...

...

...

...

.

ATENTIE!!! Din motive pe care nu le cunosc, dar le pot banui avand in vedere anumite pareri exprimate pe acest blog, mai ales in ultimul an si jumatate, PROBABIL, CINEVA PRICEPUT a reusit sa-mi anuleze sectiunea care permitea cititorilor sa se aboneze (gratuit) prin e-mail la blogul meu, iar, in plus, a reusit sa anuleze toate setarile unor cititori care primeau pe e-mail continut atunci cand postam ceva pe blog! Acest lucru l-am aflat zilele trecute, absolut intamplator, de la o cititoare (care m-a intrebat de ce nu mai scriu pe blog, pentru ca nu a mai primit prin e-mail nicio notificare de la blogul meu de peste 1 an de zile) motiv pentru care fac urmatorul anunt: CINE DORESTE SA PRIMEADCA PE E-MAIL (bineinteles, gratuit) CONTINUTUL POSTARILOR MELE, VA FI NEVOIT SA-MI SCRIE PE ADRESA DE E-MAIL mirciulica232@yahoo.com CA DORESTE ACEST LUCRU, IAR EU II VOI FACE O INVITATIE PRIN E-MAIL. Altfel, nu se poate (am verificat), pentru ca...cineva priceput a avut grija sa nu se poata! :)))

.

.

marți, 27 iulie 2010

LOVE PARADE.

Buna dimineata, dragii mei!

Ca tot omul, minim informat, am auzit si eu stirea ca, in localitatea Duisburg din Germania, a avut loc o imensa tragedie, soldata cu 19 morti si peste 350 de raniti.

Imediat, m-am lamurit ca, aceasta tragedie a survenit, in urma unei imbecil festival, numit "Love Parade".

In mod evident, este extrem de putin important, ca....din punctul meu de vedere, aceste festivaluri "Love Parade" sau..."Liberty Parade", sau....cum naiba se mai numesc, sunt de o imbecilitate absolut crunta, si....entuziasmul generat, in urma desfasurarii unor astfel de evenimente, este scuzabil, doar in cazul tinerelor vlastare, aflate la varsta aventurii, pentru restul, nu exista nicio scuza.

Dar, dupa cum spuneam, pararea mea, total nefavorabila, este cel mai putin importanta, cu toate ca....in acest comentariu, am sa incerc s-o argumentez.

Trebuie sa recunosc cu umilinta ca, inainte a ma apuca a scrie, a trebuit sa dau cautare pe google si.....sa ma documentez, cu privire la istoricul acestui imbecil festival in aer liber, "Love Parade".


Asa am aflat ca, acest festival, a fost organizat pentru prima data la Berlin, in anul 1989, ca o demonstratie de "pace", iar in anii ce au urmat, s-a transformat intr-o cerebrare in aer liber a "club culture" (!!!! Dumnezeule, imi vine sa vomit, numai cand aud asemenea sintagme).

Si eu am fost tanar, intamplator...am avut si bani, nu mi-am refuzat absolut nicio distractie, insa....NICIODATA, nu am facut "fixatii" pentru evenimente, sau....niciodata nu m-am isterizat, dupa anumiti idoli.

Ca sa fiu mai exact, cand aveam 20-25 de ani, mergeam pe litoralul romanesc, in cele mai bune statiuni ale acelor vremuri, Neptun-Olimp, unde intotdeuna stateam minim 14 zile. Sau....la munte, mergeam in Poiana Brasov, unde la fel, nu faceam economie la distractie si bani.

Da, recunosc, imi placea sa ma duc in cele mai fitoase statiuni, niciodata nu mancam la Spring Time din Neptun, ci....imi placeau restaurantele, iar frappe-ul il beam pe Terasa Belvedere din Olimp.

Eram un nebun si jumatate, ma credeam lupul smecher, eram din cale afara de fitos, oriunde ma ducem, trebuia sa stau la cea mai buna masa, sa fiu in centrul atentiei, asadar.....nu neg, ca......azi, cand privesc in spate, nu privesc cu mandrie, ci....cu o oarecare jena.

DAR....AICI VREAU SA AJUNG !

Din startul comentariului, am subliniat in mod clar ca, entuziasmul poate fi scuzabil, numai in cazul tinerelor vlastare, cu al lor aer nebunesc.

Insa, asta poate fi valabil, pana undeva in jurul a 25-27 de ani (maxim), in niciun caz, dupa aceasta varta.

La Duisburg, au participat la "Love Parade", peste 1 milion de oameni. M-am uitat si eu la televizor, si....majoritatea dintre ei, risc sa spun ca erau, trecuti de 25 de ani.

Acea imensitate de oameni, a aflat foarte tarziu, de imensa tragedie ce se petrecuse, si....in timp ce acele 19 persoane isi dadeau "ultima" suflare, alte sute de mii de persoane, ascultau muzica, beau si....erau in extaz.

Un extaz pe care nu-l pot intelege oricat m-as chinui, acceptand ca, la fel ca si gusturile, sursa extazului.....nu poate fi discutata.

Insa, de-a lungul timpului, am tot incercat sa inteleg aceasta isterie, pe care o tot vad la concerte, festivaluri in aer liber, samd.

Din nou, risc, si.....spun raspicat ca, aceasta isterie (cu exceptia tinerelor vlastare), este o dovada vie de dezechilibru emotional, si....ar trebui in mod clar, pusa sub observatia psihiatrilor.

Nu, nu ma injurati, pentru ca nu aveti de ce, pana la urma este DOAR O PARERE.

Poate sunt eu nebun, trebuie luata in consideratie si aceasta varianta, insa.....sa ma urc in masina, si sa ma indrept catre un alt oras sau....chiar catre o alta tara, pentru a participa la un imbecil festival, unde sa beau si sa ascult muzica in aer liber, mie imi pare un lucru absolut dezechilibrat. Mai mult, sa mai fiu si in extaz ?

Oricat m-as chinui sa intelg, sincer....nu pot.

Inteleg multe din sursele extazului:

- femeile frumoase si sexi care sunt extaziate ca oriunde s-ar duce (piscina, club, restaurant, bar, plaja), starnesc priviri admirative;

- barbatii care, conducand bolizi de super clasa, starnesc aceleasi priviri adimirative din partea femeilor;

- personajele care escaladeaza cei mai periculosi munti, si....stabilesc noi recorduri;

- cei care pleaca la Polul Nord, sau in cele mai periculoase jungle, procurand "sursa", documentarelor cu care ne delectam pe Discovery;

- afaceristii bolnavi dupa bogatie, care nu se opresc niciodata, distrugandu-si viata, in goana dupa muntii de bani, pe care ii lasa in conturi dupa ce mor;

Etc, etc, etc....

Dar, sa fi in culmea extazului, aflandu-te pe un loc viran, urlandu-ti muzica in cap, stand langa zeci sau sute de mii de oameni, asta n-o pot intelege, oricat m-as chinui.

Insa....din nou, este extrem de putin important, daca pot intelege sau nu, dupa cum spuneam, la fel ca si gusturile, "sursa" extazului nu poate fi dicutata.

NUMAI CA......da, si aici mai este ceva de spus.

Acea "turma" de oameni, care variaza ca marime de la cateva sute, aflati intr-o discoteca, pana la cateva mii intr-o sala de sport, sau.....zeci si chiar sute de mii, in aer liber, ar trebui sa constientizeze ceva extrem de important:

CALITATEA ORGANIZARII ACELOR EVENIMENTE SI.....PERICOLELE LA CARE SE EXPUN.

Pe organizatori, nu-i intereseaza absolut deloc, calitatea conditiilor oferite, ci....doar castigul.

Apoi, aceeasi organizatori, prin intermediul "trompetelor" media, incearca cat mai mult, sa inoculeze dementa, prin diverse sloganuri, scopul final fiind unul singur: CASTIGUL FINANCIAR !!!

"Turma", pe care o banuiesc de un real dezechilibru emotional, considera ca, daca nu merge la nu stiu ce concert al unei vedete, sau....la nu stiu ce festival ca cel de la Duisburg, o sa aiba o pata in CV-ul de individ "cool", si.....traieste degeaba, iar la intrebarea "Ai fost draga la concertul lui X ?"....trebuie sa lase capul in jos de rusine si sa spuna ca "Nu".

Apoi, mai trebuie sa si asculte cum, respectivul, incepe sa spuna cat de "super tare", a fost la acel concert sau festival, de parca nu ar fi stat pe iarba, intre toti transpiratii si transfiguratii, ci....din contra, ar fi navigat pe cel mai luxos vas de croaziera.

DAR UITE CA.....TRAGEDIILE SE INTAMPLA.

Cand scriu aceste randuri, 19 familii, sunt imbracate in doliu, 19 destine au fost curmate, si...Dumnezeu stie cati copii au ramas orfani.

Pentru ce ?

Aaaaa, pentru "extazul" de a participa la un groteasc festival "Love Parade", unde stai ca boul in aer liber, vecin cu toti transpiratii si transfiguratii, turnandu-ti bere pe gat si.....ascultand muzica.

Bai, daca stau sa ma gandesc.....chiar merita.

Mai conteaza faptul ca, ORGANIZATORII, stiind ca vor participa peste 1 milion de persoane, i-a durut in cot si.....au organizat festivalul, intr-un loc in care, cu mare ingaduinta, puteau intra maxim, 300.000 de persoane ?

Nu.....in mod evident ca....NU.

Sau....mai conteaza ca, aceeasi ORGANIZATORI, au ignorat cu desavarsire avertismentele autoritatilor, cu privire la insuficienta capacitate a locului unde se desfasoara evenimentul ?

Din nou....NU.

Ce fac organizatorii, acum, cand cele 19 familii isi ingroapa mortii, iar alte mii, sunt in stare de soc, gandindu-se ca, au fost la un pas de moarte ?

Va spun eu....si-au chemat contabilii si.....socotesc PROFITUL.

Daca discuta despre TRAGEDIE SI DESPRE VICTIME ?

Da, discuta in treacat, aruncand un "Da-i naibi de prosti, ceeee, i-am pus noi sa se inghesuie ca vitele in acel tunel?"

Iar apoi, cand rudele celor 19 familii, vor face parastasul de 9 zile, ORGANIZATORII.....vor fi pe o insula exotica, facand plaja si....regulandu-se cu "bunaciunile" zonei.

Mai mult, marele festival "Love Parade", care.....pana duminica, era proslavit ca vesnic, iar neorganizarea acestuia ar fi insemnat o imensa blasfemie, pe viitor....NU SE VA MAI TINE.

Cine a hotarat acest lucru ? Eeeee......aceeasi ORGANIZATORII, care pana duminica ar fi spus ca traiesc pentru organizarea acestui festival.

Si....credeti ca, asta a fost totul?

Nuuuu, dragii mei, stati sa va spun.....m-am documentat.

In luna august, vor mai fi in Europa, cel putin 2 astfel de festivaluri imbecile. Nu le-am retinut numele, insa....puteti pune voi in fata cuvantului "Parade", orice alt cuvant si.....tot acelasi lucru este.

Credeti cumva ca urmatoarele 2 festivaluri ce se vor desfasura in Europa in luna august, nu vor avea succesul scontat, dupa aceasta tragedie ?

Eu pariez ca....DA. Pentru multi, dorinta de a fi "cool", este mai importanta ca....viata. :):)

Am fost in multe cluburi si discoteci, uneori, nici nu mai aveai loc sa te misti, iar daca.....Doamne Fereste, ar fi izbucnit un incendiu (nici nu trebuia sa fie mare), panica creata, ar fi generat un carnagiu, pentru ca, dupa cum bine stiti, caile de iesire din discoteci, sunt total neadecvate, numarului de persoane ce poate exista la un moment dat.

Asta ca sa nu mai spun ca in momente de panica si deruta, oamenii se calca in picioare.

Dar, sa fii "cool", sa ai ocazia sa cunosti extazul, defiland ca un imbecil, alaturi de toti transpiratii si transfiguratii, pana la locul de pe iarba sau...chiar tarana, unde timp de nu stiu cate ore o sa-ti urle muzica in cap si o sa ai ocazia sa-ti torni pe gat, litri de bere.....are "PRETUL" sau.


Insa, dupa cum spuneam, pana undeva in jurul varstei de 25 de ani, totul este scuzabil, pentru ca.....ratiunea nu are absolut nicio sansa in fata uraganului, numit....DORINTA DE AVENTURA, dar....dupa acesta varsta, este deja....boala. :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu