...

...

...

...

.

ATENTIE!!! Din motive pe care nu le cunosc, dar le pot banui avand in vedere anumite pareri exprimate pe acest blog, mai ales in ultimul an si jumatate, PROBABIL, CINEVA PRICEPUT a reusit sa-mi anuleze sectiunea care permitea cititorilor sa se aboneze (gratuit) prin e-mail la blogul meu, iar, in plus, a reusit sa anuleze toate setarile unor cititori care primeau pe e-mail continut atunci cand postam ceva pe blog! Acest lucru l-am aflat zilele trecute, absolut intamplator, de la o cititoare (care m-a intrebat de ce nu mai scriu pe blog, pentru ca nu a mai primit prin e-mail nicio notificare de la blogul meu de peste 1 an de zile) motiv pentru care fac urmatorul anunt: CINE DORESTE SA PRIMEADCA PE E-MAIL (bineinteles, gratuit) CONTINUTUL POSTARILOR MELE, VA FI NEVOIT SA-MI SCRIE PE ADRESA DE E-MAIL mirciulica232@yahoo.com CA DORESTE ACEST LUCRU, IAR EU II VOI FACE O INVITATIE PRIN E-MAIL. Altfel, nu se poate (am verificat), pentru ca...cineva priceput a avut grija sa nu se poata! :)))

.

.

luni, 13 septembrie 2010

De ce, urasc MINCIUNA ?

Neata dragii mei.

Am pretentia ca azi, sa ma compatimiti, pentru ca.....din pacate, a trebuit sa-mi schimb "cartierul general", din....sufragerie, unde stateam super comod pe un fotoliu si butonam la calculator, in bucatarie....unde, nu ma simt deloc confortabil si....mai trebuie sa butonez si un laptop cu care inca nu prea m-am obisnuit. :)

De ce aceasta mutare de "cartier general"?. Pentru ca, baietelul meu, a "luat-o" pe picioare si...."brazdeaza" casa in lung si-n lat, iar....eu, fumez 2 pachete de tigari pe zi. Asa ca....de azi, numai in bucatarie am sa fumez. Grea soarta :):)

In fine, hai sa revenim la lucruri mai amuzante. Despre ce, sa scriu azi? :)

Am stat si m-am gandit, ajungand la concluzia ca, a venit timpul sa explic, de ce, NU MINT....de ce.....URASC MINCIUNA....de ce....IUBESC LOGICA SI DETEST OAMENII CARE NU CEDEAZA ARGUMENTULUI CONVINGATOR, chiar daca acesta, "imbraca" forma de irefutabil.

S-o luam usor, sa nu speriem pe nimeni. :):) Daaaaa, nu radeti, cititorii de bloguri, sunt foarte mofturosi, Doamne fereste, sa-i superi cu ceva, ca....ii pierzi de "clienti" :)

Asadar, cu totii, indraznesc a spune ca, avem REMINISCENTE din copilarie:

- unii, au plimbat vacuta pe pasune, si...acum, si-ar da si sufletul diavolului, numai sa nu piarda mercedes-ul sau bmw-ul, pe care-l plimba....pe bulevardele tarii.

- altii, au stat intr-o cocioaba darapanata, in care toti fratii, dormeau claie peste gramada, iar singura camaruta, tinea si de bucatarie si de dormitor, iar acum....si-au construit, viloaie, atat de incapatoare, incat ar putea sa gazduiasca cu usurinta, o intreaga "scara" a unui bloc de 4 etaje;

- altii (in special femeile), nu au avut parte de caldura paterna si....acum, isi plimba manutele pe pielea sbarcita a unui bosorog, care nu-i iese din cuvant si ii satisface toate dorintele;

- altii, au suferit cumplit de foame, iar in prezent, cand merg si cumpara alimente, o fac in cantitate dubla, fata de cat este necesar, numai ca sa vada frigiderul plin;

- altii (in special barbatii), au fost atat de jalnici in adolescenta si tinerete, au stat mereu la colt, cand avea loc vreo petrecere si li se scurgeau balele, dupa domnisoarele frumoase si "bune" cu care amicii lor se "giugiuleau", incat acum....cand au posibilitati materiale "fara numar", se umplu de penibil, defiland la brat cu domnite care, uneori....le pot fi chiar nepoate.

Exemplele pot continua, insa....cum este si firesc, si EU.....am reminiscente din copilarie. Daaaaa, hai, nu mai radeti, si....nu va mai frecati mainile de bucurie :)

Reminiscentele mele sunt:

a) comportamentul parintilor mei, dar....in special al tatalui, care....niciodata nu a recunoscut ca a gresit sau.....sa accepte in vreo discutie, macar un argument irefutabil.

Nu, indiferent cat de "beton", era argumentul adus, tatal meu, sfida penibilul, incepand sa urle la mine, si...in final, impunandu-se, facand uz, de sintagma "Nu invata oul....gaina"....sau....."Eu sunt tactu si...mereu am dreptate".

Cand m-am marit, pe la 16-17 ani(deja eram pe picioarele mele si...castigam mai mult decat castiga mama ca directoare), am avut scandaluri absolut "monstru" cu parintii mei, insa....in fata lor, era imposibil sa ai castig de cauza, chiar si daca spuneai ca, azi, este luni-13 septembrie 2010. Nu, daca ei, aveau interes sa nu fie...impreuna, faceau "front comun" si....discutia, se incheia ca, azi, este 7 mai-2008.


b) MINCIUNA. Da, da, da....am avut ocazia in viata (si...nu o data), sa cunosc oameni care impingeau minciuna la niste "cote" absolut de neimaginat.

Fara discutie ca....toata lumea minte:

- ai fost la o "tigare" si....seful te intreaba "unde ai fost?". De multe ori, ii spui ca, ai fost la wc;

- te-ai culcat tarziu si....dimineata, nu ai auzit ceasul, asa ca,"adio....condica". De multe ori, ai sa te justifici ca, ai vomitat, ti-a fost rau, bla, bla, bla.

- vrei sa-ti iei o zi de concediu, si....ai un sef "ciufut". De multe ori, vei spune ca, ai niste treburi foarte urgente de rezolvat (fiecare inventand dupa....posibilitati).

Si eu am mintit de sute de ori in acest mod, insa....acele persoane de care voi vorbi in randurile ce urmeaza, IMPINGEAU MINCIUNA LA "COTE" INCREDIBILE.

Deja MINCIUNA, facea parte, zi de zi, din existenta lor. Minteau, de dimineata pana seara, iar daca iti spuneau ceva.....in 90% din cazuri, adevarul era exact invers.

Stiti cum este sa interactionezi cu o astfel de persoana???

Credeti-ma, indraznesc a spune ca, multi nu stiu. Este ceva de neredat, cu tot dictionarul limbii romane. Credeti-ma pe cuvant, ca, in fata unor astfel de persoane, nu exista nicio posibilitate, indiferent cat ai incerca.

Hai sa dau un caz concret, este drept....si cel mai "crunt".

Ai o persoana in fata ta, care....are in mana, o sticla cu coca-cola. Acea persoana, insa....iti spune ca, nu are in mana o sticla cu coca-cola, ci....o sticla cu fanta.

Te mai uiti o data, te freci la ochi, vezi clar emblema de coca-cola, vezi continutul inchis la culoare, gusti din ea, insa....persoana respectiva, iti spune ca esti nebun de legat si....ea, are in mana o sticla de fanta.

Mai mult, ca sa fie si mai convingatoare, discutia degenerand....rosteste:

"Jur pe viata copilului meu ca am in mana o sticla cu fanta".

Aici, trebuie sa fac o mica "paranteza", pentru unele "capete patrate", care....stiu din experienta, ca...exista posibilitatea, sa se lanseze in comentarii pe site, vis-a-vis de faptul ca, nimeni nu s-ar jura pe viata copilului sau, pentru o sticla de fanta sau cola. :):)

Asadar, pentru acele persoane, mai modest "utilate" la mansarda, SUBLINIEZ (!!!!):

ESTE DOAR UN EXEMPLU, CA SI CAZ....nu s-au intamplat asa lucrurile, cu fanta si coca cola. :):)

Buuuun. Sa revenim. In acel moment, va spun eu....ca, daca esti un om cu credinta in Dumnezeu, si....vezi cum acea persoana, se jura pe VIATA COPILULUI SAU...credeti-ma pe cuvant ca, este aproape imposibil sa nu gandesti dupa cum urmeaza:

"Bai, nu sunt beat, nu sunt nebun, si....vad clar, sticla cu coca-cola. Mai mult, am si gustat din ea, este clar coca-cola. Insa....aceasta persoana se jura pe viata copilului sau (si...nu este tigan), ca....are in mana o sticla de fanta. Matematic, exista sansa ca, in caz de 0,00000000001%, sa am halucinatii in acest moment si....intr-adevar, sa aiba in mana o sticla de fanta".

Cand esti un om, cu credinta in Dumnezeu, nici o clipa nu-ti poti imagina ca, exista persoane care.....ca sa apere o MINCIUNA, ajung sa se jure, cu ochi senini, pe viata copilului sau, fara nici cea mai mica remuscare (nu vorbesc de pleava societatii, drogati, aurolaci, etc).

Si....tot atunci, daca esti un om cu credinta in Dumnezeu, iti este foarte greu sa accepti din prima clipa ca, ai in fata o persoana, BOLNAVA DE MINCIUNA, care nu are limite, care sfideaza pana si pe Dumnezeu. Moment in care, cel putin eu, incepeam sa cred ca.....acea proportie de 0,00000000001%, care inducea ideea ca am halucinatii, chiar daca evidenta era in proportie de 99,9999999999%, era cea veridica.

Da, da, da....am cunoscut o astfel de persoana, si.....de fiecare data, cand nu mai avea scapare cu o minciuna, apela la sintagma "Jur pe viata copilului meu".

Si....de fiecare data, cand ajungeam in acest moment, indiferent cat de absoluta putea fi evidenta, cedam....crezand ca am inebunit, pentru ca....imi era imposibil sa accept ca, exista in lumea asta, o persoana cu mult peste media societatii, care.....sa se jure in mod fals, cu ochi senini, pe viata copilului sau.

In mod evident, dupa zeci de astfel de situatii, a venit si momentul in care, am avut certitudinea ca, se jura stramb, pe viata copilului sau. Mi-a fost extrem de greu sa accept, in ciuda unor imense evidente, ca....poate impinge MINCIUNA la "cote" absolut incredibile.

Am dat doar un exemplu, cu siguranta cel mai "crunt", insa....de-a lungul vietii, am avut in jurul meu atat de multi mincinosi patologici, incat....DETEST MINCIUNA.

Poate acest lucru, este socant, pentru majoritatea celor cu care interactionez pe site, si care....in proportie de 99,9% mint de ingheata apele.

Nu, dragii mei, SUBSEMNATUL....CHIAR NU MINTE.

Numai cand ma gandesc, a minti pe cineva, imi vine instant sa vomit, aducandu-mi aminte, de tot ce am trait, de-a lungul vietii.

Fara discutie, nu sunt singurul, care am cunoscut minciuna, la cele mai "supersonice" viteze, insa......spre deosebire de MAJORITATEA celor care au cunoscut-o, nu am aderat la ideea ca....."Asta este, acum.....o sa mint si eu de o sa inghete apele".

Din contra, cunoscand perfect toate formele MINCIUNII (nu de nebun spun ca, sunt imposibil de mintit), am devenit cel mai inversunat dusman al....MINCIUNII.

Am cunoscut si interactionat, cu multa lume pe site, si....de multe ori am intrat in "clinciuri", privind...cu cat tupeu, ma trag pe mine la raspundere si ma "taxeaza", cand acele persoane DUHNESC A MINCIUNA SI IPOCRIZIE.

Ca am vrut sau....nu, traind cu MINCIUNA alaturi, si....fiind si un tip, bine "utilat" la mansarda, am devenit expert, in depistarea minciunii.

Credeti ca eu, atunci cand discut cu cineva, ma "uit" la ce spune? :)

Nu, dragii mei, daca sunt fata in fata cu acea persoana, ii urmaresc inflexiunile privirii, a vocii, gestica, atunci cand vorbeste.

Si...."gps-ul", detecteaza imediat....MINCIUNA. :)

Asta, atunci cand, chiar ma intereseaza, pentru ca....pe "naivul", stiu sa fac, foarte bine.

In acest context, un lucru as mai vrea sa "punctez". Daca citind, acest blog, mi s-a dus "vestea" ca, sunt un tip sarcastic, asta este pentru ca.....am ales, sa scriu corect, fara "vrajeala", indiferent care ar fi rezultatele.

Cred ca, acest comentariu, este al 50-lea, scris pe acest blog, si....poate cu, exceptia celor 3 comentarii din "Delta", in care am postat fotografii si....am "zguduit-o" cu generalitati, in restul celor 47 de comentarii, stiu sigur ca, n-am fost prea simpatic. :)

Insa....am fost SINCER :)

Acum, stiti cum este.....fiecare, alege dupa "GUST" :)

Un comentariu:

  1. Te inteleg perfect, motanelule. Si eu am avut parte de persoane mincinoase, doua iesind din tipar. Uneia dintre ele, chiar daca m-a exasperat ani de zile, ii gasesc circumstante atenuante, pt ca sunt ferm convinsa ca sufera de mitomanie. Cealalta, insa n-are nici o scuza pt ca era perfect constienta de ce spune...minciuni, peste minciuni aduse la paroxism, dar toate urmareau un scop bine definit si, din pacate pt mine, m-a facut sa trec prin momente groaznice. Cu ajutorul lui Dumnezeu, mi-am revenit si pot sa privesc senina in trecut. Daca ar fi sa privesc partea buna (pt ca eu sunt o optimista incurabila si intotdeauna o sa gasesc si partea pozitiva din traumele traite) e ca Dumnezeu a permis sa se intample astea pt ca acum, cand cunosc o persoana, la primul iz de minciuna, sa ma intorc si sa plec fara cel mai mic regret si fara sa ma mai uit inapoi. Astfel sunt scutita de muuulta suferinta. Kitty

    RăspundețiȘtergere