...

...

...

...

.

ATENTIE!!! Din motive pe care nu le cunosc, dar le pot banui avand in vedere anumite pareri exprimate pe acest blog, mai ales in ultimul an si jumatate, PROBABIL, CINEVA PRICEPUT a reusit sa-mi anuleze sectiunea care permitea cititorilor sa se aboneze (gratuit) prin e-mail la blogul meu, iar, in plus, a reusit sa anuleze toate setarile unor cititori care primeau pe e-mail continut atunci cand postam ceva pe blog! Acest lucru l-am aflat zilele trecute, absolut intamplator, de la o cititoare (care m-a intrebat de ce nu mai scriu pe blog, pentru ca nu a mai primit prin e-mail nicio notificare de la blogul meu de peste 1 an de zile) motiv pentru care fac urmatorul anunt: CINE DORESTE SA PRIMEADCA PE E-MAIL (bineinteles, gratuit) CONTINUTUL POSTARILOR MELE, VA FI NEVOIT SA-MI SCRIE PE ADRESA DE E-MAIL mirciulica232@yahoo.com CA DORESTE ACEST LUCRU, IAR EU II VOI FACE O INVITATIE PRIN E-MAIL. Altfel, nu se poate (am verificat), pentru ca...cineva priceput a avut grija sa nu se poata! :)))

.

.

marți, 9 noiembrie 2010

INVATAMINTE DE....VIATA. (primul episod)

Buna ziua, dragilor.

Zilele trecute, amica mea, Catalina (stewardesa), mi-a trimis un sms, in care imi propunea, o tema, destul de interesanta:

"Ce zici de o lista de concluzii personale, de viata, de dragoste, etc. Un fel de invataminte si lectii, ce te-au ajutat sau schimbat in bine".

Mda, sincer....am trecut prin multe, mi-am luat zeci de suturi in cur, de la viata, am ramas "masca" de uimire, de multe ori, mi-am facut semnul crucii, deasemenea, de multe ori, am injurat printre dinti si m-am facut dobitoc, si...implicit, am invatat multe. :)

Nici nu stiu cu ce sa incep, azi. :):)

As lua-o din adolescenta. Si...ca orice tanar, la varsta de 17-18 ani, aveam o sumedenie de cunoscuti, prieteni, cum vreti sa le spuneti. Ca, orice tanar, aveam si cateva persoane, de care....ma atasasem mai mult. Una, dintre aceste persoane, era un baiat, Alin.

Cu Alin, am copilarit, de la varsta de 8-9 ani, zi de zi. Era, un baiat, mai mare ca mine cu 3 ani, avea doar mama (tatal murise), o ducea destul de greu cu banii, si....cu alimentatia. Locuiam, in acelasi bloc, pe aceeasi scara, eu la etajul 6, iar el...la etajul 5.

Pe cand aveam 12 ani, ne-am certat de la ceva, si....mi-a tras un pumn in ochi, de mi l-a facut cat o "sarma". Am fost o vreme certati, insa....odata, cu trecerea anilor, ne-am apropiat din nou. Si....cand eu aveam vreo 17-18 ani, in mod clar, il dominam fizic, nu se mai punea problema (chiar daca, era cu 3 ani mai mare ca mine), daca...as fi putut sa-l bat, sa-l ascult cu urechea.

Insa, cu toate ca, imi "invinetise" un ochi, cu cativa ani in urma, nu numai ca nu-i purtam ranchiuna si....sa am vreo dorinta de razbunare, din contra....atunci, cand ma dezvoltasem fizic, ajunsesem sa-l apar de alti baieti din cartier, care vroiau sa-l bata.

In plus, pe la 17-18 ani, incepand sa ma descurc financiar, foarte bine, avand bani, asa pusti cum eram, cat nu aveau, alte familii de adulti, iar Alin....fiind un baiat sarac, il ajutam cat puteam.

Ca sa va dau un exemplu, IN FIECARE ZI, cand plecam in oras sa ma intalnesc cu fetele (eram mare crai, le schimbam ca pe sosete), ii lasam cate 20 lei (cine este de varsta mea si a prins anii '90, stie prea bine, ca era o suma semnificativa, avand in vedere ca o amandina costa 3,50, o cafea intr-un barulet, 5-7 lei, samd)....ca sa aiba de buzunar.

ZI DE ZI, fara exceptie, plus....ca, de fiecare data cand ieseam in oras, plateam numai eu. Oricum, aveam bani, asa pusti cum eram, faceam 4000-5000 lei/luna (bisnita, valuta, toate activitatile anilor '90).

Pe acest Alin, il consideram, ca....fratele meu. Insa....greseam, enorm. :):)

Mi-a facut cateva "figuri", extrem de urate, la aflarea carora, am ramas "masca". Am sa redau, doar doua dintre ele.

Pana s-o intalnesc pe consoarta mea, pe care am cunoscut-o la 18 ani si 4 luni, dupa cum v-am spus, schimbam prietenele, ca pe ciorapi. Oriunde ma duceam, la orice bairam la care mergeam, in oras, de cate ori ieseam, agatam cate o fata. Au fost zeci si zeci de fete, la cateva zile, era altcineva. Intr-o zi, pusesem ochii, pe o pustoaica, de aceeasi varsta cu mine, frumusica foc. Deja, ii spusesem lui Alin, ca....trebuie s-o vrajesc. Am inceput "atacul", si...dupa un inceput promitator, vedeam cum.....tipa, incepuse sa se fereasca de mine. Bineinteles, nu intelegeam, de ce. Pana intr-o zi, cand, abordand-o, tipa mi-a spus ca....Alin, ii spusese, ca schimb prietenele ca pe ciorapi, ca....daca-mi cedeaza, o sa fie cu mine, cateva zile, pana o sa agat, alta fata, samd.

Ascultam, si....nu-mi venea a crede, ce aud. Alin, baiatul pe care il tineam in "brate", cel pe care il aparam de ceilalti baieti, cand vroiau sa-l bata, cel caruia, ii lasam zilnic 20 de lei, sa bea un nes, un pepsi, samd.

Imediat, i-am spus lui Alin, de ce imi spusese, acea tipa, si....bineinteles, a inceput s-o "zguduie", pe principiul..."Dupa ce, ma lovesti pe la spate, mai si spui, ulterior, ca....m-ai confundat", samd.

Nu mi-a fost indeajuns (meteahna, greu vindecabila, la cat de prostanac am fost o viata), si....dupa, alte cateva luni, cand, deja....o cunoscusem pe consoarta mea, mi-a mai facut, domnul Alin, o alta "faza", incredibila.

Deh, indragostindu-ma de consoarta mea, ma cumintisem, si....in fiecare zi, ma vedeam cu ea. Aveam un program absolut infernal. Dimineata, la 7,30, eram la serviciu, plecam la 15,30 la facultate, unde aveam cursuri de la ora 16 la ora 20. La finalul cursurilor, plecam in Titan (eu stateam atunci in Militari), la consoarta, dupa care....aproape de miezul noptii, ma intorceam, cu ultimul metrou, in Militari. Zi de zi, aproape, fara exceptie.

Intr-o seara, cand am ajuns in Militari, mi-am spus, sa trec si pe la Alin, care....imi tot reprosa, ca....nu mai vin pe la el. Am batut la usa, si....imediat, am auzit o "voce" (a lui Alin), care in soapta, i-a spus, surorii sale, sa-mi spuna ca doarme.

Aceasta, s-a conformat, iar eu, am plecat scarbit, de la usa lor. Peste, cateva zile, un cunoscut, a venit si mi-a spus, ca....in seara cand, am batut la Alin la usa, era si el acolo, impreuna cu alti baieti, pentru ca....inchiriasera un "video" (cei de varsta mea, isi aduc aminte, acele vremuri), sa se uite, la filme.

Din nou, am turbat de nervi si sila. Nu-mi venea a crede ca, Alin, cel pe care il consideram ca si fratele meu, cel caruia, chiar si dupa episodul cu acea tipa, inca....ii mai dadeam uneori bani, mi-a "facut-o" si pentru a doua oara.

Din pacate pentru mine, nu mi-a ajuns nici acea lectie, si.....de-a lungul vietii (pana acum, ceva vreme), mi-am mai "furat-o" de multe ori pana a venit momentul a accepta ca....chiar daca, nu pot generaliza, PRIETENIE, nu exista.

Eu, am multe defecte, insa....de cand eram un pustan, am fost un idealist. Pentru incapatanarea mea, mi-am luat-o de "n" ori, pana....in sfarsit, am pus "punct" acestui ideal, numit.....PRIETENIE. :):)

Ca sa intelegeti diferenta, trebuie sa mai povestesc, ceva, foarte pe scurt, despre relatia mea, cu acel baiat, Alin.

Intr-o zi, pe cand aveam aproape 18 ani, plec cu el in oras, unde ma duceam sa iau niste casete de muzica, de la un baiat, noi....pregatindu-ne, de bairamul, ce urma sa-l dau, la implinirea, varstei de 18 ani.

Am luat metroul, de la statia Armata Poporului. Alin, avand "fise", a intrat primul, si....a coborat pe peron. Eu, a trebuit sa stau la coada, sa schimb, si....cand, am ajuns si eu pe peron, nu-mi venea a crede ochilor, ceea ce vedeam: Alin, statea de vorba cu o domnisoara, absolut "beton", imi aduc si acum aminte ca, avea niste "craci", de salivam, cand ii priveam. Nu stiu, cum naiba facuse, insa....intrase in vorba cu ea. Am ajuns si eu, mi-a facut cunostinta cu ea (o chema Argentina, tin foarte bine minte), am mers impreuna pana la Unirea, si....la despartire, s-a pus problema "schimbarii numerelor de telefon". Pe atunci, nu existau telefoane mobile, iar Alin.....nu avea nici telefon fix. Singura varianta, era sa-i las, eu....tipei, numarul de telefon "fix", ceea ce am si facut.

Imediat, cum ne-am despartit, de acea tipa, Alin (care era un tip, la 1,67 cm), mi-a spus textual:

"Tigane (asa, ne spuneam), vezi ca, pe tipa asta, eu am agatat-o, te rog sa nu te bagi peste mine, si....sa mi-o furi".

Bai, fratilor, nu pot sa va spun, cat de "beton" si de frumusica, era tipa, numai cand ma gandeam la "cracii" ei, incepeam sa salivez :)

Insa, l-am asigurat, ca....n-am sa ma bag peste el.

Peste vreo 10 zile, imi spune mama ca, m-a sunat o tipa....Argentina, si....mi-a lasat un numar de telefon.

Am sunat-o, am vorbit cu ea, si....tipa, mi-a spus ca.....putem sa iesim la o cafea, daca vreau. Va dati seama ca, VROIAM (!!!), as fi dat orice, sa-i pun mana pe picioarele-i superbe, s-o sarut, samd.....insa, asa cum, i-am promis lui Alin, am pus "stop", spunandu-i:

"Argentina, trebuie sa-ti spun ceva. Iti mai amintesti, de prietenul meu, Alin???. Stii....el a intrat in vorba cu tine, la metrou, si....m-a rugat, sa nu ma bag peste el".

Am simtit clar ca, Argentina, s-a enervat si....mi-a spus:

"Mircea, eu ti-am propus sa iesim la o cafea, tie....si....nu lui Alin. Daca, placerea este de ambele parti, ok....daca, nu....tot, ok".

Va jur, ca....spumegam de nervi, in secunda 2, m-as fi imbracat si as fi iesit cu ea, la o cafea. Insa....deh....ii promisesem lui Alin, ca nu ma bag peste el.

In seara aceea, i-am spus lui Alin, ca a sunat Argentina, ca....mi-a spus sa iesim la o cafea, ce mai....totul.

Spre surprinderea mea, nu m-a crezut, a inceput s-o injure pe mama lui ca.....nu a pus telefon "fix", m-a facut bulangiu, ca....nu-i sunt prieten, samd.

Disperat, i-am dat numarul de telefon, al Argentinei, si...."glont", s-a dus la un telefon public, s-o sune. A venit de acolo, "verde" de furie, ca....s-a defectat telefonul public. L-am intrebat...."Cum....s-a defectat telefonul public???".

Alin mi-a raspuns:

"Pai, am sunat-o.....i-am spus: buna, sunt Alin, prietenul lui Mircea, dupa care.....tipa, a inceput sa spuna, aloooo, aloooo, alooo, nu se aude, si....mi-a inchis telefonul. Am mai sunat-o de 2 ori, si....la fel, spunea....aloooo, alooo, nu se aude".

Instant, mi-am dat seama ca, nu se defectase niciun telefon, ci....tipa, dupa ce a auzit ca este Alin, a mimat, o defectiune a telefonului.

Una peste alta, CREZAND IN PRIETENIE, cu toate ca, eram la varsta cand "rupeam", oriunde ma duceam, si....chiar nu exagerez, cele mai frumoase fete, le agatam.....la Argentina, am renuntat, chiar daca.....imi venea sa-mi dau pumni in cap, de ciuda. :):)

Dupa o vreme, asa cum, ati citit mai sus....Alin, mi-a rasplatit, din plin, loialitatea si.....PRIETENIA.

Si....daca....ar fi fost, doar....Alin. :):):)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu