, sau....a celui care a iubit cu disperare, insa din pacate, n-a fost iubit (fapt foarte greu de acceptat, pentru majoritatea oamenilor).

Mai jos, voi reda melodia care mi-a fost trimisa azi de acea tipa necunoscuta, care coroborat cu discutia avuta la telefon cu amica mea de pe site, Mari, mi-au dat ideea acestui subiect.

Daca aveti rabdare, da-ti un click pe melodie si cititi versurile cu atentie (mie mi-au trebuit 5 citiri consecutive), iar in final, o sa vedeti ca, evident, pentru iubirea "pierduta" din aceasta piesa, este invocat tot DESTINUL :):)

9 comentarii:

  1. Buna Mirecea, asa cum se intampla foarte des ma captiveaza postarile tale si nu de putine ori mi-au dat de gandit si reflectat la unele situatii in care ma regasesc. Asa ca hai sa disecam acest "destin"
    Rezerve asa cum ai si tu ti-am comfirmat si eu...nu numai la tel ..chiar si "negru pe alb" intr-un comment, iar ceea ce va urma cu siguranta nu voi pune pe seama destinului, asa cum sti intrebari am si voi avea mereu, doar asa ne-am cunoscut : "ore cand stim ca l-am intanlit pe cel care trebuie" remeber? (era vb de intrebarile pe care le am cu el).
    Momentan si subliniez asta sunt extrem de incantata de aprecierile lui si de dorinta care inca il stapaneste de atatia ani, iar asta mi-a dat de gandit si m-a pus pe ganduri(nu o am de aur....nu sunt mare vedeta, nu sunt o miss, doar ma sti)el chiar ma iubeste si doreste sincer, asa am ajuns la concluzia ca este o dorinta reciproca pe care eu am negat-o. Asa ca asta nu am pus pe seama destinului, ci pe seama timpului care m-a facut sa decid ca e cazul sa dau o sansa, timpul a decis ca nu am petrecut atata timp doar pt sex ca doar nu e singurul cu "maciuca "care ar putea sa ma satisfaca, ceva ne-a atras si inca ne atrage, si cu siguranta nu este obisnuinta cum multi ar fi tentati sa afirme...e dorinta si pasiune ;).
    Asa ca nu am afirmat si nici nu voi afirma ca asta a fost destinul, a fost ce am ales noi. Destinul nu il da nimeni, il facem cu mana noastra si suntem direct responsabili de consecinte....placute sau neplacute, asa ca ce-o fi o fi, noi decidem....cu siguranta nu destinul....Pupoace
    PS : sti ca nu ma deranjeaza pareri, chiar imi place sa dezvolt idei, poate chiar prind niste sugestii interesante.....

    RăspundețiȘtergere
  2. f. buna ideea cu paragraful introductiv, motane :). Rearanjarea...da un aer proaspat blog-ului si permite citirea cursiva a articolului....pt cititorii veterani. :-P

    RăspundețiȘtergere
  3. Destinul îmi sărută talpa,
    Presară catifea pe deget,
    Pictează colier pe palma,
    Ce-ţi scrie dragoste în cuget.

    Destinul îmi oferă hrană,
    E pregătită din mult dor,
    Îmi face din dorinţă cană,
    În care patima are izvor.

    Destinul în clepsidră scurge,
    Clipele în care mi-ai şoptit,
    Cum sângele prin vene curge,
    Pompând destinul clocotit.

    Destinul mistuie tristeţea,
    Şi o transformă-n şevalet,
    Apoi pictează tinereţea
    Păzită straşnic de-un valet.

    Destinul ne incita la visare,
    Din vis ne construieşte scară,
    Pentru a urca plini de candoare,
    Către iubirea ce azi ne înfioară.

    Destinul calm ne suflă-n pânze,
    Ca să plutim spre lumea nouă,
    Tot el clădeşte pe verdele din frunze,
    Speranţa prinsă-n bob de rouă.

    Destinul ne înalţă casă mare,
    Dintr-un asteroid plin de mister,
    Aşterne dragostea-n sertare
    Şi –n camere, doar la parter…

    Destinul sădeşte în dubii flori,
    Ce-ncoronează tâmpla maiestuos
    Şi umple gândurile de fiori,
    Scăldându-le în trupul tumultuous.

    Destinul cade la-nvoială azi cu noi ,
    Cei ce iubim nevinovat şi-n somn,
    Destinul trimite astăzi ploi,
    Să ne iubim, minunea mea de om!
    Natasha!

    RăspundețiȘtergere
  4. :d ... intodeauna mi-au placut relatiile cu ... happy ending !!??
    Lasand la o parte destinul, ok pentru ego-ul nostru este posibilitatea optiunii ... acum, Mari are "mingea" (sau asa ne lasa sa intelegem), THE ONE este vulnerabil,
    totul pare simplu ... take it or leave it !!!
    Daca nu ... http://www.youtube.com/watch?v=oFkSMHle8-M ... :)
    Ref. destin vs. liber arbitru ... pai sa facem ce stim mai bine; copy/paste ... si alegem :
    destin (soarta, viitor) - forta sau vointa supranaturala despre care se crede că hotaraste in mod fatal si irevocabil tot ce se petrece în viata omului (fatalitate)
    liber arbitru – puterea sau abilitatea unei minti umane de a alege cursul unei actiuni, sau de a lua o decizie fara a fi influentata de cauze evenimente anterioare sau din predestinare divina
    :-s ... ar mai fi determinismul, dar .... pe cine intereseaza?!

    RăspundețiȘtergere
  5. Pentru "Natasa": Draga mea, ca de obicei, o exprimare in versuri, superba si incantatoare :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Pentru "tonia_b": Buna dimineata si bine ai venit pe blogul meu. Da, asa se pare ...."cartile" sunt in mana lui Mary, insa....am mari rezerve ca exista un fundament solid, pentru ceea ce a exprimat ca a simtit in aceasta saptamana. Timpul....o sa decida. :)

    RăspundețiȘtergere
  7. Pentru Catalina: Neata artisto! Trebuie sa recunosc ca ideea de a introduce un paragraf distinct vis-a-vis de acele cateva sugestii pentru vizitatorii care au intrat pentru prima data pe blogul meu, nu-mi apartine ci....mi-a fost sugerata de o distinsa doamna, foarte draga mie, cu care de peste 1 an de zile, imi "puncteza" fara nicio retinere, orice lucru care i se pare aiurea la mine si tot ce tine de mine. Cu ea, am avut de-a lungul timpului niste dialoguri foarte dure si fara "perdea", dar care....au adus un "plus" imens calitatii dialogului. Asa ca....deranjand-o repetativitatea acelui paragraf postat in fiecare comentariu, mi-a sugerat sa fac "ceva". Si....in sfarsit, am descoperit solutia, era la nasul meu, greu a fost mana am descoperit cum sa setez paragraful introductiv :):)

    RăspundețiȘtergere
  8. Hellooo ... am omis un amanunt : ref. happy ending ... doar in filme ... in viata reala statisticile reflecta altceva ...!!!
    Avand in vedere ca, sunt nascuta – crescuta in metropola sub influenta zodiei leului .... parerea mea sustine “rezerva” ta si adaug ca, dorinta lui The One de trecerea la “next level” dupa atatia ani mi se pare cam fortata si nu prea vad cum se va impleti relatia aia strict bazata pe sex cu o relatie care implica comunicare, renuntare, acceptare, bla bla diverse si elemente ... “electrocasnice”!!!
    Nu vreau sa fiu rautacioasa ( ... semnul zodiacal este de vina :d) dar, astept cu nerabdare continuarea ... popcorn-ul il dau eu!!!

    RăspundețiȘtergere
  9. ha ha ha...foarte interesanta presupunerile toniei......deci scumptete(asa alint eu).....fortat nu a fost de nimeni si nimik....a fost doar decisiv pentru el...pt mine asa cum a subliniat si Mircea e ceea ce am simtit si simt momentan....chiar daca am cartile in mana nu mi-a placut sa ma joc cu sentimentele...voi lasa timpul sa decida...momentan asta am decis si asta am hotarat...restul ramane de vazut....oricum mercic la toti/toate....noi sa fim sanatosi ca probleme sunt destule

    RăspundețiȘtergere