...

...

...

...

.

ATENTIE!!! Din motive pe care nu le cunosc, dar le pot banui avand in vedere anumite pareri exprimate pe acest blog, mai ales in ultimul an si jumatate, PROBABIL, CINEVA PRICEPUT a reusit sa-mi anuleze sectiunea care permitea cititorilor sa se aboneze (gratuit) prin e-mail la blogul meu, iar, in plus, a reusit sa anuleze toate setarile unor cititori care primeau pe e-mail continut atunci cand postam ceva pe blog! Acest lucru l-am aflat zilele trecute, absolut intamplator, de la o cititoare (care m-a intrebat de ce nu mai scriu pe blog, pentru ca nu a mai primit prin e-mail nicio notificare de la blogul meu de peste 1 an de zile) motiv pentru care fac urmatorul anunt: CINE DORESTE SA PRIMEADCA PE E-MAIL (bineinteles, gratuit) CONTINUTUL POSTARILOR MELE, VA FI NEVOIT SA-MI SCRIE PE ADRESA DE E-MAIL mirciulica232@yahoo.com CA DORESTE ACEST LUCRU, IAR EU II VOI FACE O INVITATIE PRIN E-MAIL. Altfel, nu se poate (am verificat), pentru ca...cineva priceput a avut grija sa nu se poata! :)))

.

.

vineri, 18 iunie 2010

Autismul....o imensa drama.


Buna dimineata, dragii mei!

Aseara, cred ca in jur de ora 21, tot "butonand" telecomanda, pe unul dintre programe, am recunoscut un pusti. Pustiul, era un personaj intr-un film. Dupa cateva secunde, mi-am dat seama ca vazusem filmul, chiar foarte curand, insa...am decis sa-l mai vad inca o data.

In acel film, personajele principale erau Bruce Willis, un agent FBI si....PUSTIUL, un baietel de 9 ani, care suferea de autism.

Subiectul filmului nu am sa-l descriu acum, chiar daca a foat extrem de reusit, pentru ca, cel putin din punctul meu de vedere, cu adevarat remarcabil a fost felul magistral in care pustiul si-a jucat rolul de copil "autist".....si.....impactul pe care l-a avut asupra mea.

Pana aseara, auzisem de aceasta boala numita "autism", insa.....spre rusinea mea, nu stiam in ce fel se manifesta.

Acum stiu cu exactitate. Acei copii care sufera de autism, au "rupt" total contactul la nivel psihic cu lumea exterioara, INSA (!!!!)......traiesc viata cu intensitate mare la nivel interior.

Asadar, copiii ce sufera de autism, nu sunt nici pe departe retardati, asa cum multi dintre noi poate am crezut, ci.....pot fi niste copii extrem de inteligenti, numai ca din pacate pentru ei, fiind "rupti" total de contactul psihic cu lumea exterioara, nu se pot desfasura in mod firesc si nu pot face fata realitatilor din lumea reala.

Spuneam mai devreme ca actiunea filmului, desi extrem de reusita, cel putin din punctul meu de vedere, era in plan secund.....cu adevarat remarcabil, fiind mesajul transmis de acest film.

Prin vizionarea acestui film si prin "jocul" magistral al pustiului, am avut ocazia sa-mi corectez o cumplita eroare cu privire la ceea ce credeam despre copiii ce sufera de autism.

In urma cu cateva zile, dupa ce am vizionat un alt film, scriam intr-un comentariu tot pe acest blog, de imbecilitatea si frustrarea unui regizor, care prin intermediul scenariului conceput, a dorit sa arate cat de "SUPER" este ca intr-un grup de tineri prieteni, fiecare sa se reguleze cu fiecare, iar la final sa exclame cu totii "Ce minunata este viata".

Azi, am imensa placere sa pot demonstra prin puterea "exemplului" diferenta intre o "scursura" de regizor, plin de frustrari care probabil ca la viata lui a fost tentat sa-si reguleze si mama sau sora, iar apoi sa exclame plin de fericire "Ce minunata este viata", si.....un regizor absolut remarcabil, care cu prilejul scrierii unui scenariu de "actiune", a reusit sa arate lumii intregi prin intermediu unui "rol" acordat unui pusti, ca acei copilasi bolnavi de autism, nu sunt retardati, asa cum majoritatea crede despre ei, ci.....din pacate, au doar un "circuit" ars la nivelul creierului, care ii face incapabili sa-si expuna inteligenta si sa faca fata vietii reale.

In filmul de aseara, acel pusti ce suferea de autism, reusise fara sa vrea sa decripteze cel mai performant "cod" conceput de SUA pentru protejarea agentilor ce lucrau sub "acoperire". In mod clar, era vorba de un film si trebuie sa tinem seama de acest fapt, insa.....in acelasi timp, trebuie sa apreciem, modul absolut superb in care acel regizor a ales sa atraga atentia lumii intregi asupra faptului ca acei copilasi ce sufera de autism, nu sunt retardati, asa cum se crede.

Stateam si ma gandeam, incercand sa-mi imaginez ceva:

Un grup de copii ce se joaca "zgomotos" intr-un parculet, iar intr-un colt, un copilas, priveste pierdut si este incapabil sa se joace cu ceilalti copii. Acei copii, in nestiinta specifica varstei, rad pe seama lui si....il cred nebun.

In realitate, acel copilas ce sta retras intr-un coltisor, avand o privire "pierduta", incapabil sa se poata desfasura precum copiii din parculet, POATE FI, NATIV, CU MULT MAI INTELIGENT decat ceilalti copii, insa.....un nenorocit de "circuit" ars la nivelul creierului....il face incapabil sa perceapa viata reala.

Ce IMENSA IRONIE A SORTII !

Pentru imbecili este greu de crezut, insa scriu acest mesaj si simt cum imi curg lacrimile de ciuda. Se poate intampla oricarui parinte.

Este incredibil. Imaginati-va cum ar fi sa priviti un copilas ce sufera de autism. Este un copil perfect sanatos si armonios dezvoltat fizic. In plus, privindu-l, in aparenta....este la fel ca orice alt copil, dar.....de fapt, niciodata nu o sa poata supravietui singurel, deoarece un blestemat de "circuit" ars din creierasul sau.....il face sa nu poata percepe viata reala.

In loc sa se joace cu ceilalti copii, sa invete, iar ulterior....sa-si traiasca adolescenta cu toate frumusetile ei, sau.....mai tarziu sa devina "parinte", acel copilas este condamnat pe viata sa fie un "asistat social", singur neputand nici sa traverseze strada, pentru ca....indiferent cat de inteligent este, nativ vorbind, acel blestemat de "circuit" ars la nivelul creierasului, nu-i poate arata ca.....o masina vine spre el in viteza.

INCREDIBIL........ce imensa ironie a vietii !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu