...

...

...

...

.

ATENTIE!!! Din motive pe care nu le cunosc, dar le pot banui avand in vedere anumite pareri exprimate pe acest blog, mai ales in ultimul an si jumatate, PROBABIL, CINEVA PRICEPUT a reusit sa-mi anuleze sectiunea care permitea cititorilor sa se aboneze (gratuit) prin e-mail la blogul meu, iar, in plus, a reusit sa anuleze toate setarile unor cititori care primeau pe e-mail continut atunci cand postam ceva pe blog! Acest lucru l-am aflat zilele trecute, absolut intamplator, de la o cititoare (care m-a intrebat de ce nu mai scriu pe blog, pentru ca nu a mai primit prin e-mail nicio notificare de la blogul meu de peste 1 an de zile) motiv pentru care fac urmatorul anunt: CINE DORESTE SA PRIMEADCA PE E-MAIL (bineinteles, gratuit) CONTINUTUL POSTARILOR MELE, VA FI NEVOIT SA-MI SCRIE PE ADRESA DE E-MAIL mirciulica232@yahoo.com CA DORESTE ACEST LUCRU, IAR EU II VOI FACE O INVITATIE PRIN E-MAIL. Altfel, nu se poate (am verificat), pentru ca...cineva priceput a avut grija sa nu se poata! :)))

.

.

vineri, 13 august 2010

LIPSA CONSTIINTEI.

Buna dimineata, dragii mei!

Nu stiu cum resimtiti voi canicula, insa...mie, deja imi vine sa vomit. Sunt nascut vara, pe 1 august, insa....deja este mult prea mult si....numai Dumnezeu stie cat o sa mai dureze.

In plus, ma mananca in fund, ca azi....sa abordez un subiect destul de sensibil, si....habar nu am daca o sa reusesc sa "astern" intr-un mod coerent ceea ce vreau sa spun.

Subiectul este "CONSTIINTA".

Ca sa fiu cat mai exact, am sa incep prin a defini CONSTIINTA: acel sentiment propriu de vinovatie, in urma unor fapte.

Cine nu a gresit in viata ? Cine nu a avut momente in care a fost profund incorect ? Cine nu a abuzat in unele momente de o pozitie superioara pe care o avea fata de interlocutor ? Si....lista poate continua.

Fara discutie ca, nu exista om pe acest pamant, care sa nu poata fi incadrat intr-unul dintre raspunsurile la intrebarile de mai sus.

DAR, IN EXISTENTA OMULUI, DUMNEZEU A LASAT CONSTIINTA, tocmai ca sa existe posibilitatea indreptarii propriilor greseli.

Intrebarea este: AZI, LA CATI OAMENI, MAI FUNCTIONEAZA CONSTINTA ?

Nu, nu, nu....in niciun caz nu am sa ma incumet a avansa vreun procent, insa...privind zilnic, la tot ce se intampla in societatea noastra, nu poate fi vorba de un procent optimist.

In viata mea, am trait zeci de demonstratii in care CONSTIINTA, in mod clar nu mai exista.

Si...din pacate, acei oameni care mi-au facut acele demonstratii de lipsa crunta de CONSTIINTA, nu faceau parte din categoria interlopilor, a drogatilor, a golanilor de cartier, samd....ci...din contra, din categoria "peste medie" a societatii.

Imi aduc aminte de o distinsa doamna, care....ma privea in ochi si imi spunea "Ai mare grija cu x. De la x ti se trag toate problemele. Eu chiar iti sunt prietena si nu vreau sa patesti ceva."

Iar, dupa ce discutia se termina, respectiva doamna, isi relua pe la spatele meu, ofensiva chiar....CONTRA MEA. Da, ati inteles bine, chiar ea, comanda toate mizeriile pe care le traiam si.....cu maxima liniste in ochi, ma privea si incerca sa ma atentioneze asupra altor persoane.

De multe ori m-am gandit, cum poate acea femeie sa puna seara capul pe perna sau....cum se poate privi in oglinda.

Sau....imi mai aduc aminte de alt personaj, tot o doamna, care.....din anumite motive, avusese de suferit in urma unei relatii tensionate (nu relatie intima, nici vorba) cu o alta persoana. Toata lumea stia de problemele ei, si.....personal, am sustinut-o printr-un cuvant bun atunci cand plangea si era cu nervii la pamant. Ulterior, lucrurile s-au schimbat un pic, si.....mi-a venit si mie randul sa ajung intr-o relatie tensionata cu acea persoana si....sa traiesc si eu acele momente de umilinta pe care le traise si ea. Insa....IN MOD INCREDIBIL, tocmai acea doamna pe care initial o alinasem printr-un cuvant bun in momentele cand plangea, se aliase (!!!) cu cealalta persoana (cea din cauza careia nu cu multa vreme in urma, plangea si era distrusa psihic), si....m-au facut praf.

Dupa ce am realizat clar ce se intamplase, am intrebat-o pe doamna care nu cu mult timp in urma plangea si o infiera pe cealalta persoana:

"Mai, tocmai tu sa-mi faci asa ceva? Ai uitat cat ai plans si cat ai avut de suferit de pe urma aceleiasi persoane, care azi imi face mie rau? Ma poti privi in ochi ?"

Distinsa doamna, m-a privit fix in ochi, si....cu o liniste incredibila, mi-a raspuns:

"Mi-am dat seama ca acea persoana nu a avut nicio vina atunci, ci....chiar voi (eu si altii care o alinaseram) ati fost vinovati."

Inutil sa mai precizez ca.....o priveam ingrozit si impietrit. Recunosc, imi inghetase sangele in vene si nu puteam crede ca poate exista asa ceva. :):)


Si in cazul ei, m-am intrebat cum putea sa puna capul pe perna si sa adoarma linistita. Sau....sa se priveasca in oglinda. :)

Exemple, as mai putea da, cu zecile, insa....nu are sens, rezultatul fiind identic: LIPSA TOTALA A CONSTIINTEI.

Hai sa va mai povestesc ceva:

Acum ceva vreme, aveam sa-i dau unei persoane, o suma de bani. Mai precis era vorba de 1.200 de euro si 300 de dolari.

Cu totul neasteptat, relatia cu acea persoana s-a deteriorat cumplit. Nu ne-am mai vorbit, insa....stiam ca peste 3 luni de zile, trebuia sa-i dau banii datorati.

Insa, cum se intampla de cele mai multe ori, persoana respectiva, s-a razbunat si.....mi-a cerut banii mai devreme cu vreo 2 luni, intr-o perioada in care stia prea bine ca nu aveam, si....mai mult, trebuia sa se nasca si baietelui meu (o groaza de cheltuieli).

Ce puteam sa fac? Am apelat la cunoscuti, sa fac rost de suma datorata, insa....cu totii mi-au spus ca sunt cel mai mare fraier ca ii mai dau vreun ban acelei persoane, ca.....s-a purtat super naspa cu mine, ca am facut atatea pentru ea, ca m-a jignit cum nu se poate mai crunt, etc, etc.

Incercam sa le explic acelor cunoscuti ca....indiferent de comportamentul acelei persoane, pentru care chiar imi pusesem pielea rau in saramura (nu am sa detaliez), asta nu are absolut nicio legatura, cu banii pe care-i datorez si pe care trebuie sa-i inapoiez, fara discutii.

Cu totii mi-au spus ca sunt cel mai mare prost, ca la cum s-a comportat acea persoana cu mine, ei....nu i-ar mai da absolut niciun ban inapoi, sau...in cel mai fericit caz, i-ar fi dat....100 de euro azi, 100 peste 3 luni, inca 100 peste alte 5 luni....etc, etc.

Este drept ca acea persoana mi-a cerut banii mai devreme cu 2 luni de zile, si stiam clar ca nu are nevoie de ei, ci....o face din rautate, stiind ca in acea perioada am cheltuieli foarte mari si nu am de unde sa-i dau, insa.....pana la urma, am gasit resursele si i-am inapoiat pana la ultimul banut, fara comentarii si fara amanari.

Fara discutie, imi era extrem de usor sa gandesc cum mi-au sugerat toti cunoscutii, insa.....am considerat 100% ca, indiferent de comportamentul si jignirile cumplite pe care mi le-a adus acea persoana, pentru care, culmea....imi pusesem rau de tot, pielea in saramura, banii trebuiau inapoiati, pana la ultimul banut, chiar si cu 2 luni inainte de termenul fixat, asa cum mi-a cerut.

Daca prin absurd, as fi facut asa cum mi-au sugerat toti cunoscutii, in mod clar, nu as mai fi putut sa mai pun capul pe perna si sa adorm linistit.

General vorbind, omul este supus pacatului si greselii, insa....acceptand ca, pe moment, poate avea o atitudine nedreapta fata de cineva, poate jigni, poate face rau, samd, DAR (!!!)...ulterior, constiinta ar trebui sa indrepte lucrurile.

Din pacate, azi.....CONSTIINTA, in foarte multe cazuri, este total inexistenta.

Si....lipsa CONSTIINTEI, este izvorul a tot ce vedem azi ca se intampla.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu