...

...

...

...

.

ATENTIE!!! Din motive pe care nu le cunosc, dar le pot banui avand in vedere anumite pareri exprimate pe acest blog, mai ales in ultimul an si jumatate, PROBABIL, CINEVA PRICEPUT a reusit sa-mi anuleze sectiunea care permitea cititorilor sa se aboneze (gratuit) prin e-mail la blogul meu, iar, in plus, a reusit sa anuleze toate setarile unor cititori care primeau pe e-mail continut atunci cand postam ceva pe blog! Acest lucru l-am aflat zilele trecute, absolut intamplator, de la o cititoare (care m-a intrebat de ce nu mai scriu pe blog, pentru ca nu a mai primit prin e-mail nicio notificare de la blogul meu de peste 1 an de zile) motiv pentru care fac urmatorul anunt: CINE DORESTE SA PRIMEADCA PE E-MAIL (bineinteles, gratuit) CONTINUTUL POSTARILOR MELE, VA FI NEVOIT SA-MI SCRIE PE ADRESA DE E-MAIL mirciulica232@yahoo.com CA DORESTE ACEST LUCRU, IAR EU II VOI FACE O INVITATIE PRIN E-MAIL. Altfel, nu se poate (am verificat), pentru ca...cineva priceput a avut grija sa nu se poata! :)))

.

.

duminică, 7 noiembrie 2010

VORBE GOALE.

Buna dimineata, dragii mei.

Uite, ca, este aproape, ora 3 dimineata, si....m-am apucat de scris. Chiar vreau sa scriu, despre un lucru, ce mi se pare, extrem de nedrept (asta, in caz ca nu ma insel, insa....nu cred).

Ieri, m-am uitat, absolut intamplator, la televizor, la o emisiune cu "Armata Romana". Ocazie cu care, am realizat, inca o data, daca mai era necesar, cat de "sonore" pot fi unele vorbe, rostite la inmormantarile soldatilor cazuti la datorie, insa....cu valoare ZERO.

Poate ati auzit si voi, de cele doua tragedii in care, armata romana, a pierdut de curand, alti 3 soldati, doi piloti pe MIG Lancer, si....un tanchist.

Dupa trecerea in nefiinta a acestor 3 victime, a ramas, un singur numitor comun: VORBELE GOALE !!! O sa va lamuresc imediat.

La tragicele ceremonii de inmormantare, bineinteles ca nu puteau lipsi, sefi de stat major, generali, inclusiv....ministrul. Ocazie, cu care, in toate cele 3 cazuri, au fost citite si inmanate, familiilor decedatilor, scrisori de condoleante.

Una dintre victime (tanchistul), care a murit, la un banal "exercitiu", intr-un poligon din tara, se numea Gavril Nicorici. Era un pusti de doar 26 de ani, un baiat care avea tot viitorul in fata, nici macar nu apucase, sa "intre" prea mult in viata.



Dupa moartea acestuia, STATUL ROMAN, prin intermediul, Ministerului Apararii, a trimis o scrisoare de condoleante, familiei, acestui tanar. Am ascultat, ce scria in acea scrisoare, atunci cand, am privit emisiunea la televizor, ocazie cu care INSTANT (!!!), mi-a venit sa vomit, insa....am cautat si pe net, continutul acesteia.

Scrisoarea este mai lunga, insa....n-am sa redau decat un paragraf, fiind, absolut graitor:

"Gavril, a fost un copil deosebit, un camarad dosebit, un coleg deosebit, un om deosebit. Pierderea unui camarad este o grea incercare pentru noi toti, de aceea, orice am spune in aceste momente, nu vom putea alina durerea familiei, a prietenilor sau colegilor"

Ok, am inteles, Gavril Nicorici, a fost un soldat exemplar, a dat dovada, mereu de curaj si eroism! Ok, ok, ok....am inteles.

INSA....ASTA ESTE TOT???

Intamplator, desi...cu nimic, imbucurator, acest tanar soldat, spre deosebire de ceilalti 2 piloti, de pe Mig Lancer, morti, intr-un accident, langa Calarasi, nu era casatorit si nu avea, nici copii. Insa, cei 2 piloti, au lasat in urma lor, 2 sotii vaduve si 2 copii, orfani. Hai, sa-i vedem:



Ok...am inteles, dragule "STAT ROMAN", acesti barbati, au fost niste soldati bravi, care si-au servit tara, in mod exemplar. Insa....cei 2 copii orfani de tata, nu vor trai de acum incolo cu...VORBELE GOALE DIN SCRISOAREA DE CONDOLEANTE, trimisa de STATUL ROMAN, prin intermediul Ministerului Apararii.

Asa, handicapat, cum sunt, as pune si eu o intrebare:

Eu, personal, n-am auzit, insa....cumva, STATUL ROMAN, in cazul acestor nefericiti soldati, care isi pierd viata, in "teatrele" de operatiuni, din afara Romaniei sau....cum a fost cazul celor 3, in interiorul tarii, dupa decesul acestora, acorda familiilor, O PENSIE VIAGERA???

Insa, nu ma refer, la acele penibilitati, de pensii de urmas (asta in caz ca era casatorit si avea copil), in jur de 700-1000 ron/luna (deja, cred ca sunt prea optimist).

Nu "taticu", ma refer, la o pensie viagera, acordata, familiei decedatului, intr-o suma, semnificativa....macar 1000 euro/luna.

Eu, n-am auzit de asa ceva, si....cred ca, daca, nu esti casatorit, si....nu ai copil, nici macar, acea pensie de urmas (amarata, cum este), nu cred ca se ofera, familiei. Insa, poate, ma insel.

Cati soldati romani, mor anual? Nu stiu....5-10 soldati???

Ce ar insemna, dupa asemenea tragedii, ca STATUL ROMAN, sa cheltuiasca, 12.000 euro, anual, pe cap de soldat decedat?

Cat, ar insemna, acesti 12.000 euro ??? Cumva....2 perechi de pantofi si 2 genti, ale unei doamne ministru, mereu, cocheta si eleganta??? Sau....3 costume si 3 perechi de pantofi, ale....unui, domn ministru, la fel de cochet si elegant?

Din pacate, din ce tot aud, acesti tineri soldati, care isi pierd viata, atat in tara cat si in afara ei, lasa in urma, sotii insarcinate si copii orfani.

CU CE VOR CRESTE ACESTI COPII???? CU....VORBELE GOALE, DINTR-O SCRISOARE DE CONDOLEANTE, CITITA LA INMORMANTAREA, TATALUI LOR???

Nu cred, dar, poate, sunt eu, prea handicapat, si....imi "scapa" ceva.

Si azi, cand priveam emisiunea, l-am vazut pe ministrul apararii, cum....SUBLINIA, asa cum, s-a intamplat intotdeauna, ca....acesti soldati, niciodata nu vor fi uitati, iar familiile acestora, niciodata, nu vor ramane singure.

Nu prea cred, sincer. Hai, sa fim seriosi. Asa, au spus toti ministri, la toate tragicele inmormantari, la care au participat. VORBE GOALE...."sonore", este drept, insa....din pacate, pe viitor, nu tin, nici de foame si nici de cald, copiilor ramasi orfani de tata, dupa decesul unui soldat.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu