...

...

...

...

.

ATENTIE!!! Din motive pe care nu le cunosc, dar le pot banui avand in vedere anumite pareri exprimate pe acest blog, mai ales in ultimul an si jumatate, PROBABIL, CINEVA PRICEPUT a reusit sa-mi anuleze sectiunea care permitea cititorilor sa se aboneze (gratuit) prin e-mail la blogul meu, iar, in plus, a reusit sa anuleze toate setarile unor cititori care primeau pe e-mail continut atunci cand postam ceva pe blog! Acest lucru l-am aflat zilele trecute, absolut intamplator, de la o cititoare (care m-a intrebat de ce nu mai scriu pe blog, pentru ca nu a mai primit prin e-mail nicio notificare de la blogul meu de peste 1 an de zile) motiv pentru care fac urmatorul anunt: CINE DORESTE SA PRIMEADCA PE E-MAIL (bineinteles, gratuit) CONTINUTUL POSTARILOR MELE, VA FI NEVOIT SA-MI SCRIE PE ADRESA DE E-MAIL mirciulica232@yahoo.com CA DORESTE ACEST LUCRU, IAR EU II VOI FACE O INVITATIE PRIN E-MAIL. Altfel, nu se poate (am verificat), pentru ca...cineva priceput a avut grija sa nu se poata! :)))

.

.

duminică, 9 ianuarie 2011

La prima vedere.....UN GENTLEMAN.

Buna dimineata, dragii mei!

Azi, voi scrie despre COMPORTAMENTUL SI LIMBAJUL DE GENTLEMAN, DAR.....DIN PACATE, NUMAI IN APARENTA.

Ca de obicei, nu-mi voi "axa" comentariul pe palavrageala teoretica de "2 lei", citita in carti sau auzita din gura vreunui "expert" in bune maniere si vocabular de gentleman, ci....PE MOMENTE TRAITE DE MINE, zeci la numar, insa, voi reda doar doua dintre ele.

Acum cativa ani, intr-un anumit "context", a aparut un tip, care intr-un timp relativ scurt, reusise sa intiparesca in mintea tuturor persoanelor din zona (nu vreau sa dau mai multe amanunte, este suficient sa detectati mesajul comentariului meu), ca este un barbat extrem de politicos, cu un limbaj academic si un comportament de gentleman.

Bai, frate, nu puteai manca un biscuite, nu puteai trage un fum de tigara in acea zona, fara sa-ti fie dat de exemplu acel "ciumpalac" (o sa intelegeti de ce-i spun asa) si....comportamentul sau de gentleman.

Ca va vine sa credeti sau nu, mi-a trebuit o singura "scanare", o singura privire aruncata in ochii respectivului, sa-si dea seama ca, este doar un biet ciumpalac, departe de purtarea si vocabularul unui gentleman.

Insa, ani de zile, parerea generala a tuturor celor care activau in acel "context", era ca acel tip, este un exemplu de eleganta, buna crestere, ce mai....un gentleman in toata regula.

Anii au trecut, si....A VENIT MOMENTUL ADEVARULUI, pe care l-am savurat cu maxima placere, privind figurile absolut siderate ale unor persoane care au avut norocul sa asiste la "inlaturarea" perdelei de fum.

Asadar, a venit ziua in care distinsul domn, si-a "incheiat" socotelile cu acel "context" in care ne cunoscuseram, si.....era ultima zi in care, minunatul personaj, ne mai bucura cu prezenta sa.

La final, nu stiu cum naiba s-a intamplat, insa....mereu am avut impresia ca Dumnezeu ma ajuta sa demonstrez falsitatea si minciuna, acel ciumpalac, a apelat la bunavointa mea de a-l lua si pe el cu masina pana intr-un anume punct din Bucuresti. Era pentru prima data in cei cativa ani, cand....apelase la mine sa-l duc cu masina.

Bineinteles ca n-am avut nimic impotriva, asa ca s-a urcat in masina alaturi de mine si de alte 3 persoane. La un moment dat, venind vorba de "contextul" in care a activat acei cativa ani, cat si de noile perspective care il asteptau dupa incheierea "socotelilor" cu noi, distinsul domn a inceput sa "expectoreze", sub ochii siderati ai suavului auditoriu feminin, format din cele 3 persoane, dupa cum urmeaza:

a) Ce bai, imi bag "..." in "context" (intelegeti voi forma termenului...NOTA MEA);

b) Ma pis pe "context" si ma bucur ca am plecat;

c) Numai prosti activeaza in "context"

c) Sa-i "..." in gura cu "contextul" lor, bine ca am plecat de aici;

Distinsul auditoriu feminin, parte a aceluiasi care, ani de zile, m-a facut sa vomit cu aprecierea comportamentala a ciumpalacului, avea o figura ABSOLUT SIDERATA.

Motanelul, privea scena prin intermediul oglinzii retrovizoare a masinii, zambind in coltul gurii. Dupa ce ciumpalacul s-a dat jos din masina, ne-am luat la revedere si ne-am urat toate cele bune, cele 3 doamne, au explodat:

- "Mircea, ai vazut in ce hal a vorbit in fata noastra?

- Mircea, tu iti dai seama ca asta a jucat teatru toti acesti ani cat a stat la noi in "context", iar acum, ca a plecat de la noi, si-a dat arama pe fata?

Auzi, tu, cele 3 doamne, ma intrebau pe mine daca....MI-AM DAT SEAMA :):):)

Doamne Dumnezeule, cu ani in urma, imi ajunsese o singura "scanare" si o singura privire aruncata direct in ochii ciumapalcului, ca sa-mi dau seama ca, in spatele acelui comportament impus de gentleman, exista o mizerie si o proasta crestere, infinit mai mare decat a baietasilor ce au copilarit prin Militari, cum a fost cazul meu, sau...Rahova, Tei, Pantelimon, in cazul altora. :):)

Buuuuun. Acum, pe scurt, pentru ca m-am intins destul cu primul exemplu, sa vi-l dau pe cel de-al doilea. :):)

Candva, demult, am cunoscut un tanar. Anii au trecut, si....iata-ne barbati in toata regula. Diferenta dintre noi? Simplu, un singur exemplu:

a) subsemnatul, nu se sfieste sa abordeze pe site o domnita utilizand diminutivul "artisto";

b) distinsul domn, de care fac vorbire, NICIODATA, nu si-ar permite o asemenea abordare, ci....din contra, ar fi extrem de politicos;

Acum, imi vine sa rad, de cate ori, "ametit" fiind si cu chef de macaneala, mi-a povestit in fata paharului de whisky (paharul lui, al meu fiind de coca-cola), cat de proaste sunt femeile pe site-ul de socializare, cat de usor pun boticul la abordari ca la carte, cum "presteaza" el la 2-3 in acelasi timp, fara ca una sa stie de cealalta, cum si-ar dori sa le dea el intalnire la toate 3 in acelasi timp, fara ca ele sa banuiasca ceva, samd.

Intotdeauna, il priveam cu mila si compasiune, pentru ca....desi, am avut o viata care usor poate concura cu un roman de succes, intotdeauna femeile au fost cele mai destoinice prietene ale mele. De ce, nu trebuie sa va mai explic, mai mult decat a preciza faptul ca, 90% dintre discutiile dintre barbati, au la baza "cat de smecher sunt eu", ce masina bengoasa mi-am tras, si....cat de prosti sunt cei de la Dinamo, Steaua sau Rapid, dupa caz.

Este drept, pe distinsul domn il ajuta si fizionomia, la prima vedere, daca nu esti uns cu toate alifiile, precum subsemnatul, iti este extrem de greu sa descoperi ceea ce este ascuns cu grija dupa un comportament si o prestatie verbala, demna de un gentleman.

Imi vin in minte acum, zeci de astfel de cazuri, traite personal, insa....imi aduc aminte si de cazul unei distinse amice de pe site, careia, candva, prin luna septembrie sau octombrie 2010, i-am dedicat pe blog cateva comentarii si care, printre lacrimi, desfigurata fiind de suferinta, in fata unei cesti de cafea pe care am avut privilegiul s-o beau cu ea, imi spunea, vorbind de "ex-ul:

"Mircea, cand l-am cunoscut, ma astepta acasa cu masa pusa si paharul de vin in mana, iar ulterior, pur si simplu nu-l mai recunosteam in ce comportament mizer si violent avea fata de mine".

P.S. Aseara, pe site, o prezenta feminina extrem de frumoasa si senzuala, cu care am avut un dialog timp de vreo 3 ore, plin de "clinciuri", imi spunea cu maxima responsabilitate ca, blogul meu trateaza subiecte puerile, si....NU ESTE EDUCATIV.

Baiiii, eu, imi recunosc limitele, atata pot, insa.....recitind acest comentariu, bazat 100% pe fapte reale, precum si alte zeci de comentarii de acelasi gen care sunt gazduite pe blogul meu, nu consider ca nu sunt...EDUCATIVE, din contra, sunt extrem de educative, pentru cine are rabdare si ochi sa citeasca.

In plus, vin din partea unui barbat, lucru rar, avand in vedere, ceea ce am scris mai sus. :):)

Poate nu este cazul tau, cititoare draga (oricare ai fi, nu ma refer la cineva anume), insa, crede-ma pe cuvant, ca.....pe langa tine, sunt zeci de mii de femei care mai cred in comportamentul si limbajul de gentleman, afisat in mod fals si nu au capacitatea sa vada adevarul dupa perdeaua de fum. :):)

Iar, cand, in sfarsit il descopera, este deja....mult prea tarziu, pierderile si suferinta, puntand fi extrem de semnificative :):)

Un comentariu:

  1. Experientele tale sunt foarte educative si ar fi ideal daca ar veni la pachet impreuna cu un „scaner”. Din pacate, aceasta perceptie (oarecum extrasenzoriala), de a citi pe cineva dintr-o privire, nu vine decat odata cu experienta, cu conditia sa existe si o comprehensiune nativa.

    RăspundețiȘtergere