...

...

...

...

.

ATENTIE!!! Din motive pe care nu le cunosc, dar le pot banui avand in vedere anumite pareri exprimate pe acest blog, mai ales in ultimul an si jumatate, PROBABIL, CINEVA PRICEPUT a reusit sa-mi anuleze sectiunea care permitea cititorilor sa se aboneze (gratuit) prin e-mail la blogul meu, iar, in plus, a reusit sa anuleze toate setarile unor cititori care primeau pe e-mail continut atunci cand postam ceva pe blog! Acest lucru l-am aflat zilele trecute, absolut intamplator, de la o cititoare (care m-a intrebat de ce nu mai scriu pe blog, pentru ca nu a mai primit prin e-mail nicio notificare de la blogul meu de peste 1 an de zile) motiv pentru care fac urmatorul anunt: CINE DORESTE SA PRIMEADCA PE E-MAIL (bineinteles, gratuit) CONTINUTUL POSTARILOR MELE, VA FI NEVOIT SA-MI SCRIE PE ADRESA DE E-MAIL mirciulica232@yahoo.com CA DORESTE ACEST LUCRU, IAR EU II VOI FACE O INVITATIE PRIN E-MAIL. Altfel, nu se poate (am verificat), pentru ca...cineva priceput a avut grija sa nu se poata! :)))

.

.

vineri, 30 iulie 2010

PUBLICITATE DIN..."GURA IN GURA".

Buna dimineata, dragii mei!

In mod evident, pentru ca altfel nu se putea, un nou scandal a izbucnit pe plaiurile mioritice, vis-a-vis de noul slogan, ce se doreste a promova turismul romanesc in lume.

EXPLORE THE CARPATHIAN GARDEN.....

Din punctul meu de vedere, acest slogan, nu este nici mai potrivit, nici....mai nepotrivit, ca orice alt slogan, ce ar fi putut fi ales, pentru ca......NU ARE ABSOLUT NICIO IMPORTANTA SLOGANUL, atunci cand ne referim la realitatea turismului romanesc, si....voi incerca mai jos sa argumentez.

Apoi logo-ul turistic, care este o "FRUNZA", si care....dupa unii, este o aberatie, mai mult.....ar fi si plagiata, sau.....poate fi achizitionata de oricine de pe internet cu 250 de dolari.

Din nou, cel putin din punctul meu de vedere, nu are absolut nicio importanta ce logo a fost ales, putea fi o castana, un mar, o floare, un penis erect, samd, pentru ca....realitatea turismului romanesc, este extrem de crunta.

Daca am ceva de comentat, este.....vis-a-vis de declaratiile ministrul turismului, care.....SI O SPUN FARA PIC DE RANCHIUNA SAU ANTIPATIE, nu a inteles inca, ca......vorba veche din strabuni "Daca taceai, filozof ramaneai" este perfect valabila.

Am ascultat si eu declaratiile facute de ministrul turismului, aflat in China, cu ocazia prezentarii noului slogan turistic al Romaniei, si.....pur si simplu imi este jena sa le comentez, pentru ca.....au fost un "amalgam" de fraze, fara nicio logica.

Nu o data am spus ca, daca tot te aventurezi intr-o activitate care te depaseste total, macar.....TACI DIN GURA, si.....treci mai departe atunci cand reporterii se napustesc spre tine, pentru ca....singurul risc pe care ti-l asumi, este sa....te considere ingamfat, si....ignorant.

Daca deschizi gura, si....iti mai iei si o figura de filozof, rostind niste fraze absolut aberante, atunci.....inlaturi orice dubiu. :):)

Voi puncta, o singura aberatie (nu neaparat ce mai mare), rostita de ministrul turismului, cu o morga de mare filozof, si care....asigura poporul chinez ca, odata veniti in Romania, isi vor gasi sufletul pereche (!!!!!).

Ma credeti sau nu, pur si simplu am inchis ochii de rusine, si....am simtit cum obrajii incep sa-mi arda.

Imi era mie JENA....de diletantismul si superficialitatea unei asemenea declaratii oficiale.

In fine, acum voi incerca sa argumentez, de ce, din punctul meu de vedere, nici noul slogan, prin care dorim sa promovam turismul romanesc, si....nici logo-ul ales, nu au absolut niciun fel de importanta si.....putea fi aleasa orice alta varianta.

La inceputul argumentatie, voi mai sublinia inca o data, ceea ce am subliniat de multe ori in comentariile mele, atunci cand am discutat de Romania, una dintre cele mai frumoase tari din lume (chiar nu glumesc).

Romania, sufera enorm, datorita lipsei crunte, a unui MANAGEMENT DE CALITATE, in aproape toate domeniile, exceptiile fiind extrem de rare.

In cazul nostru, este extrem de regretabil ca, personajul numit sa "pastoreasca" turismul romanesc, nici dupa 21 de ani de haos, nu a inteles un lucru absolut esential:

CEA MAI BUNA SI IEFTINA PUBLICITATE ESTE....PUBLICITATEA DIN "GURA IN GURA".

Nu radeti, ca....nu aveti de ce.

Da, publicitatea din "gura in gura", este cea mai ieftina si cea mai sigura, insa.....trebuiesc intrunite niste conditii, ca aceasta sa aiba succes.

Am sa va dau un singur exemplu, poate banal, insa....cu aplicabilitate in toate domeniile.

SHAORMA....cu totii, cel putin o data in viata am mancat shaorma.

Tin minte ca aveam 22-23 de ani si......am auzit "din gura in gura" de...shaormeria de la Dristor. Se intampla prin 1995.

Ce bucurestean, cat de cat umblat, nu auzise de shaormeria de la Dristor ?

Cumva, exista prin 1995, vreo reclama la televizor (acum 15 ani, nici nu stiu cate televiziuni erau), care sa promoveze shaormeria de la Dristor ????

Nu, nici vorba, insa.....la orice ora din zi sau din noapte, te duceai la shaormeria de la Dristor, gaseai 5-6-8-10 persoane la coada.

Repet, indiferent de ora. Chiar daca te duceai la 3 dimineata, la shaormeria din Dristor, era coada. Veneau oamenii din Militari (cum era si cazul meu), din Crangasi, din Drumul Taberei, Din Bucurestii Noi, samd.....pentru simplul motiv ca, aflasera din "GURA IN GURA", de calitatea shaormei de la Dristor.

Si.....v-am dat doar un exemplu, as putea sa scriu pana maine.

Acum, sa revenim la TURISMUL ROMANESC.

Sa presupunem ca, a fost ales cel mai bun slogan de promovare si cel mai bun logo. Altele mai bune, pur si simplu nu ar exista.

Ok...in continuare sa mai presupunem ca, 50 de mii de chinezi, iau decizia sa strabata mapamondul si sa-si petreaca vacanta in Romania.

Hai sa vedem ce vor descoperii:

a) ajung la Otopeni, si....dupa un drum lung si obositor, inainte sa plece in vacanta, aleg sa doarma o noapte in Bucuresti. Primul contact il vor lua cu taximetristii, care.....ori fac parte din categoria celor care au tariful de 75.000 lei vechi pe km, ori...cei ai companiilor cunoscute care, in marea majoritate, le vor da cu "maimuta" (un dispozitiv ilegal, prin care taximetristul da peste cap taxarea aparatului, si.....face ca aparatul sa inregistreze cu mult peste pretul real). Asa ca....orice varianta ar alege, distinsii chinezi, au mari sanse sa plateasca drumul triplu, fata de cat ar costa in mod real.

b) ajunsi in Bucuresti, se cazeaza la un hotel, unde....vor "beneficia" de alte personaje dornice sa-i jecmaneasca prin orice fel, iar conditiile de cazare si masa, lasa mult de dorit.

c) dupa o noapte dormita in Bucuresti, o parte dintre distinsii chinezi, se hotarasc sa se urce in tren, cu destinatia LITORAL. Daca au ghinionul, sa nu-i avertizeze nimeni, vor constata pe propria piele, ca.....desi ne aflam in secolul vitezei, o portiune de 220 de km pana pe litoral, o vor strabate in 8 ore, multi dintre ei, gandindu-se ca.....daca o luau la fuga pana la Constanta, ajungeau mai repede (tot sunt ei obisnuiti cu sportul). Cei care ar alege sa inchirieze un autoturism, si....implicit "Autostrada Soarelui", vor constata cu surprindere ca dupa 160 de km, trebuie sa mearga "bara la bara", cei 60 de km ramasi pana la Constanta, si....daca vor fi curiosi sa afle, cand a inceput constructia autostrazii si....de ce nu a fost terminta pana acum, dupa atatia ani, se vor lua cu mainile de cap.

d) ajunsi pe litoral, se vor caza la hotelurile binecunoscute, unde daca nu nimeresc la cele ale lui Hagi sau Copos, vor descoperii mirosul mucegaiului, manelele care urla din balconul vecinului si sintagma "Bai, coaie" sau "Sa moara mama", dusul care nu functioneaza, apa calda care daca curge, are o presiune de tot rahatul, privirea dispretuitoare a personalului hotelier, fetele de masa patate, plajele pline de mucuri de tigare si mizerie crunta, apa plina de alge, si....daca ghinionul este suprem, vor mai fi muscati si de....dragonul de mare.

Am exemplificat doar cu litoralul, insa, este valabil si pentru munte, delta sau statiunile "balneo".

Asadar, in ciuda celei mai bune campanii de promovare a turismului romanesc (asa am presupus la inceputul argumentatiei), ce credeti ca vor spune la intoarcerea in tara, cei 50.000 de chinezi ?

Vor fi intrebati de vecini, rude, prieteni, colegi de serviciu, cum a fost in Romania.

Ce vor spune cei 50.000 de chinezi ???

Daca lucrurile ar sta in Romania, macar cum sunt pe litoralul bulgarilor, atunci, cei 50.000 de chinezi, prin instrumentul de publicitate "DIN GURA IN GURA", ar aduce la o prima "suflare" cel putin inca 100 de mii de chinezi pe litoralul romanesc, iar......acestia, la a doua suflare, ar aduce alti 200 de mii de chinezi.

Ca tot a venit vorba de Bulgaria si litoralul sau. Eu....am fost o singura data pe litoralul bulgaresc, la Nisipurile de aur, singura data cand am iesit din tara, cine ma cunoste, stie ca nu sunt un fan al excursiilor in afara granitelor.

M-am cazat intr-un hotel de 4 stele, si....am fost extrem de surprins de curatenia ce domnea in hotel, de mirosul proaspat, de mobilierul nou si spatios, de mancarea de buna calitate si din belsug (doar romanii erau disperati si isi bagau in sacose), de zambetul prietenos pana si al badyguarzilor hotelului, niste matahale cu figuri la care nu prea aveai curajul sa te uiti. Da, pana si ei zambeau prietenos.

Intr-o zi, eram la baie, si....prostanac cum sunt, in timp ce stateam pe "tron", mi-au cazut ochii pe yala de la usa, si....implicit pe un buton (de fapt era o siguranta). M-a mancat in cur si.....am apasat pe acel buton. Initial, nu s-a intamplat nimic, si...dupa ce mi-am terminat treaba in baie, am iesit si m-am dus pe balcon sa fumez o tigare. Dupa vreo 2 ore, am simtit ca trebuie sa fac pipi si....m-am indreptat spre camera de baie, insa....surpriza:

USA NU SE MAI DESCHIDEA. :)

Am rotit de maner (era din acela rotund), am tras de usa, am incercat tot ce se putea, fara sa distrug usa, si.....am ajuns la concluzia ca trebuie sa cer ajutor.

Insa....ce sa fac, pentru ca....trebuia sa sun la receptie si eu nu stiu "boaba" de engleza :) Cum sa-i spun receptiei ca mi s-a blocat usa de la baie si...nu pot sa intru sa fac pipi?

Ca de obicei, m-a salvat un amic din grupul cu care ma dusesem in Bulgaria, si, care, a sunat la receptie. De la receptie i s-a spus ca problema o sa fie rezolvata in 5 minute.

Hotelul era foarte mare, avea sute de camere, iar in plus....aveam inca proaspat in minte, modul cum era rezolvata o reclamatie intr-un hotel de pe litoralul romanesc, unde....azi reclamai ca nu-ti merge dusul si.....peste 5 zile cand trebuia sa pleci, aparea cineva la usa si iti spunea ca a venit sa repare dusul.

Asa ca, nu am riscat si...cum "presiunea" era mare, l-am rugat pe amicul respectiv, sa ma lase sa fac pipi la baia din camera lui. In 2 minute eram "usurat" si....m-am indreptat spre camera mea.

Insa, SURPRIZA MARE, in fata usii, ma astepta zambitor un individ, echipat cu o mica trusa de scule. A intrat in camera, mi-a deblocat usa, m-a intrebat daca este "ok", i-am multumit (deh....macar atat am putut sa articulez in engleza) si....a plecat la fel de zambitor cum venise.

ALOOOOO.....CE SLOGAN, CE LOGO, CE SUFLETE PERECHE.....FRATILOR, TREZITI-VA......CEA MAI IEFTINA SI EFICACE PUBLICITATE PENTRU TURISMUL ROMANESC, ESTE....."DIN GURA IN GURA".

Insa, ca sa functioneze, ministrul turismului, dupa 21 de ani de dezastru, ar trebui sa lase la o parte, frazele de genul "Daca veniti in Romania, va gasiti sufletul pereche" si......sa treaca la "taiatul in carne vie", sa suspende autorizatii de functionare, sa dea amenzi de ordinul sutelor de milioane daca nu chiar miliarde, si.....sa arate clar, celor care, intr-un mod extrem de dubios, au ajuns sa fie managerii obiectivelor turistice ale Romaniei, ca.....asa nu se mai poate.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu