...

...

...

...

.

ATENTIE!!! Din motive pe care nu le cunosc, dar le pot banui avand in vedere anumite pareri exprimate pe acest blog, mai ales in ultimul an si jumatate, PROBABIL, CINEVA PRICEPUT a reusit sa-mi anuleze sectiunea care permitea cititorilor sa se aboneze (gratuit) prin e-mail la blogul meu, iar, in plus, a reusit sa anuleze toate setarile unor cititori care primeau pe e-mail continut atunci cand postam ceva pe blog! Acest lucru l-am aflat zilele trecute, absolut intamplator, de la o cititoare (care m-a intrebat de ce nu mai scriu pe blog, pentru ca nu a mai primit prin e-mail nicio notificare de la blogul meu de peste 1 an de zile) motiv pentru care fac urmatorul anunt: CINE DORESTE SA PRIMEADCA PE E-MAIL (bineinteles, gratuit) CONTINUTUL POSTARILOR MELE, VA FI NEVOIT SA-MI SCRIE PE ADRESA DE E-MAIL mirciulica232@yahoo.com CA DORESTE ACEST LUCRU, IAR EU II VOI FACE O INVITATIE PRIN E-MAIL. Altfel, nu se poate (am verificat), pentru ca...cineva priceput a avut grija sa nu se poata! :)))

.

.

miercuri, 10 noiembrie 2010

LOCUL DE MUNCA (Invataminte de viata - episodul 2)

Buna dimineata, dragii mei!

Ieri, dand curs, propunerii, amicei mele Catalina, am inceput a scrie, despre anumite, INVATAMINTE DE VIATA, din umilul, punct de vedere, al subsemnatului.

Daca ieri, am scris despre "Prietenie", azi....voi scrie despre LOCUL DE MUNCA.

Prima "carte de munca", am avut-o la 16 ani, cand....i-am cerut mamei mele, sa ma angajeze la ea, ca muncitor necalificat, in vacanta de vara. Mama mea, lucra in comertul exterior, si....se castiga foarte bine. Nu intru in amanunte, azi, pentru ca....n-ar avea sens.

Dupa ce, am muncit in vacanta de vara, atat cand aveam 16 ani, cat si....cand am avut 17 ani, la.....18 ani si o saptamana, m-am angajat "definitiv". Azi, cand am 37 de ani, am plecat deja, pe al 20-lea an de munca.

In toti acesti ani, mi-am luat, extrem de multe, suturi in fund, am invatat...cata prefacatorie si minciuna, pot sa existe, atat in randul colegilor, cat si al sefilor, am invatat ca, daca....esti o fire justitiara si.....iei apararea unui coleg, atunci cand, i se face o nedreptate, o s-o furi crunt, pentru aceasta indrazneala, samd. Despre toate aceste lucruri, am sa scriu azi.

Sa incepem cu....COLEGII, primii, cu care iei contact, atunci cand mergi prima zi, la un loc de munca.

Din "start", sa fiti siguri, ca....in momentul in care, pasiti pentru prima data in birou, in ciuda faptului ca, vi se zambeste, in secundar, la unison, toata lumea gandeste "Cine mai este si asta, si....ce pila are?".

Seful direct, daca nu sunteti "pila" lui, ci....a unuia mai mare ca el, nu stie cum sa va intre mai repede in gratii, insa....in gandul lui, si el....va injura, fiindu-i frica ca....intr-o zi, datorita "pilelor" mari, pe care le aveti, ii puteti periclita pozitia.

Daca, va situati, in acel segment infim, de 2-3%, in care....ati intrat pe "bune", fara pila, oricum....nu va crede nimeni, dat fiind, regula generala. :):)

Buuuun. Ce-o sa observati in continuare, odata cu trecerea timpului??? Vine Pastele, vine....Craciunul, vine....ziua lui "x", ziua lui "y", se pun mese, se aud pupaturi zgomotoase, se aud tot soiul de urari de bine, se dau flori si cadouri, etc, etc, etc. TOATE....FARA PIC DE VALOARE SENTIMENTALA, FACUTE DINTR-UN REFLEX SI FARISEISM CRIMINAL.

In plus, o sa auziti, din partea sefului, cuvantari, in care se face apologia "familiei" la locul de munca, ca trebuie sa fiti uniti, ca inima voastra trebuie sa bata la unison, nu numai din punct de vedere profesional, ca....la serviciu, va petreceti cea mai mare parte a timpului, si....trebuie sa va aveti ca fratii, bla, bla, bla.....insa, in spatele vostru, seful, face tot ce este posibil sa va dezbine, pentru ca....numai asa, poate sa va controleze perfect.

Si....acesta operatiune, este extrem de simpla, avad in vedere, inclinarea, iubitului nostru popor, pentru a da limbi in cur....sefilor. Ce spune seful, indiferent, cat de ipocrit poate fi, sau....ilogic, majoritatea subalternilor, aplauda si....rostesc: "Daaaa, sefu', cata dreptate aveti". Indiferent, ce nedreptate, poate face un sef, unui subaltern, sansele ca un coleg, sa ii ia apararea....sunt aproape ZERO.

Exista o capcana, absolut uriasa, in care....foarte usor, puteti sa cadeti, daca nu aveti experienta:

De multe ori, o sa auziti, pe seful dvs., spunand, ca....el cauta, sa aiba ca si..."colaboratori", OAMENI INTELIGENTI, care sa nu actioneze ca niste roboti, care sa aiba o opinie, caracter, verticalitate, etc, etc, etc.

CAPCANA MARE!!! In care, puteti cadea, cu usurinta, daca...puneti "boticul", la aceste vrajeli (subsemnatul, a pus "boticul" si....a platit scump).

NICIUN SEF (exceptiile sunt infime), NU CAUTA, SA AIBA, IN JURUL SAU....SUBALTERNI, INTELIGENTI, COMPREHENSIVI, CARE SA AIBA O OPINIE, CI.....DOAR BUNI "EXECUTANTI" !!!

Sa fim bine intelesi: poti fi, un foarte bun profesionist (executant), insa....la nivel de experienta a vietii, de comprehensivitate, sa ai mari....lipsuri.

Apoi, sa mai tineti minte ceva:

Cu toate ca, toti sefii spun ca, pun mare accent pe CARACTER (!!!), in realitate, pentru majoritatea dintre ei...daca ai caracter, aproape sigur, le devi, un inamic.

Un om cu caracter, cu personalitate, nu prea poate fi manipulat, iar in plus.....face, ceea ce, pe un sef, il enerveaza la maxim: ISI SPUNE PAREREA !!!

De-a lungul vietii, am avut ocazia sa fiu in apropierea unor sefi, extrem de importanti, insa....intotdeauna, mi-am spus deschis parerea, asumandu-mi toate riscurile, am incercat sa fac bine, unor colegi de-ai mei, in niciun caz, sa-i vorbesc de rau.

Care, a fost rasplata???

Cu proxima ocazie, am realizat, cat de mult, ma pot ura, tocmai acei colegi, carora am incercat sa le fac bine.

Una peste alta, dupa multe suturi in fund, dupa multe nopti nenormite, in care....tot repetam, ca..."nu se poate asa ceva", am tras niste invataminte, dupa cum urmeza:

a) NU EXISTA COLEGIALITATE (exceptiile, sunt infime, restul....raman, la parera, ca....este un mit);

b) SEFII, IN NICIUN CAZ, NU CAUTA SA AIBA COLABORATORI APROPIATI, OAMENI INTELIGENTI, CU CARACTER, PERSONALITATE, CARE SA AIBA O OPINIE, CI....DOAR BUNI "EXECUTANTI";

c) NU EXISTA "FAMILIE"....LA LOCUL DE MUNCA. (toate acele, mese, puse de Craciun, Paste, zile onomastice, pupaturi, flori, urari, complimente, samd....sunt doar gesturi "reflex", fara pic de implicare sentimentala, de o ipocrizie si fariseism, crunt).

d) DACA, INTR-O ZI, AI FACUT DREPTATE, VIS-A-VIS DE SITUATIA UNUI COLEG, SA NU TE ASTEPTI, LA MULTUMIRI, DIN PARTEA ACESTUIA, CI....DIN CONTRA, CU PRIMA OCAZIE, AI TOATE SANSELE, SA CONSTATI CA....TOCMAI COLEGUL AJUTAT, TE LOVESTE PE LA SPATE, FARA PIC DE JENA.

e) DACA ESTI O VIRE VOLUBILA, PRIETENOASA, DESCHISA, NU FACE GRESEALA SA TE EXTERIORIZEZI IN BIROU, PENTRU CA.....TE EXPUI ENORM (fii cat mai sobru, mai tacut, daca poti). SubsemnatuL, cu toate ca, a incercat de cateva ori....n-a reusit, si....asta este, cea mai mare greseala, pe care am facut-o.

f) CU COLEGII NOI, CARE VIN IN BIROU, FII POLITICOS, SERVIABIL (profesional, vorbind), INSA....TINE "DISTANTA", PENTRU CA, DACA...FACI GRESEALA, SA FII TU, CEL PRIETENOS, IN TIMP CE, COLEGII TAI, IL TIN LA DISTANTA, AI SA CONSTATI CU STUPOARE CA, PESTE O VREME, EXACT COLEGUL "NOU", PE CARE L-AI LUAT SUB "ARIPA" TA PROTECTOARE, CAND CEILALTI COLEGI, ERAU DISTANTI CU EL, O SA TE LOVEASCA, FARA PIC DE REMUSCARE.

Stiu, cei fara experienta de viata, citind ceea ce am scris, pot spune ca....sunt nebun, insa.....cu toate ca, par elucrubratii, nici nu stiti, cat de reale sunt.

Toata viata, am fost, un om prietenos, deschis, cu caracter si verticalitate, si mi-am futat-o grav.

Fiind un idealist incurabil, mi-a fost extrem de greu sa accept aceste realitati, cu toate ca...."SEMNE", am avut, de ani si ani de zile. In final....am acceptat.

La LOCUL DE MUNCA, cu cat esti mai volubil si mai prietenos, cu atat de "expui" mai mult, atat in fata sefilor, cat si in fata colegilor tai.

Cu cat esti mai tacut si sobru, cu atat... esti, mai putin expus !!! :):)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu